2022-12-07, 12:16
Medlem
stigbygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingprinsen
Stämmer och så har dom en Huracan med dubbelturbo och en cup/timeattack Porsche (men det är en 997)

Cupen såldes väl till dom där speedrazers (ålandsa*de har jag för mej
Citera
2022-12-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racingprinsen
Stämmer och så har dom en Huracan med dubbelturbo och en cup/timeattack Porsche (men det är en 997)

Är inte timeattack-bilen såld? Har för mig jag läste nåt sånt i rejsatråden innan den lämpligt nog försvann.
Citera
2022-12-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Tar det ett par år att processa ett civilmål eller går det fortare?

Hur mycket pengar har RC uppskattningsvis lagt ner på bilen även om mycket varit ”gratis”?

Minst ett par år ja. Massor med inlagor från parterna, förberedande förhandling etc

Det är inte gratis att köpa stulna delar/bilar heller. Fast de kan vara köpta med svarta kontanter i o f s så det är ju ett slags penningtvätt också. Pengar som är svårt att köpa legala saker för.
Sen en hel del egen arbetstid

Så det går knappt att uppskatta ”vad som lagts ned” omvandlat till lagliga pengar
Citera
2022-12-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigbygel
Cupen såldes väl till dom där speedrazers (ålandsa*de har jag för mej

Så kanske det är, mer än vad jag känner till. Svårt att spåra en cup bil.
Citera
2022-12-07, 13:43
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
—-

Så det går knappt att uppskatta ”vad som lagts ned” omvandlat till lagliga pengar

Det är lack, fälgar, tak huv etc och en himla massa kvitton. Går det att härleda till just beslagsbilen? Bara att skruva ihop bilen efter lack tar väl någon timme eller två!??
Citera
2022-12-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Det är lack, fälgar, tak huv etc och en himla massa kvitton. Går det att härleda till just beslagsbilen? Bara att skruva ihop bilen efter lack tar väl någon timme eller två!??

T o m i seriösa företag med bokföring där man konterar individuellt per bil så kan det nog hända att fel bil anges på kvitton.
I detta fall kan det ju vara vad som helst eller ingenting bakom varje ”kvitto”

Att ha skruvat ihop denna bil har definitivt tagit många timmar.
Den har rivits ner, blästrats, bytt motor, uppgraderats med nya turbon, intercooler, många nya karossdelar, ny ECU?, mappning.
Många hundra timmar även för en så erfaren meck
Citera
2022-12-07, 14:47
Medlem
Alwaysrights avatar
Kan man uppskatta att det ligger storleksordningen 1/4 - 1/2 MSEK investerat i beslagsbilen plus ”frisläppningsbrevet” som advokaten skrev?

Varför kastade han inte bara nyckeln över axeln (som james Bond) när polisen kom och sa ”Aldrig sett varken bilen eller bruden”? Lätt att vara efterklok…

Och sedan sa att han köpt delar utan kvitton (”oj var de stulna, hade ingen aaani—“).

JAG SKALL BLI ADVOKAT!!

Jag kommer tjäna grova pengar på att sälja popcorn till cirkusföreställningen om en månad! RC kanske skulle få en andel? Han har ju bidragit till att det blivit intressant. Undrar om Jezzica dyker upp som moral support? Skall bli intressant att höra Niklas Andersson Larmtjänst berätta!

Tillbaks till nyckeln. Är centrsllåsning kopplat till motor eller bilen? Nyckeln till bilen YFN hittades aldrig efter beslaget men en icke kvalificerad gissning är att RC behöll den. Det finns ytterligare en nyckel hos Din bil som bärgaren lämnade in. Måste vara jätteenkelt att se om den passar i beslagsbilen alt tillhör YNF (ta ut en ny nyckel). Men man orkar väl inte?
Senast redigerad av Alwaysright 2022-12-07 kl. 15:00.
Citera
2022-12-07, 15:02
Medlem
Citat:
Kan man uppskatta att det ligger storleksordningen 1/4 - 1/2 MSEK investerat i beslagsbilen plus ”frisläppningsbrevet” som advokaten skrev?

