Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Så är det. 3000 sålda EVs 2022 i Afrikas kanske största billand Sydafrika säger väl det mesta.
Däremot har faktiskt Toyotas ledning nämnt just Afrika och Sydamerika som exempel på varför EVs inte kommer att slå.
Toyota tänker så mycket fel och galet nuförtiden. De kommer nog att allt mer, då de inte klarar av att göra vettiga elbilar, göra billiga budgetbilar. De blir väl då dessa länder som blir Toyotas främsta marknader.
Tyvärr köper dessa länder inte så mycket nya bilar, så kommer bli tufft för Toyota. Dessutom, när de sänker sig till detta billigaste budgetsegementet, så kommer de få slåss med en massa billiga kinesiska bilar.
Personligen så skulle jag inte investera i Toyota helt klart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Lustigt nog också Australien och USA, där man är väldigt beroende av bilen och dagens EVs inte kan köra tillräckligt långt.
Australien känner jag inte till, men där kan jag tänka mig att det finns en massa ödemark utan snabbladdare. Stora arealer i inlandet som är i det närmaste obebodda.
I USA så finns det dock gott om snabbladdare, och inte minst Tesla har ett fantastiskt välutbyggt laddnät som gör att du enkelt kan köra kust-till-kust utan några problem.
Elbilar ökar rätt starkt i USA just nu.