Citat:
Ursprungligen postat av
verbet
Tja.
Nu är tiden kommen då vi ska gifta oss. Jag är egentligen inte speciellt sugen men för kvinnor verkar de viktigare.
Jag kan tänka mig bjuda 50 Pers och lägga max hundra tusen. Vilket jag tycker är generöst. Men min sambo vill bjuda runt 100 samt att vi ska lägga oss kring 250-300 tusen.
Jag tjänar 276 tusen efter skatt på ett år vilket innebär att jag ska jobba Helt GRATIS! I ett helt år!! För att massa människor ska komma och dricka äta gott på min bekostnad. Dessutom är ju folk som dom är. Tar saker för givet otacksamma osv.
Samt att man kommer inte ens att hinna njuta när alla intryck ska tas in på några få timmar och man kommer inte ens att hinna prata med en bråkdel av gästerna.
För min sambo känns det lite som en dealbreaker för oss om vi ens ska gå vidare i vår relation.
Så hjälp mig nu att motivera mig till att jobba gratis ett helt år. Eller bör jag övertala henne om att komma undan billigare. Har ni egna erfarenheter?
Vårt bröllop kostade 25000, med 50 gäster, fri bar och catering. Detta var 12 år sedan och gästerna pratar än idag om att det var det roligaste bröllopet de varit på. Vi sket i all fancy skit, vi hade borgerlig vigsel utomhus och middag+fest i en lada. Alkoholen inhandlades utanför Sverige. Vi lånade en bra ljudanläggning och skapade en publik Spotify-spellista som alla inbjudna fick lägga till låtar i för en bra festmusikmix. Min fru är konditor så hon gjorde tårtan själv, det sparade ju lite pengar iofs.
Vi bjöd bara den närmsta släkten och våra riktiga vänner, personer vi ville umgås med helt enkelt.
Säg åt din sambo att det är inte pengar som gör ett fint bröllop, det är vad ni och era gäster bidrar med i form av inställning/glädje.