Varför kastade han inte bara nyckeln över axeln (som james Bond) när polisen kom och sa ”Aldrig sett varken bilen eller bruden”? Lätt att vara efterklok…

Tillbaks till nyckeln. Är centrsllåsning kopplat till motor eller bilen? Nyckeln till bilen YFN hittades aldrig efter beslaget men en icke kvalificerad gissning är att RC behöll den. Det finns ytterligare en nyckel hos Din bil som bärgaren lämnade in. Måste vara jätteenkelt att se om den passar i beslagsbilen alt tillhör YNF (ta ut en ny nyckel). Men man orkar väl inte?

Det blir snurrigt hur man än tänker. Och jag vet inte ens varför du vill veta något som är omöjligt att veta.

Det är i grunden en (stulen) 2016 991.1 GT3 RS. Hederligt värde 1,6-1,8

Sen är den slaktad och den värdefulla motorn borta
Och sedan fullt med stulna delar monterade. Som lagligt hade kostat uppåt en miljon kanske.

Någon Dubai 911 Turbo bil är inte inblandad mer än som underlag för en VIN förfalskning

Vad den VIN kostat är lika fejkat som allt annat

Att han inte kastade nyckeln var naturligtvis för han trodde han skulle klara sig med fel regskylt och att ingen skulle kolla mer.
Men det hade ju inte spelat någon roll för de hade garanterat span på dem sedan ett tag
Och med tanke på att ganska många visste att bilen varit i deras ”ägo” så hade det inte hjälpt ändå
Citera
2022-12-07, 15:13
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman

Men det hade ju inte spelat någon roll för de hade garanterat span på dem sedan ett tag
Och med tanke på att ganska många visste att bilen varit i deras ”ägo” så hade det inte hjälpt ändå

Hade varit en liten grej att hamna i tinget med en ointressant historia om några stulna delar som blev häleri. Skulle lätt kunna bortförklaras. Nu med denna tråden är läget ett annat.

Jag anser fortfarande att jag hade varit en bättre advokat än han som är aktuell här!
Senast redigerad av Alwaysright 2022-12-07 kl. 15:17.
Citera
2022-12-07, 15:20
Medlem
lysande-pistols avatar
Citat:
Hade varit en liten grej att hamna i tinget med en ointressant historia om några stulna delar som blev häleri. Skulle lätt kunna bortförklaras. Nu med denna tråden är läget ett annat.

Jag anser fortfarande att jag hade varit en bättre advokat än han som är aktuell här!
Varför anser du att denna tråd förändrar läget?
Tvivlar på att rättsväsendet tar till sig innan dom faller vad som står i flashback tråd.
Larmtjänst har utfört en undermålig utredning, så nej det blir inget straff.
Vad skall du ha för en påse pop corn?
Citera
2022-12-07, 15:33
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lysande-pistol
Varför anser du att denna tråd förändrar läget?
Tvivlar på att rättsväsendet tar till sig innan dom faller vad som står i flashback tråd.
Larmtjänst har utfört en undermålig utredning, så nej det blir inget straff.
Vad skall du ha för en påse pop corn?

- Gulliga och snygga/söta/balla paret har fallit från sin pedistal
- Larmtjänst utredningskärna är utomordentlig: hittat bevisbart stulna delar för grovt häleri. Bruset runt kaross, Dubai, gälar kan man bortse ifrån, det påverkar ej straff och högst marginellt skadestånd.
- poppa popcorn är ett talesätt innan showen kör igång, det är dessutom matförbud i tingsträttens salar
- ett råd: skaffa en bättre advokat eller byt strategi!
Citera
2022-12-07, 15:41
Medlem
Citat:

Och sedan sa att han köpt delar utan kvitton (”oj var de stulna, hade ingen aaani—“).

JAG SKALL BLI ADVOKAT!!

Jag kommer tjäna grova pengar på att sälja popcorn till cirkusföreställningen om en månad! RC kanske skulle få en andel? Han har ju bidragit till att det blivit intressant. Undrar om Jezzica dyker upp som moral support? Skall bli intressant att höra Niklas Andersson Larmtjänst berätta!

Det finns en 991 turbo som är ombyggd med original GT 2 rs delar. Den är påkostad över 1 milj. MEN som ägaren sa billigare än köpa en GT 2rs. Den har även varit hos SMR för trimning. Ska inte hänga ut den ägaren här men den kommer kollas upp av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in