Citat:
Jag förvarar det i molnet så de kan inte brinna upp alls med min lösning.
Att inte förvara sin HW-wallet och de 12 orden i hemmet ser jag dock som en hög risk. De 12-orden får absolut inte komma i orätta händer och därför är en papperslapp med dem uteslutet för min del. För mig är det obegripligt hur t.ex. Exodus ens kan föreslå det.
Citat:
Nej dessa 12 ord är inte något jag använder regelbundet och därför är risken mycket hög att jag inte kommer minnas dem. Mitt lösen till KeePass-filen använder jag däremot regelbundet då den innehåller alla mina lösenord och därför är risken låg att jag glömmer den. Inte helt säkert dock om jag t.ex. får en hjärnblödning men fortfarande lägre risk än att glömma bort 12 ord som jag aldrig använder.
Citat:
Precis håller med, vilken lösning som är bäst beror delvis på vem man är som person, t.ex. om man är en hodler som aldrig använder sina nycklar eller om man använder dem hela tiden.
Citat:
Det är nog den största nackdelen jag ser med bitcoin. Att hela ens förmögenhet kan försvinna utan en suck att få den tillbaka. Det ändrar hela ens tankesätt till personlig ekonomi och eget ansvar.
Men om vi fortsätter att diskutera och kräva nya lösningar så kommer vi i en framtid se säkra lösningar tror jag.
Men om vi fortsätter att diskutera och kräva nya lösningar så kommer vi i en framtid se säkra lösningar tror jag.
Jag håller helt med. Ska man förvara stora värden i krypto är de nuvarande lösningarna inte tillräckligt bra. Man bör även tänka på vad som händer om man dör eller tappar minnet vid t.ex. en hjärnblödning.