2022-11-02, 19:16
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Haha, här har ni jackan som jag fick:
https://imgur.com/5So9t7V

Borde nästan be mod flytta tråden till humor... Har väldigt låga förhoppningar om att ens få tillbaka pengarna. Men ja, lyfter nog ärendet hos Klarna i alla fall och principerna kräver ändå att man strider lite, även om chanserna är små att man åstadkommer något. Dumt som fan av mig att betala direkt. Hade ju bara tvärvägrat annars om de propsade.

Jag ska nog också skriva till Klarna och ifrågasätta. Schysst bild på jackan. Påminner lite om de jackorna man som frihetsberövad traskar omkring i på rastgården vintertid.
Citera
2022-11-02, 19:54
Medlem
Informera inte Klarna på annat sätt än att be klarna ge dig bolagsnamn o adress.

Klarna är sjuukaaa o skall gå på nitar o svältas ut.

Sen tar du jackan o åker hem till styrelse/firmatecknare med jackan o tvingar dom ersätta dig för jackan.

OBS polisanmäl - det här är bedrägeri
Citera
2022-11-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Dum som jag var såg jag en länk på facebook på en snygg jacka som jag beställde från denna sida som jag aldrig tidigare hört om. Leveransen tog tre veckor, orderbekräftelse och annat hamnade i skräpposten, de skulle skicka jackan med gratis hemleverans men den skickades till ombud. När jag sen öppnar den är det helt fel jacka, nån kinesisk skitkopia och allt har roligt nog även skickats utan retursedel.

Håll er borta från dessa skojare.

Gäller detta plagg:
https://herrtrends.se/products/bombe...age-och-fleece

Lycka till.
Bolaget lär försvunna inom kort.
Dyker upp lite såna här Facebook skojare titt som tätt.
Vad tror du returfrakten till Kina kostar? Haha
Citera
2022-11-02, 21:45
Medlem
Råkade också beställa den där jackan från herrtrends för 2 veckor sen. Stod att dom har säte i Sverige, med lager i Sollentuna och har klarna som betalningsmetod. Så trodde det var hyffsat legit iaf.
Har inte fått jackan än, men valde klarna faktura 30 dagar. Så ska pausa den fakturan med klarna och göra en retur när jag får jackan.
Känns mer värt att betala returfrakt Kina till postnord än att betala företaget för jackan.
Citera
2022-11-02, 23:49
Medlem
Snygg webbplats kanske, men dålig svenska som dock inte behöver vara skriven av någon med annat modersmål. Dessutom faktafel och konstigheter i texterna. Tex så har ett företag inte ”säte i Sverige”. Det är styrelsen som har säte och det är inte i Sverige utan skall vara en kommun/ort. Sen en massa konstigheter och egen juridik…
Citera
2022-11-03, 00:25
Medlem
Tycker den ser legitim ut, men som sagt för bra priser och för lite produkter.

En fin läropäng för 500sek och du kan spara jackan till goda historier för framtiden.

Halloween, eller måla i den.
Meka i bilen, ha den i båten.

Sprätta upp den i vår så fåglar kan bygga bon med innehållet.

Skänka till fretex så någon lycklig person i Kazakstan kn få en jacka. Eller varför inte ge till valfri Hej Hejare på stan.

Barn som kan slänga sig i lerpölar eller din farfar/morfar som inte vet vad mode är.

Nej möjligheterna är oändliga.
Citera
2022-11-03, 09:00
Medlem
Peripheryys avatar
Tycker att loggan i kragen på jackan liknar den logga som Engelsons.se har i kragen på sina kläder..

Även jag har sett denna annons på Facebook och tyckt att jackan såg snygg ut. Men efter att ha läst kommentarerna på annonsen på Facebook förstod man ju att det var skit.

Sedan var ju rabatten också en indikation på att det är en bluff. Aldrig att en bra jacka minskar så mycket i pris. Man förstår ju direkt att plagget kommer ha fel proportioner och storlekarna inte är de vanliga storlekarna vi har i Sverige.
Citera
2022-11-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Tycker den ser legitim ut, men som sagt för bra priser och för lite produkter.

En fin läropäng för 500sek och du kan spara jackan till goda historier för framtiden.

Halloween, eller måla i den.
Meka i bilen, ha den i båten.

Sprätta upp den i vår så fåglar kan bygga bon med innehållet.

Skänka till fretex så någon lycklig person i Kazakstan kn få en jacka. Eller varför inte ge till valfri Hej Hejare på stan.

Barn som kan slänga sig i lerpölar eller din farfar/morfar som inte vet vad mode är.

Nej möjligheterna är oändliga.

Gillar din optimism.
Helt rätt.
Citera
2022-11-03, 10:09
Medlem
Den skrikande röda flaggan är att sidan inte ens har någon jävla adress eller nummer att höra av sig till, bara ett kontaktformulär. Är ju för fan som om dom sålde knark. Fast knarksäljare online har ofta bra service dock.

Kontakta betalningshandläggaren (klarna eller din bank eller deras bank eller vart fan du nu betalade) och berätta vad som hänt och att du vill ha tillbaka pengarna. Sedan skriv i herrtrends formulärgrej att du vill returnera jackan för du ångrat dig och den inte va vad du räknat med.
Senast redigerad av DrL0c 2022-11-03 kl. 10:12.
Citera
2022-11-03, 10:34
Medlem
JojjE_s avatar
Jag gick också på denna niten. Brukar aldrig nappa på reklamprodukter på instagram/facebook men den här fick mig i ett svagt ögonblick. Hade letat länge efter någon liknande höstjacka, och efter en slarvig koll på hemsidan såg allt okej ut. Efter lagd beställning såg jag att jackan skulle skickas från Kina och då föll polletten ner så att säga.

Efter tre veckors leveranstid så fick jag igår hämta ut min jacka, och det var precis så illa som jag befarade. Jackan som jag fick hade inte alls samma typ av knappar som på bilderna, och det var fastsydda tygmärken på framsidan. Passformen under all kritik.

Det fick bli läropengar även för min del. Jag kommer inte ens att ge mig på en retur. Hoppas bara att andra tänker steget längre och söker lite på företaget innan de beställer.
Citera
2022-11-03, 11:02
Medlem
Lyyysandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjE_
Jag gick också på denna niten. Brukar aldrig nappa på reklamprodukter på instagram/facebook men den här fick mig i ett svagt ögonblick. Hade letat länge efter någon liknande höstjacka, och efter en slarvig koll på hemsidan såg allt okej ut. Efter lagd beställning såg jag att jackan skulle skickas från Kina och då föll polletten ner så att säga.

Efter tre veckors leveranstid så fick jag igår hämta ut min jacka, och det var precis så illa som jag befarade. Jackan som jag fick hade inte alls samma typ av knappar som på bilderna, och det var fastsydda tygmärken på framsidan. Passformen under all kritik.

Det fick bli läropengar även för min del. Jag kommer inte ens att ge mig på en retur. Hoppas bara att andra tänker steget längre och söker lite på företaget innan de beställer.

Jag beställde faktiskt en sådan (svart) till sonen och den stämde faktiskt överens med bild, passade perfekt….däremot så är jag medveten om att kvaliten är satt efter priset såklart. Kanske hade tur då (Att den såg ut som på bild)
Citera
2022-11-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Lycka till.
Bolaget lär försvunna inom kort.
Dyker upp lite såna här Facebook skojare titt som tätt.
Vad tror du returfrakten till Kina kostar? Haha

Det är inte returfrakt till kina - köpt av svenskt företag i Sollentuna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in