Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-16, 13:20
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Finns Dubai-porschen i verkligheten? Är det inte bara ett chassinummer som man ristat in i en rambalk som slipats ner för att gamla ramnummer skall försvinna? Man bemödade sig inte ens om att få hem dubaiporschens rambalk utan det räckte med numret!

Det stansas in, det går inte så enkelt att modifiera. Bättre isf att skaffa en fabriksny rambalk som är ostansad och sätta dit. Eller be en plåtslagare bocka till en plåt.
Jag tror ju inte att RC stansat något, men han kan mycket väl köpt en identitet med amatörmässigt stansad balk till.
Dock fanns det väl kvitto/handlingar på transport av fordon från den tyska firman, vad transporterades där?
Citera
2022-11-16, 13:27
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Vem ägde GT3? Blev den stulen eller "stulen"?
Den verkar blivit stulen på riktigt!

Fritt ur minnet:
Silverfärgad blir av med däck i Stavsnäs. Nyckel drittlas bort och däcken återställs. Bilen återfinns aldrig. Stöld? Oklart då nyckelhantering lämnar mycket över att önska. GT3:an?

Stulen bil bärgas från söder till Porsche Östermalm. På mycket underligt sätt kan man komma över porschen utan att komma över nycklarna som lämnas kvar. Larm går ej i lokalerna. Privat ägare, verkar vara korrekt stöld. GT3:an?
Citera
2022-11-16, 13:38
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det har att göra med ett sammanhang.
Om det samlas mängder med stöldgods förvärvade vid separata tillfällen hos någon som inte kan redogöra för vem han köpt det av med verifierat kvitto eller inte kunnat bevisa t ex genom banköverföringar att han köpte det till rimligt marknadspris så lär det inte kunna betecknas som lite allmän oaktsamhet.

Då är vi tillbaka till vad jag sa, man måste bevisa att RC kunde ha fog att förstå att det rörde sig om stulna delar.
Det är ju inte så att han gjort 10 affärer över 3 år och 3 affärer har varit stulna delar, utan han köper och säljer hela tiden vad jag hört och sett, så om det passerar en och annan stulen del så är det svårt att säga så mycket om det utan lite mer info om affärerna.
Jag skulle mer kalla honom för en naiv stolle än en slipad kriminell.
Men allt man kan bevisas ska han givetvis straffas för, och skulle något slinka igenom så kommer den ekonomiska skadan ändå bli påtaglig, så han kommer inte slippa så billigt undan här direkt!
Citera
2022-11-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Då är vi tillbaka till vad jag sa, man måste bevisa att RC kunde ha fog att förstå att det rörde sig om stulna delar.
Det är ju inte så att han gjort 10 affärer över 3 år och 3 affärer har varit stulna delar, utan han köper och säljer hela tiden vad jag hört och sett, så om det passerar en och annan stulen del så är det svårt att säga så mycket om det utan lite mer info om affärerna.
Men allt man kan bevisas ska han givetvis straffas för, och skulle något slinka igenom så kommer den ekonomiska skadan ändå bli påtaglig, så han kommer inte slippa så billigt undan här direkt!

Han är definitivt ingen "naiv stolle", han är iskallt kalkylerande och hans grandiosa (Npd) inställning till sig själv som person är det som satt käppar i hjulet nu, drog lite lite för långt och lite för hårt i gummibandet den här gången...

Finns så många som sitter på info ang RC och hans förehavande men många av dom har ju inte rent mjöl (eller vissa har lr har haft) i (zip)påsen själva
Citera
2022-11-16, 14:15
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Han är definitivt ingen "naiv stolle", han är iskallt kalkylerande och hans grandiosa (Npd) inställning till sig själv som person är det som satt käppar i hjulet nu, drog lite lite för långt och lite för hårt i gummibandet den här gången...

Finns så många som sitter på info ang RC och hans förehavande men många av dom har ju inte rent mjöl (eller vissa har lr har haft) i (zip)påsen själva

Har du några exempel på annat fuffens han hittat på?

EDIT: Vill du inte riskera out:a någon eller liknande så PMa info. Jag skickar inget vidare, jag är bara genuint nyfiken!
Citera
2022-11-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Din efterblivna jävel! Det är inget som har sagt att det är en cab som är ombyggd! Bilen som är beslagtagen är den stulna gt3 RS'en samt delar från 3 andra bilar!

Det enda som sagt om cab är att Chassinr på det vrak som importerats från dubai via Tyskland såg ut att vara en cab i diverse vin-decoders och reservdelsprogram..

