2022-11-10, 18:06
Medlem
Man har en självklar plikt att skydda såna människor dom som vill att såna som han ska bort ur deras åsyn är dom som är på väg att göra jordelivet till ett helvete,
och dom kommer själva att få tid att gråta över sin oändliga dumhet, innan dom dör en miserabel död
.

Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag gillar envisa gubbar

Så måste folk tänka, annars är dom anti allt som gör att världen hålls i skick.

Citat:
Ursprungligen postat av drjosefelak
Vad äter han?
Se filmen "liftaren"...

...Altså, antagligen hamburgare och mackor...
Citera
2022-11-10, 19:00
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Har jag påstått att det var samma patrull som låg bakom som la ut spikmattan?
Har du något vettigt att tillföra tråden, om inte framstår du bara som sinnesslö?
Man fick det intrycket ja.
Citera
2022-11-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Har jag påstått att det var samma patrull som låg bakom som la ut spikmattan?
Har du något vettigt att tillföra tråden, om inte framstår du bara som sinnesslö?

Som du uttryckte dig så kan man tolka det så ja…
Sedan det där angående rött ljus vid fordonsstopp, jag är 100% säker på att poliserna i fråga har koll på det
Citera
2022-11-10, 20:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Det är din skyldighet att se vad som finns bakom fordonet.
Är släpet så brett får man ha extra backspeglar.
Ser man inte blåljusen bakom bilen ska man inte ha körkort heller.

Ligger polisen tätt bakom lär man inte se något även om man har extra speglar. Du har aldrig kört husvagn?
Citera
2022-11-10, 21:07
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ligger polisen tätt bakom lär man inte se något även om man har extra speglar. Du har aldrig kört husvagn?

Men släpp det där med att gubben såg eller inte såg. Då kan man ju skylla på att man inte såg hastighetsbegränsnings skyltarna heller. Eller brevet från transportsstyrelsen att bilen är belagd med körförbud. Fan att de ska finnas så mycket rättshaverister här som in i det sista skall förvara gubben övergår mitt förstånd
Citera
2022-11-10, 21:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Men släpp det där med att gubben såg eller inte såg. Då kan man ju skylla på att man inte såg hastighetsbegränsnings skyltarna heller. Eller brevet från transportsstyrelsen att bilen är belagd med körförbud. Fan att de ska finnas så mycket rättshaverister här som in i det sista skall förvara gubben övergår mitt förstånd

Hastighetsskyltar brukar man inte behöva leta efter i backspeglarna. Händer tyvärr ofta att posten inte går fram så han kan missat att bilen inte besiktigats. Skitfel säger jag.

Körde obesiktigat en gång utan bilbälte. Blev stoppad av polisen och han tänka att nu jävlar blir det nog böter. Döm om min förvåning när de bara slängde fram en alkometer. Efter avklarad blåsning fick jag bara åka vidare. Blev ingen spikmatta.
Citera
2022-11-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, det har jag men bara en gång. Varken jag eller familjen blev så sugen på klamydialåda.
Men det är en annan historia.

Det du säger är sant men det är lik förbannat din skyldighet att ha uppsikt bakom släpet.
Dessutom var detta just ett släp och ingen husvagn. Han visste precis vad han gjorde.
Jag är övertygad att man från ordningsmakten gjort allt innan man använder spikmatta.
Citera
2022-11-10, 23:13
Medlem
Han sitter alltså kvar i bilen fortfarande? Han kan ju inte lukta hallontårta om man säger så
Citera
2022-11-11, 02:07
Citat:
Ursprungligen postat av finnsingenamn
Han sitter alltså kvar i bilen fortfarande? Han kan ju inte lukta hallontårta om man säger så

Tror du han gjorde de innan?😂
Citera
2022-11-11, 02:10
Medlem
Narutoshippchops avatar
Gäsp. Dementa åldringar som är ute och kör nu igen.
Citera
2022-11-11, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Tror du han gjorde de innan?😂

Nej det gorde han nog inte
Citera
2022-11-11, 11:59
Medlem
Sitter Erling kvar i bilen? Kan inte vänliga flashbackare som har vägarna förbi honom, lägga in en liten not här, så vi vet han sitter där han sitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in