2022-11-06, 00:50
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
U.S. privately asks Ukraine to show Russia it's open to talks, the Washington Post reports

The Biden administration is privately encouraging Ukraine’s leaders to signal an openness to negotiate with Russia and drop their public refusal to engage in peace talks unless President Vladimir Putin is removed from power, the Washington Post reported on Saturday.

https://www.reuters.com/world/us-pri...st-2022-11-05/

Intressant vändning från USA, det var inget som jag förväntade mig.

Är detta ett desperat försök från Biden att försöka lösa denna konflikt och därmed öka chanserna till att vinna nästa val mot Trump?

Vad tror ni?
Citera
2022-11-06, 00:53
Medlem
OsnutenSnuts avatar
Det börjar väl bli för dyrt, allting handlar om pengar.
Citera
2022-11-06, 00:59
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaverse

Är detta ett desperat försök från Biden att försöka lösa denna konflikt och därmed öka chanserna till att vinna nästa val mot Trump?

Vad tror ni?
De har väl aldrig påstått att man inte skall prata med ryssarna?
Att man inte kan förhandla?
Dvs tala om sin ståndpunkt och vad man kräver och lyssna på motståndarens position?
Och efter det se vad man kan göra för eftergifter som är värda att göra för att få det man annars riskerar att förlora helt.
Det har jag aldrig hört att USA sagt att Ukraina inte skall göra.
------------------------
Desperat kanske Biden kan vara redan nu när mellanårsvalet kommer
Citera
2022-11-06, 00:59
Medlem
Running_mans avatar
Ukraina kommer inte förhandla i det här läget, dom enda som har ett behov att få till ett snabbt avslut eller tillfällig vapenvila just nu är Putin och ryssarna.
Citera
2022-11-06, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
De har väl aldrig påstått att man inte skall prata med ryssarna?
Att man inte kan förhandla?
Dvs tala om sin ståndpunkt och vad man kräver och lyssna på motståndarens position?
Och efter det se vad man kan göra för eftergifter som är värda att göra för att få det man annars riskerar att förlora helt.
Det har jag aldrig hört att USA sagt att Ukraina inte skall göra.
------------------------
Desperat kanske Biden kan vara redan nu när mellanårsvalet kommer

Nu har förvisso USA skickat ut Boris att göra detta. Sluta posta skit.
Citera
2022-11-06, 01:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Vad tror ni?
USA är pressade från många håll att förhandla.
Citera
2022-11-06, 01:07
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
USA är pressade från många håll att förhandla.
Av vilka länder?
Citera
2022-11-06, 01:17
Medlem
Det som står i artikeln förefaller rimligt.

Detta är inte ett försök att lösa konflikten eller att få till några samtal mellan Ukraina och Ryssland. Det finns ändå ingen som tror att Putin är intresserad av det, och inte Ukraina heller.

Istället handlar det om politik och kommunikation, och att hålla andra länder som än så länge mer eller mindre stöttar Ukraina någorlunda nöjda, genom att Ukraina visar att de är villiga att lösa konflikten. En sådan eftergift från Ukrainas sida kostar dem egentligen ingenting, men kan vinna dem fortsatt stöd från andra länder.

Precis som det står i artikeln.
Citera
2022-11-06, 01:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det känns märkligt för mig. I mina ögon tjänar usa på det här kriget. Detta då Ryssland blir försvagat till en relativt låg kostnad. Att Ukraina blir ruinerat på köpet är inget som påverkar usa.
Citera
2022-11-06, 01:44
Medlem
OsnutenSnuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det känns märkligt för mig. I mina ögon tjänar usa på det här kriget. Detta då Ryssland blir försvagat till en relativt låg kostnad. Att Ukraina blir ruinerat på köpet är inget som påverkar usa.

Känns väl ändå som jobbet är gjort, Ryssarna har förbrukat väldigt mycket människor och väldigt väldigt mycket av sin vapenarsenal.
Citera
2022-11-06, 01:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vad tror ni?

Ukrainas öppningsbud kan vara att Ryssland avträder provinserna Bryansk, Kursk, Belgorod, Voronezh och Rostov.
Citera
2022-11-06, 06:08
Medlem
Citat:
Av vilka länder?

Av verkligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto