Citat:
Ursprungligen postat av
Luxurious
Kanske off topic och ett ”irrelevant” svar, men för att ha sökt information länge tycker jag att det är konstigt att du inte ens läst under biverkningsdelen i FASS. Googla läkemedlets namn och FASS vårdpersonal, så får du mycket information.
Nej det var absolut inte irrelevant, tack för svaret. Dock har jag givetvis läst biverkningarna på FASS och även sökt annan information. Det jag tycker är lite svårare att hitta vettig information om är vilka eventuella
långsiktiga problem som kan uppstå efter flera års bruk. På FASS tycker jag det mer är akuta eller kortsiktiga komplikationer som tas upp.
Jag har läst en del information gällande Suboxone-behandling efter googlingar på engelska där det framgår att långsiktig behandling ej rekommenderas av olika skäl. Även att långsiktigt bruk kan leda till exempelvis social isolering, social oro, ångest och liknande (vilket jag känner igen men som givetvis kan ha andra orsaker). På FASS vårdpersonal finns en tabell med biverkningar, och efter googlingar har jag hittat en nästan exakt likadan tabell i en rapport om Buvidal (en ny typ av subcutan Buprenorfin) där det framgår att man kan få olika besvär med nerver (domningar, stickningar osv) vilket jag också har mycket problem med. Men det står inte på vanlig Buprenorfin.
Hur som helst, tack igen för ditt svar, men det jag egentligen var ute efter mest var egentligen vilka egna erfarenheter personer som lämnat en LARO-behandling har eftersom jag själv står i valet och kvalet

Det om biverkningar var bara ett exempel på vad som intresserar mig. Mvh!