Citat:
Du har gått på buprenorfin i 8a år.Hej! Jag har varit med i LARO-programmet i cirka 8 år och har 24mg Buprenorfin om dagen. Jag funderar nu av olika skäl på att försöka gå ur programmet. Dels är jag trött på att känna mig låst eftersom jag (trots 0 återfall) fortfarande måste gå dit 1 gång i veckan, dels har jag många fysiska besvär som jag inte har någon förklaring för och jag får ingen information om huruvida behandlingen kan vara skadlig i längden trots att jag frågat flera gånger om biverkningar.
Jag undrar nu om det finns någon/några här på FB som själva har erfarenhet av att ha lämnat en substitutionsbehandling med Buprenorfin efter en längre tid och vad dessa erfarenheter i så fall var.
Jag är nyfiken på saker som hur det gick för dig/er, hur lång tid det tog att bli "frisk", om det var ett bra eller dåligt beslut, om du/ni mår bättre idag än under behandlingen och allt annat som kan vara av intresse. Upplevde ni själva biverkningar av medicinen efter lång tids behandling? Lyckades ni hålla er rena? Är livet bättre efter? Etc.
Tacksam för alla relevanta svar! Mvh Bling Bling!
Jag undrar nu om det finns någon/några här på FB som själva har erfarenhet av att ha lämnat en substitutionsbehandling med Buprenorfin efter en längre tid och vad dessa erfarenheter i så fall var.
Jag är nyfiken på saker som hur det gick för dig/er, hur lång tid det tog att bli "frisk", om det var ett bra eller dåligt beslut, om du/ni mår bättre idag än under behandlingen och allt annat som kan vara av intresse. Upplevde ni själva biverkningar av medicinen efter lång tids behandling? Lyckades ni hålla er rena? Är livet bättre efter? Etc.
Tacksam för alla relevanta svar! Mvh Bling Bling!
Har du ett stabilt liv med arbete och studier?
Jag ser många i LAR som arbetar och studerar, de har liksom vanliga liv och de hämtar varannan vecka eller var 4e vecka.
Det måste finnas någon anledning till att du hämtar 1 gång I veckan.
Har du gjort något åt ditt liv överhuvudtaget liksom?