2022-11-08, 10:28
Medlem
Bibliskt nästan.
Du har inte en morbror du kan jobba hos istället

Är ni invandrare eller? Ingen normalfungerande, svensk kvinna vill ha bröllop för hundratusentals kronor.

Be henne spara ihop pengarna själv om det inte funkar med 15-20 personer och en klänning till rimlig kostnad.
Citera
2022-11-08, 10:28
Medlem
Byt tjej eller så får hon stå för kalaset om det nu är så viktigt för henne. Stå upp för dig själv, respektera dig själv och din vilja. Du är inte hennes slav, eller du kanske går igång på det? Du bör seriöst ifrågasätta varför du är ihop med henne och om du vill vara i en sådan relation resten av ditt liv. Var inte så undergiven.

Jag skulle ha dumpat henne eller klargjort ovan att det inte blir något giftemål eller så blir det hon som får stå för allt, och då menar jag allt, inte dela utan allt.
Citera
2022-11-08, 10:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Betala 250.000:- för att vara ihop på papper.. Dummaste påhitt som finns.
Citera
2022-11-08, 10:30
Medlem
Hur kan man lägga pengar på sånt ???
Citera
2022-11-08, 10:32
Medlem
Astralhopps avatar
Hon älskar dig inte - gå vidare!
Citera
2022-11-08, 10:37
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Betala 250.000:- för att vara ihop på papper.. Dummaste påhitt som finns.

Det är en tjejdröm, sen handlar egentligen inte allt om pengar i livet när det gäller uppoffringar, förevigande av minnen, budskap och foton. Som en fest egentligen med klädkod och traditionell struktur.

Eller är du så snål att du inte vill ta din dam på restaurang?

Uppoffringar grabbar lär er! Ni vågar inte gifta er för ni sitter hemma med någon tandlös hagga! Ha! Nu förstår jag
Citera
2022-11-08, 10:41
Medlem
Med den lönen du har är det oansvarigt att spendera så mycket pengar. Det borde även din framtida fru inse.
Citera
Medlem
Pungpuckels avatar
Det här är en försmak av livet med en kvinna som inte förstår pengars värde.

Du kan boka in Lyxfällan redan nu, de börjar nog spela in framåt våren.
Det är då hon har skrivit på fjärde leasingavtalet på bilen, och ätit sig stoppfet på kvällsmys med sms-lån i ditt namn.

Förlåt, vi har sett vad kvinnor utan ekonomiskt tänk är kapabla till.
Citera
Medlem
WhatsGuccis avatar
250-300k? Ja hade kunnat göra så mycket sjukt roliga grejer för de stålarna, vem fan lägger ens så mycket stålar på ett bröllop?
Låter som ett Jocke Och Jonna bröllop, de hade råd med det, men även de maxade sönder det, liksom ja de är väl en upplevelse, men för normalt arbetande människor???????
Aldrig.i.mitt.liv.
Hoppas du löser det, säg ifrån sluta va en sån mes, hon bestämmer väl för fan inte över dig
Citera
2022-11-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja.

Nu är tiden kommen då vi ska gifta oss. Jag är egentligen inte speciellt sugen men för kvinnor verkar de viktigare.

Jag kan tänka mig bjuda 50 Pers och lägga max hundra tusen. Vilket jag tycker är generöst. Men min sambo vill bjuda runt 100 samt att vi ska lägga oss kring 250-300 tusen.

Jag tjänar 276 tusen efter skatt på ett år vilket innebär att jag ska jobba Helt GRATIS! I ett helt år!! För att massa människor ska komma och dricka äta gott på min bekostnad. Dessutom är ju folk som dom är. Tar saker för givet otacksamma osv.

Samt att man kommer inte ens att hinna njuta när alla intryck ska tas in på några få timmar och man kommer inte ens att hinna prata med en bråkdel av gästerna.

För min sambo känns det lite som en dealbreaker för oss om vi ens ska gå vidare i vår relation.

Så hjälp mig nu att motivera mig till att jobba gratis ett helt år. Eller bör jag övertala henne om att komma undan billigare. Har ni egna erfarenheter?

Dumpa? Sedan när blev pengarna viktig för en relation?
Citera
2022-11-08, 10:45
Medlem
Grattis! Hon har nu bevisat sig att hon är definitivt INTE är en keeper.
Hon har nu avslöjat sig att vara en gold digger.
Alla tjejer drömmer om ett bröllop som man ser på film, men noll tanke på att de själva ska betala för det, så de hittar en desperat och blåögd kille som ska paya en förmögenhet för deras kalas. För att sedan skilja sig kort efteråt, men först mjölka dig på så mkt hon han.
Classic.

Att gifta sig ska handla om kärlek och värme, inte en fet fest för hundratusentals kronor för hennes vänner och familj.
Att det ens ska vara en deal breaker säger verkligen allt.
Var förnuftig nu och bli inte blind av din kärlek och vad det kan vara.
Dumpa och gå vidare, en sån tjej ska man absolut inte gifta sig med.
Citera
2022-11-08, 10:50
Medlem
flukkes avatar
Kul att ni ska gifta er!
Räckte gott med 150k och 60 gäster för mig förra året.
Dock hade ringarna och resan betalts tidigare så blev nog 200K totalt.

Fick offerter på 1300-1800 per person för 3 rätters med vinpaket samt kaffe och tårta. Så om man snålar in på klänningar, kostym, ringar och smekmånad så kan ni nog landa på 150K för 100 gäster om ni håller det billigt och är beredda att göra en hel del av jobbet själv, (smink, hår, fotograf, utsmyckning osv)

Lycka till och grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in