2022-11-05, 19:52
Medlem
GravitySwitchs avatar
Från aftonhorans ”rapportering”:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-lamna-bilen

Hur håller du humöret uppe?
– Det är lika dåligt året runt. Det är ingenting som påverkar det här.

Surgubbar 100. Haha bra som helvete.
Citera
2022-11-05, 19:58
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att om man inte får lära sig det i körskolan så finns det inte - och man behöver inte följa nya regler.
Du är rätt tydlig med den åsikten.

Du verkar ha lite svårt att skilja på som är verklighet och vad som är dina fantasier.
Kan det bero på att du är korkad?

Min "logik"/åsikt är och har varit länge att:

Det här med att få folk att hålla sig uppdaterade på nya trafikregler fungerar inte bra.
Kanske beror det på att folk är korkade rent generellt, eller lata, eller illasinnade, eller nåt annat.
Men i så fall borde man anpassa kraven för att få köra bil på något sätt efter det.
De flesta i min bekantskapskrets är urusla på att hålla sig uppdaterade, trots att det är deras ansvar att göra det..

Jag tycker att myndigheternas sätt att hantera detta inte är så bra.
Det är inte så lätt att hitta information om nya trafikregler och lagar.

Än så länge körs de flesta bilar av människor.
Bilarna trafiksäkerhet måste kontrolleras i samband med besiktningen stup i ett.

Bilförarnas trafiksäkerhet och körduglighet behöver bara bli godkänd en gång i livet, när man tar körkort.
Sedan kan man fortsätta att köra bil 70-80-90 år om man lever länge.
En gamling som är ute och kör idag kan ha tagit körkort när trafikmiljön och polisarbetet såg ut så här:
https://www.filmarkivet.se/movies/bil-pa-oppen-gata/
(Känsliga tittare varnas. Det hettar till ibland.)
(Det kan ju inte vara så himla lätt att veta vad man ska göra när det börjar blinka blå/rött
om polisbilarna bara hade svart/vita lyktor när man tog körkort.)

Alla som har körkort borde regelbundet tvingas ta del av ny viktig information.
T.ex. nya lagar, regler, vägmärken, osv.
T.ex. gå in på datorn och kvittera, folder i brevlådan, ...

Det borde vara obligatoriskt med en lektion på körskola vart 5-10:de år för alla som vill behålla sitt körkort.
Jag tror många börjar slarva en del när dom tycker att dom har blivit varma i kläderna med bilkörningen.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2022-11-05 kl. 20:06.
Citera
2022-11-05, 20:01
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1and2and3
Är det lag på att stanna om man har blåljus bakom sig?
Polisen kör väl upp och stoppar med spade eller om dom är framför med uppsträckt hand alt rött ljus.

Det är väl bara i polisfilmer där man ligger bakom och folk stannar och i USA.

Eller vad säger Svensk lag, någon som vet?
https://www.transportstyrelsen.se/sv...man-med-flera/
P11 används av polisbil bakom dig, P10 används av polisbil som kör om dig eller ligger framför dig.

Vanligt blåljus betyder, översatt till normal svenska, i det här fallet "flytta på dig gubbjävel".
Citera
2022-11-05, 20:27
Medlem
Alarabic666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Åkte förbi honom idag och då satt han med ett munspel och truddiluttade. Stannade till och gav honom två paket kakor från affären och det tackade han gott för och tog emot! Erling om du läser detta så är det jag med kakorna i den röda rs audin
Jävla RS förare och era satans kakor!
Citera
2022-11-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs

...

Bilförarnas trafiksäkerhet och körduglighet behöver bara bli godkänd en gång i livet, när man tar körkort.
Sedan kan man fortsätta att köra bil 70-80-90 år om man lever länge.
En gamling som är ute och kör idag kan ha tagit körkort när trafikmiljön och polisarbetet såg ut så här:
https://www.filmarkivet.se/movies/bil-pa-oppen-gata/
(Känsliga tittare varnas. Det hettar till ibland.)
(Det kan ju inte vara så himla lätt att veta vad man ska göra när det börjar blinka blå/rött
om polisbilarna bara hade svart/vita lyktor när man tog körkort.)

...

En hård tid med hårda poliser väl värda Dodge som arbetsredskap. Tunga felparkeringar, biljakt, och ungdom både bildligt och bokstavligt på glid. Här ligger dialogpolisen i Den tunna blå linjen i lä.
Citera
2022-11-05, 20:48
Har Erling tillräckligt med toapapper med sig? Han har ju varit strandsatt snart två veckor.
Citera
2022-11-05, 20:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
En hård tid med hårda poliser väl värda Dodge som arbetsredskap. Tunga felparkeringar, biljakt, och ungdom både bildligt och bokstavligt på glid. Här ligger dialogpolisen i Den tunna blå linjen i lä.

Ja dom där poliserna är minsann inte rädda för att göra några övertramp när situationen så kräver.
Dom trakasserar liftarjäntorna utan brottsmisstanke.
Dom förutsätter att dom är jäntor utan att först fråga efter könsidentitet och pronomen.
Dom talar nedlåtande och kränkande om jäntornas mamma.

Dom där snutarna ska va jävligt glada för att derans egen mamma inte blev knollad!
Citera
2022-11-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
"Hur håller du humöret uppe?

– Det är lika dåligt året runt. Det är ingenting som påverkar det här."

Vilka människor det finns!
En äkta rättshaverist. Jag VET att han är ovaccinerad och jag VET att han står på Putins sida i kriget. Så lätta är de här människorna att identifiera. De lever i sin egen lilla värld som alla äkta Karens.
Citera
2022-11-05, 21:20
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Har Erling tillräckligt med toapapper med sig? Han har ju varit strandsatt snart två veckor.
Pottipotty i släpet
Citera
2022-11-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ja dom där poliserna är minsann inte rädda för att göra några övertramp när situationen så kräver.
Dom trakasserar liftarjäntorna utan brottsmisstanke.
Dom förutsätter att dom är jäntor utan att först fråga efter könsidentitet och pronomen.
Dom talar nedlåtande och kränkande om jäntornas mamma.

Dom där snutarna ska va jävligt glada för att derans egen mamma inte blev knollad!

Fast den ena av dem hade blixtlåset i röven. Vart har det sexiga modet tagit vägen?
Citera
2022-11-05, 21:37
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Gubben är bevisligen inte normal och ska få indraget körkort.
Förstår han inte polis med blåljus så förstår han inte ambulans eller brandkår med blåljus heller.
Han är gammal och säkert börjat bli dement, det verkar ju så.
Och sedan van att bo i bilen, där är ju en varningsflagg till om att gubben inte är ok.
Hoppas han får hjälp in på hemmet.
Övelag håller jag med dig, men jag tycker att du blandar goda skäl med irrelevant fakta.

Irrelevant för en persons färdighet, förmåga och lämplighet i trafiken:
"Gubben är inte normal"
"Han är van att bo i bilen"

Goda skäl för att tro att en person brister ifärdighet, förmåga och lämplighet i trafiken:
"Förstår han inte polis med blåljus så förstår han inte ambulans eller brandkår med blåljus heller."
"Han börjar säkert bli dement"

Tack för ordet.

Citera
2022-11-05, 21:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Fast den ena av dem hade blixtlåset i röven. Vart har det sexiga modet tagit vägen?

Hon kanske bara har satt på sig byxorna bak och fram.

Men jag tyckte dom såg bekanta ut på något sätt.
Påminner dom inte lite om 50-tals kvinnliga Beavis och Butthead?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in