Ja med ditt ordförråd ( Din efterblivna jävel som du skrev ) Så kanske du bör bli hänvisad till något annat
Forum ..
eller göra som du själv skrev i forumet tidigare !

(Du kan väl försöka läsa vad folk skriver innan du börjar förhasta dig med svar på redan uppenbara saker eller sånt som redan publicerats)
Citera
2022-11-16, 15:47
Medlem
Citat:

Så han köper och säljer hela tiden? Jo det verkar alla veta. Så långt är jag med.
Men driver man en så omfattande verksamhet så ska det finnas lagliga bokföringsmässiga verifikationer.
Det brukar SKV vilja ha.
Och betalningar via fakturor som syns i banktransaktioner.
Så det inte kan vara fråga om penningtvätt eller kriminell verksamhet
In- och utgående moms ska vara redovisat.

Det bara råkar vara denna bil och dessa delar som det inte finns några kvitton eller synliga betalningar på?
Citera
2022-11-16, 15:52
Medlem
Citat:
Har du några exempel på annat fuffens han hittat på?

EDIT: Vill du inte riskera out:a någon eller liknande så PMa info. Jag skickar inget vidare, jag är bara genuint nyfiken!

Nja, jag förbehåller mig rätten att vara tyst. ;-)

Vissa saker är nog tillräckligt infekterade som dom är, blir många ringar på vattnet av sånt här.
Givetvis fler, som varit delaktiga på ett lr annat sätt, som sover lite dåligt om nätterna nu.

Finns ju en annan liten sprätt, som gärna vill kalla sig motorsportstjärna, som varit med på vissa upplägg på den där adressen sen tidigare som man skulle vilja trycka dit..men men det är en helt annan historia det.
Citera
2022-11-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Finns ju en annan liten sprätt, som gärna vill kalla sig motorsportstjärna, som varit med på vissa upplägg på den där adressen sen tidigare som man skulle vilja trycka dit..men men det är en helt annan historia det.

En sprätt eller en spjuver?
Citera
2022-11-16, 17:35
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
God tro finns inte längre.
Det är RC som varit skyldig att försäkra sig om att delarna inte är stulna.

Det finns exempel på folk som klarat sig.men då har de haft tydliga bevis i form av kvitton och leg på säljaren och kopia på Blocketannons etc.
Och då har säljaren såklart varit den som åkt dit för häleri och den siste köparen klarat sig genom att gjort allt han kan för att försöka förstå om det kan ha varit stöldgods,

Men om köparen inte tydligt kan påvisa en säljare så är man rökt.
I detta fall har han inte på någon punkt trovärdigt lyckats påvisa identitet på de påstådda säljarna.

Han är tvärkörd

Kraven från bolagen sammanräknat i nutid är c:a 1250" inte överdrivet mkt pengar det kanske R kan skaka fram , sälja lambon eller kanske t.o.m ligger på det , belåna huset e.t.c... Vad är bilen värd ? Förmodligen inga hållbara papper och ett hpd...
Citera
2022-11-16, 17:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Den verkar blivit stulen på riktigt!

Fritt ur minnet:
Silverfärgad blir av med däck i Stavsnäs. Nyckel drittlas bort och däcken återställs. Bilen återfinns aldrig. Stöld? Oklart då nyckelhantering lämnar mycket över att önska. GT3:an?

Stulen bil bärgas från söder till Porsche Östermalm. På mycket underligt sätt kan man komma över porschen utan att komma över nycklarna som lämnas kvar. Larm går ej i lokalerna. Privat ägare, verkar vara korrekt stöld. GT3:an?

Well. Har man mer än nyckel så förklarar det mysteriet.
Citera
2022-11-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Kraven från bolagen sammanräknat i nutid är c:a 1250" inte överdrivet mkt pengar det kanske R kan skaka fram , sälja lambon eller kanske t.o.m ligger på det , belåna huset e.t.c... Vad är bilen värd ? Förmodligen inga hållbara papper och ett hpd...

Jag räknade till närmare 1,7 i FUPen men du har säkert rätt.
Är inte Lambon kreditköpt?

Såklart kan det finnas mer låneutrymme på huset men det är ju inte optimalt att priserna faller och räntorna stiger samtidigt.

Och det kan ju finnas en hel del cash. Fogden är faktiskt en av få som fortfarande kan ta emot kontanter utan att behöva ställa penningtvättsfrågor.

På ett sätt kan det vara OK att det ändå finns ett liv kvar att leva. Om än något dränerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in