2022-11-10, 09:04
Medlem
Har det framkommit vad gubben har i släpet? Vart kissar och bajsar han?
Citera
2022-11-10, 10:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt så tror jag också att det gått till. Det är inte så lätt att se något bakåt med ett lådsläp. De borde kört upp jämsides med stoppspade istället för att slänga ut en spikmatta, men att få polisen att erkänna fel....är nog lättare att återuppväcka döda.

Om det är 2-1 väg så är det väl inte några större problem att köra om. Det är ju knappast flera mil med 1 fil utan de brukar ju vara någon kilometer åt ena hållet och sen 1 km åt andra
Citera
2022-11-10, 10:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Ok så snuten la dit en spikmatta och förstörde bilen istället för att prata med gubben??

Har själv varit med om att polisen varit sjukt otrevlig men det här är väl det värsta jag hört talas om konstigt att de inte hotade han med tjänstepistolen när de ändå höll på.

Så går det när man sänker kraven på polisskolan , konstapel kling och klang jävlas med vanliga medborgare istället för att jaga bovar.

Hur pratar man med någon som ligger i bilen framför och vägrar stanna?
Citera
2022-11-10, 10:46
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Eftersom jag aldrig behövt dubbdäck, kan jag förstås aldrig veta säkert. Men med mina stockholmsmanér försöker jag ändå hävda, att vanan att besiktiga bilen och stödet för detta även finns ute vi i landsorten

Ah! Du vet att man limmar. Du får säkert något extrapoäng för det om du tar något kurs på Södertörns högskola.

Dock är nog stödet för honom rätt begränsat, utanför dina kretsar med hembränt, avställda 240, och höns som går runt och kackar framför huset.

Behövt dubbdäck? När jag bodde i Stockholm för kanske 15 år sen så blev det ett litet snöoväder som gjorde att det blev lite halt. Is på vägbanan är skälet till att man behöver dubbdäck och eftersom det var någon minusgrad och folk slirade sig fram så blev det ännu halare och bilar stod stilla på vägarna och folk lämnade helt enkelt bilen och gick nånstans. Hade bussar och bilar haft dubbdäck så hade det mest troligt inte blivit ett sånt stort stopp. Nu stod det fyrhjulsdrivna bilar i diket i var och varannan kurva. Många tror att dubbdäcken fyller mest funktion i Norrland men det är snarare mer i söder man behöver dubbdäck. Dubbdäck är inte så mycket bättre I snö
Citera
2022-11-10, 10:51
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Det är din skyldighet att se vad som finns bakom fordonet.
Är släpet så brett får man ha extra backspeglar.
Ser man inte blåljusen bakom bilen ska man inte ha körkort heller.

Ockhams rakkniv säger att man bara behöver läsa om hur gubben resonerar och hanterar efterspelet för att förstå det här är 100% hans eget fel. Han är ju inte riktigt klok.
Citera
2022-11-10, 12:31
Men egentligen va gör gubben för skada? Står bilen trafikfarligt får polisen flytta på den och de har dom inte gjort så med andra ord kan gubben stå där tills vintern då han mest troligt måste bege dej därifrån pga kyla. Fast han kanske väljer att frysa ihjäl hellre för att sätta polisen på plats.
Citera
2022-11-10, 14:19
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

I skogen?
Citera
2022-11-10, 14:21
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Skulle inte tro han bajsat alls med tanke på att han inte äter enligt egen utsago. Kissa gör han nog vid kanten.
Citera
2022-11-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
I skogen?

Mm, förmodligen gör han väl det, som den rättshaverist han är.

Det är väl tveksamt om han följer rekommendationerna:
Gräv en grop för bajset och pappret, och täck sedan med sten eller löv. Se också till att du inte är nära ett vattendrag eftersom bakterier sprids i vatten. Sen får varken bajset eller han själv synas vid dumpningen.
Citera
2022-11-10, 16:43
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Tror inte att gubben är varken dement eller lengräddad. Snarast är han en tvättäkta rättshaverist, och sådana är sannerligen ingenting att vara lustig åt

Varför uppmärksammar medierna honom igen och igen?
Det är som någon skrev tidigare ren lyteskomik.
Citera
2022-11-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Varför uppmärksammar medierna honom igen och igen?
Det är som någon skrev tidigare ren lyteskomik.

Jäpp, misstänker starkt att han älskar all uppmärksamhet han just nu får av både media och andra trafikanter.
Citera
2022-11-10, 17:07
Medlem
meganegerdases avatar
Sorligt att media försöker profitera på sinnesförvirrad gubbe. En ny Esbjörn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in