2022-11-05, 04:36
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
Har personen inga barn är inkomsten 20840kr per månad innan skatt.

1 barn är inkomsten 22850kr per månad innan skatt.

2 barn är inkomsten 24870kr per månad innan skatt.

Om dömde personer har 6 barn hemma skulle den tjäna 33000 före skatt för få 200kr per dagsböter alternativ 4 barn hemma med maka/sambo som tjänar mindre än 4000kr innan skatt per månad.
Som fna.
Senast redigerad av volvo666 2022-11-05 kl. 04:39.
Citera
2022-11-05, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Denna lag måste verkligen ändras. Jag har kniv i bilen för att kunna skära av bilbälten om jag är tvungen. Det bör alla ha.

Lite gulligt att han blev av med mattkniven. En sån kostar typ 49kr på Biltema.
https://sakerhetsknivar.se/produkt/secumax-sos-cutter-baltesskarare/
Du bör ha en sådan här istället helt enkelt! Att ha en kniv till det är lika dumt som att ha en yxa!
Citera
2022-11-05, 04:41
Medlem
Han borde i alla fall överklaga att mattkniven förverkats. Till skillnad från ett automatvapen är ju en mattkniv i sig inte olaglig.
Citera
2022-11-05, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Detta är så jävla sjukt , menar dom på fullaste allvar att jag åker dit om jag har en kniv i mina snickarbrallor / i bilen ? Ett jävla skämt haha , ska jag ha en smörkniv i brallorna då eller? Jävla stolpskott.
Beror på. Är du på väg till eller från jobb lär du klara dig men är du ute om kvällen och bara "nöjeskör" så ska du inte ha kniven med dig på det sättet!
Citera
2022-11-05, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Beror på. Är du på väg till eller från jobb lär du klara dig men är du ute om kvällen och bara "nöjeskör" så ska du inte ha kniven med dig på det sättet!

Har snickarbyxorna på mig varje gång jag ska in till stan bland massa kamelryttare aka bönrullare , måste alltid kunna försvara sig.
Citera
2022-11-05, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Han borde i alla fall överklaga att mattkniven förverkats. Till skillnad från ett automatvapen är ju en mattkniv i sig inte olaglig.
Saker som ansetts olagliga brukar förverkas. Mattkniven var i detta fall olaglig. Sen kan det ju anses lite skit samma eftersom han kommer köpa en ny ändå. Men det finns värre saker som förverkats så.
Citera
2022-11-05, 04:55
Medlem
Någon som har domen?

Min pappa var snickare. Han skulle ha skrattat gott åt ”att en mattkniv hoppade” från arbetarbyxor ner i ett sidofack bredvid förarsätet. 😇 ❤️
Citera
2022-11-05, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Haha vet inte hur man kan få Max antal dagsböter för å dra en Lina kokain på krogen , innehav på 0,3G och brukande , men det fick jag, ska leta fram papperna så ska du få se 😄
Verkar ju helt absurt - eller snarare, det är verkligen absurt. Annars läser man om att straffet ofta blir
50x30 kr, dvs 1500 kr. Som dessutom aldrig betalas.
Citera
2022-11-05, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Verkar ju helt absurt - eller snarare, det är verkligen absurt. Annars läser man om att straffet ofta blir
50x30 kr, dvs 1500 kr. Som dessutom aldrig betalas.
Har du ingen inkomst (eller låg) brukar man landa där!
Citera
2022-11-05, 05:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Någon som har domen?

Min pappa var snickare. Han skulle ha skrattat gott åt ”att en mattkniv hoppade” från arbetarbyxor ner i ett sidofack bredvid förarsätet. 😇 ❤️

Ja det är möjligt, nu har jag kniven på höger sida, men den åker ur brallorna i stort sett varje gång jag sitter i firmabilen.
Nu pratar vi alltså inte en slidkniv Typ Mora, som sitter fast i ”knappen”
Utan en Stanley som Är nedstoppad i verktygsfickan.
Citera
2022-11-05, 05:52
Medlem
Höll på att skita på mig när jag räknade ut vad jag skulle få. Närmare 20k.
Kommer seriöst att rensa bilen på gammalt skit som ligger kvar från båtsäsongen.
Men det måste ju var något mer, dom markerar mot killen för att han rör sig i fel kretsar???
Citera
2022-11-05, 07:30
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Inte alls konstigt, det hände mig väldigt ofta när jag satt i arbetsbilen med snickarbyxor. Den hoppar ju såklart inte, utan glider ut ur benfickan ner i dörrfacket, speciellt om man har en lite högre bil, just den detaljen behöver man inte haka upp sig på den, det är helt trovärdigt.

Det känns som det finns 2 alternativ här:
Fall 1: Det är någon övernitisk polis, säkert helt nyexad som stoppat honom och vill använda sin nya makt. Förkastligt!
Fall 2: Killen är inte alls den oskyldiga snickaren som man får intrycket av, och polisen använder detta för att enkelt sätta dit honom, för att dom vet att rättsystemet skulle friat honom annars. Bra!

Omöjligt att veta utan mer information. Oavsett så måste lagen ändras, Fall 1 ska inte kunna hända i en rättsstat. Och egna lösningar likt Fall 2 ska inte behövas för att straffa kriminella.
Senast redigerad av g-in-a-gi 2022-11-05 kl. 07:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in