2022-11-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Har polisen givit rätt stopp tecken? Det måste vara växlande mellan blått och rött ljus. Det röda ljuset sitter på instrumentpanelen i framrutan. Enbart blått ljus så vill de bara ha fri väg. Men då borde gubben ha kör åt sidan och släppt förbi dem samt märkt att de stannat framför honom. Då borde det gått upp för gubben att han blir stoppad.

Slutsats: Gubben får köpa nya däck själv. Dessutom bör han flytta bilen så snabbt som möjligt (blir svårt då den har körförbud och han inte har något körkort kvar) annars kan den tvångsflyttas (bärgas) och han får stå för kostnaden.
nej de sitter i grillen på vanliga målade bilar.
Citera
2022-11-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jävlar vad grymt, det här var kul att läsa.

Berätta mer

Satt han uppkopplad mot Internet?

Pratade ni länge?

Fick du några visdomsord till livs?

Han hade internet på telefonen och vi bytte bara några ord sinsemellan. Jag frågade honom om han behövde hjälp med nya däck. -Grabben,hade jag tackat ja till alla som frågat så hade jag kunnat öppna en gummiverkstad nu.
Citera
2022-11-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag hade en gång polisen efter mig, som signalerade med några konstiga lampor i grillen. En blå och en röd lampa som blinkade i grillen. Jag trodde det var någon läkare som hade bråttom, så jag ökade farten lite.
De körde upp vid sida av mig och vinkade in mig. Jag hade inte fattat det var polisen - civil bli - att det var mig de ville stanna. (det var släpkärran det gällde).
I det här fallet kan det ha gått till på liknande sätt. Bara att poliserna inte kört upp jäms med och vinkat in. (antingen har det inte funnits läge, eller så har poliserna blivit alldeles för försiktiga)

Som bilförare måste man hålla sig uppdaterad rörande trafikregler som regleras i lagar och författningar.

Växlande rött och blått ljus räknas som ett av polismans tecken.
https://www.transportstyrelsen.se/sv...polisfordonet/
Citera
2022-11-05, 18:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Som bilförare måste man hålla sig uppdaterad rörande trafikregler som regleras i lagar och författningar.

Växlande rött och blått ljus räknas som ett av polismans tecken.
https://www.transportstyrelsen.se/sv...polisfordonet/

Från snutens sida blev det en prestigegrej. Dom hade säkert flera tillfällen dom kunnat köra om honom
och på så sätt sänka farten för att slutligen helt stanna. Eller enligt samma princip vinka med en märkt polispaddel. Nä. Dom hade gett sej fan på att det skulle dom inte behöva de lata jävlarna. vet i fan vad dom tagit in för folk till polisskolan egentligen. Det blir mer och mer uppenbart att de har sänkt begåvningskravet för många snäpp. Kalla fram en spikmatta per RAKEL-telefon är väl för fan oerhört lågbegåvat? Till en pensionär. Jävla paragrafryttare.

Jag tycker vi startar en crowd-fonding åt gubbstackarn. Förmodligen behöver han däck till släpet också.
Citera
2022-11-05, 19:18
Medlem
carminaburanas avatar
75är ingen ålder, det är ingen förvirrad gammal gubbe, min farsa är 74 och helt normal i knoppen.
Citera
2022-11-05, 19:24
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Ja, blir man förföljd i flera mil så borde väl ändå poletten trilla ner att man ska stanna.
Eller tänkte han att polisen nog kör efter med blåljus för skojs skull?
Dessutom var det ju körförbud på bilen vilket han borde veta om.
Men gubben verkar ju fortfarande oförstående över polisens agerande.

Klart han visste om det, han lär ha puttrat omkring med en oförsäkrad och avställd bil med körförbud hur länge som helst. "skulle in på reparation, jag var på väg till verkstaden" job visst, den har de nog inte hört innan. Nån som kollat reg nr?
Citera
2022-11-05, 19:26
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Från snutens sida blev det en prestigegrej. Dom hade säkert flera tillfällen dom kunnat köra om honom
och på så sätt sänka farten för att slutligen helt stanna. Eller enligt samma princip vinka med en märkt polispaddel. Nä. Dom hade gett sej fan på att det skulle dom inte behöva de lata jävlarna. vet i fan vad dom tagit in för folk till polisskolan egentligen. Det blir mer och mer uppenbart att de har sänkt begåvningskravet för många snäpp. Kalla fram en spikmatta per RAKEL-telefon är väl för fan oerhört lågbegåvat? Till en pensionär. Jävla paragrafryttare.

Jag tycker vi startar en crowd-fonding åt gubbstackarn. Förmodligen behöver han däck till släpet också.

Nä han kan gött panta burkar i vägrenen, parasit som han är.
Citera
2022-11-05, 19:32
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Enligt artikeln i trådstarten har Erling "fått besked om att körkortet har skickats tillbaka till honom och ligger på postkontoret, men dit kan han inte ta sig eftersom däcken är punkterade." Men att bilskrället har körförbud sedan i vintras innebär inget problem för att köra dit, om bara någon står för hans däckbyte?
Bilen är inte trasig men däcket måste bytas.
Citera
2022-11-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
75är ingen ålder, det är ingen förvirrad gammal gubbe, min farsa är 74 och helt normal i knoppen.
Och? En 100-åring kan vara "klarare" i knoppen än en 70-åring.
Citera
2022-11-05, 19:45
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Och? En 100-åring kan vara "klarare" i knoppen än en 70-åring.

Det är min poäng.
Citera
2022-11-05, 19:47
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Bilen är inte trasig men däcket måste bytas.

Jodå, enligt den bullshittaren är det fel på bilen och han råkade vara på väg till verkstaden för att laga den PRECIS när polisen tog honom..
Citera
2022-11-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är min poäng.
Men denna 75-åring verkar inte ha alla bestick i lådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in