2022-11-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Och vad hände med den bilen? Jo, dem SÅGADE ut rutorna med en tigersåg innan bilen dumpades. Ingen normal tjuv gör så, personerna som slaktade den bilen visste exakt vad dem skulle ta.

Klart ingen normal tjuv gör så eftersom vanliga glasrutor som normalt sitter i bilar har ett tämligen lågt värde.

Men att en tjuv vet vad den ville ha är väl i sig inget argument för att det var ett försäkringsbedrägeri? Eller på vilket vis skulle det vara det?

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du kollar på fel person i så fall. Det står 738 000 sek på ratsit för deklarationsår 2021. Porschejezzica har jag aldrig gillat och jag blev blockerad både på Instagram och TikTok efter att jag ifrågasatte köpet av Porschen för några månader sedan, nåja man var inte så fel ute i alla fall.

På vilket vis ifrågasatte du köpet? Vad var det du inte var så "fel ute" med?

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Jaa, de står dessutom inspektör? Annars brukar det väl stå aspirant eller assistent? Eller är jag helt ute å cyklar. De jag vill säga är att ingripandepoliser i radiobil sällan kallas för inspektör i dom fup ja läst tidigare. Verkar ju som de är kriminalinspektör som fått tips eller dyl

Ja, för det var ju en annan skum grej, det där att det fanns någon form av avspärrningar, när hon kom tillbaka. Jag har bara skummat igenom fup men jag vet att det skrevs om avspärrningarna i tråden också.

Läste du något om dom, någon annan som vet vad det rörde sig om?

Citat:
Ursprungligen postat av Purosangue
Har man mer i provision på Audi än t ex Nissan? Tänkte inte på provision, men känns ändå som en jävligt hög lön i motsats till vad det krävs för utbildning (ingen) och övrig arbetsinsats.

Fast vissa delar av näringslivet är inte så skadade och indoktrinerade, som övriga samhället att dom ger folk lön efter förmåga att läsa skolböcker, utan avlönar i stället folk efter vad dom faktiskt åstadkommer i det jobb dom är anställda för att göra.
Citera
2022-11-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Klart ingen normal tjuv gör så eftersom vanliga glasrutor som normalt sitter i bilar har ett tämligen lågt värde.

Men att en tjuv vet vad den ville ha är väl i sig inget argument för att det var ett försäkringsbedrägeri? Eller på vilket vis skulle det vara det?

På vilket vis ifrågasatte du köpet? Vad var det du inte var så "fel ute" med?

Ja, för det var ju en annan skum grej, det där att det fanns någon form av avspärrningar, när hon kom tillbaka. Jag har bara skummat igenom fup men jag vet att det skrevs om avspärrningarna i tråden också.

Läste du något om dom, någon annan som vet vad det rörde sig om?

Fast vissa delar av näringslivet är inte så skadade och indoktrinerade, som övriga samhället att dom ger folk lön efter förmåga att läsa skolböcker, utan avlönar i stället folk efter vad dom faktiskt åstadkommer i det jobb dom är anställda för att göra.

Jag frågade hur hon hade råd att köpa Porschen med tanke på hennes årsinkomst. Fick en hatstorm tillbaka då hon gjorde en snyft video om mitt påstående och lade upp till beskådan på TikTok.
Citera
2022-11-14, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag frågade hur hon hade råd att köpa Porschen med tanke på hennes årsinkomst. Fick en hatstorm tillbaka då hon gjorde en snyft video om mitt påstående och lade upp till beskådan på TikTok.

Å fan, jag såg hennes hulkgråtande försvarstal någonstans. Så det var du din rackare som var den tändande gnistan.
Citera
2022-11-14, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Är hon snygg?

YES!
Citera
2022-11-14, 04:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Det är bra betalt för ett sånt lökigt jobb kan jag tycka,säkerligen en del provision inbakad i detta också.

På vilket sätt är det lökigt?
Citera
2022-11-14, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Gör ett bättre jobb själv då, din Jantemupp!

Men vad hände med parets motorbåt?

Berätta, sitter du inne på någon information? Det har ju varit vattenskoter inblandat också där man bytt färg på osv…. Nu har hon stängt ner sin Instagram så visst försöker man undanröja bevis nu på allt…
Citera
2022-11-14, 06:32
Medlem
Purosangues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Gör ett bättre jobb själv då, din Jantemupp!

Men vad hände med parets motorbåt?
Det har ingenting med jante att göra när jag anser det skevt att man kan ha 800k i lön för att sälja Audbilar när gemene Audiköpare kan mer om Audi än nasaren som säljer skiten.
Citera
2022-11-14, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Berätta, sitter du inne på någon information? Det har ju varit vattenskoter inblandat också där man bytt färg på osv…. Nu har hon stängt ner sin Instagram så visst försöker man undanröja bevis nu på allt…

Känns som en lite dålig kombo om en tjuv och en exhibitionist, som fyller halva Internet med bilder på allt, lever ihop.

Citat:
Det har ingenting med jante att göra när jag anser det skevt att man kan ha 800k i lön för att sälja Audbilar när gemene Audiköpare kan mer om Audi än nasaren som säljer skiten.

Vill du ha planekonomi då eller hur tänker du dig att Audi ska kunna behålla en duktig säljare som säljer 359 bilar per år om det inte märks i lönekuvertet?
Citera
2022-11-14, 08:09
Medlem
Citat:

Normalt så tjänar en bilsäljare inte i närheten av 1mille om året. Jessica verkar extremt duktig på det hon gör och är en toppsäljare i sverige. Hon jobbar säkert väldigt mycket också.
Citera
2022-11-14, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrspike
Normalt så tjänar en bilsäljare inte i närheten av 1mille om året. Jessica verkar extremt duktig på det hon gör och är en toppsäljare i sverige. Hon jobbar säkert väldigt mycket också.

Det tvivlar jag inte en sekund på.
Man ska såklart få betalt för vad man tillför företaget.
Har hon bra lön är hon värd det och förtjänar det.
Spekulationer om motsatsen läser jag bara som ren avundsjuka.
Citera
2022-11-14, 08:25
Medlem
2021 var ju ett gyllene år för bilförsäljning också. Sen vet jag inte om man kan lita på hur ärligt detta är då personen ifråga saknar moralisk kompass.
Kan man tex muta en storkund? Audi Stockholm säljer ju en hel del bilar, men hon är säkert duktig på att sälja. En om dagen kanske anses vara bra, vad vet jag.
Citera
2022-11-14, 08:59
Medlem
Dunder90s avatar
Jag känner varken Jessica eller Rickard, men att påstå att Jessica mutar till sig bilförsäljningar och kopierar Porschenycklar via sin arbetsgivare är väl ändå att dra det lite långt?! Att det är något fuffens med Porschen råder det väl ingen tvekan om, och det kommer utredningen få visa...Men att hoppa på hennes anställning på Audi och hävda att hon mutar potentiella bilköpare, jösses. Den svenska avundsjukan alltså. Jag tjänar inte ens hälften av hennes lön men är glad ändå

Ja nu har hon väl tagit emot så mycket hot från idioter att hon tvingats stänga hennes instagram. Spännande med tingsrättsförhandlingen snart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in