2022-11-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Kan man bara skriva över bilar på folk hur som helst? Haha man kan ju inte anklaga gubben för att vara fantasilös. Tyckte att jag kände igen dialekten när han pratade. Skulle va intressant om nån man känner har koll på gubben😂😂.
Skulle inte förvåna mig då man kan skriva sig på andra adresser om man vill... Vidriga staten ser till att det mesta är möjligt..
Citera
2022-11-09, 21:43
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Nu vill han skänka bort bilen

Erling Persson, 75, har stått vid E45 i Gunnarsbytorp i över två veckor.

Nu avslöjar han för Aftonbladet att han har en plan hur han ska lösa sin situation.

Jag ska skriva över bilen på Rikspolisstyrelsen, säger han.

Han har nu gjort upp en plan.

– Jag kommer att köpa mig en bil och koppla på släpvagnen på den. Sen ska jag registrera Opeln (bilen som har punktering, förf. anm.) på Rikspolisstyrelsen, säger han.

Erling fortsätter:

– Sedan ska jag hyra en lastmaskin och lyfta upp bilen så högt jag kan i luften. Och sedan ska jag tippa ner den på vägen. Så får de städa bort den själva

Gubben är ju en rättshaverist av bibliska mått. Nästan så man tycker om honom. Men han kommer bara skaffa sig mer problem än han redan har om han kör det där i mål.

Dels måste han förfalska en namnteckning för ägarbytet, och sen kommer han störa allmän ordning och göra sig skyldig till framkallande av fara för annan när han släpper bilen på vägbanan.

Men kör på för fan!
Citera
2022-11-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Ja, blir man förföljd i flera mil så borde väl ändå poletten trilla ner att man ska stanna.
Eller tänkte han att polisen nog kör efter med blåljus för skojs skull?
Dessutom var det ju körförbud på bilen vilket han borde veta om.
Men gubben verkar ju fortfarande oförstående över polisens agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Gubben är bevisligen inte normal och ska få indraget körkort.
Förstår han inte polis med blåljus så förstår han inte ambulans eller brandkår med blåljus heller.
Han är gammal och säkert börjat bli dement, det verkar ju så.
Och sedan van att bo i bilen, där är ju en varningsflagg till om att gubben inte är ok.
Hoppas han får hjälp in på hemmet.

Verkar vara flera i tråden som inte vet vad blåljus betyder, och det är inte att man skall stanna…..
Citera
2022-11-09, 22:04
Medlem
Dessutom körförbud sedan ett halvår på bilen..
Nä skicka gubben på nödslakt.
Citera
2022-11-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Verkar vara flera i tråden som inte vet vad blåljus betyder, och det är inte att man skall stanna…..
Nu menade jag att om jag är ute och kör och det kommer upp blåljus bakom, då kör jag till kanten för att släppa förbi.
Skulle blåljusen ändå vara kvar bakom då och inte köra om borde man väl för fan fatta att polisen vill mig något.
Eller du hade bara fortsatt köra?
Dessutom får vi förutsätta att det signalerades på korrekt sätt.
Senast redigerad av DrSpunk 2022-11-09 kl. 22:41.
Citera
2022-11-09, 23:25
Medlem
En helt vanlig rättshaverist som inte inser när han gör fel...Skulle tro att dom ger gubben max 2 veckor till, sen åker han in på tvångsvård...
Luktar nog det ena & det andra i den bilen...
Så länge gubbfan får uppmärksamhet i media, så kommer han leva fan...
Citera
2022-11-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
En helt vanlig rättshaverist som inte inser när han gör fel...Skulle tro att dom ger gubben max 2 veckor till, sen åker han in på tvångsvård...
Luktar nog det ena & det andra i den bilen...
Så länge gubbfan får uppmärksamhet i media, så kommer han leva fan...

Någon gång kommer man att betrakta honom som boende på den där parkeringsfickan. Den kommer Kronofogden och avhyser honom.

Bilen bogseras bort på hans bekostnad, och han får ta sig därifrån själv bäst han kan.
Citera
2022-11-10, 06:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är polisen som klantat sig. Eftersom många andra använder samma reflexvästar som polisen har så är det inte alltid så lätt att det är polisen som står vid busshållplatsen och vinkar in för blåstest. Gubben som inte ser bra nog för att se reflexvästens text har missat det och kört förbi. Sen har man hängt på efter honom i polisbil, men eftersom det är 2:1-väg där så har de inte kunnat passera honom utan legat och blinkat tätt bakom släpet så att det över huvudtaget inte syns i backspeglarna.

Normalt kör polisen om och vinkar med spade för att stoppa, men det har man inte lyckats med trots att gubben körde i 80 med släpvagn.

Det är snarare så att man använde spikmattan för tidigt och att den användes av en annan patrull som gjorde motsvarande blåskontroll på andra sidan vägen några kilometer bort. Så efterföljandet var nog bara några kilometer, inte mil.

Exakt så tror jag också att det gått till. Det är inte så lätt att se något bakåt med ett lådsläp. De borde kört upp jämsides med stoppspade istället för att slänga ut en spikmatta, men att få polisen att erkänna fel....är nog lättare att återuppväcka döda.
Citera
2022-11-10, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt så tror jag också att det gått till. Det är inte så lätt att se något bakåt med ett lådsläp. De borde kört upp jämsides med stoppspade istället för att slänga ut en spikmatta, men att få polisen att erkänna fel....är nog lättare att återuppväcka döda.
Det är din skyldighet att se vad som finns bakom fordonet.
Är släpet så brett får man ha extra backspeglar.
Ser man inte blåljusen bakom bilen ska man inte ha körkort heller.
Senast redigerad av DrSpunk 2022-11-10 kl. 07:42.
Citera
2022-11-10, 07:46
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Om polisen la ut spikmatta måste dom befunnit sig framför bilen... ett alternativ då hade väl varit att ge stopptecken kan man tycka. Kanske det gjordes och gubben ignorerade även det.

Kör polisen bakom ska stopptecken ges med växelvis blinkande blått och rött ljus.
Det räcker alltså inte med saftblandare på.
Aldrig funderat på att det möjligen kan finnas flera än den polisbil som låg bakom med blåljus och mest troligt även blinkande ljus och som ombesörjde själva spikmattan?
Citera
2022-11-10, 09:00
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Aldrig funderat på att det möjligen kan finnas flera än den polisbil som låg bakom med blåljus och mest troligt även blinkande ljus och som ombesörjde själva spikmattan?
Har jag påstått att det var samma patrull som låg bakom som la ut spikmattan?
Har du något vettigt att tillföra tråden, om inte framstår du bara som sinnesslö?
Citera
2022-11-10, 09:01
Medlem
Skidlifts avatar
Den nya masterplanen.

Dumpa bilen mitt på vägen och skriva över bilen på Rikspolisstyrelsen. 👍

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-mitt-pa-vagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto