Citat:
Ursprungligen postat av
SisterJones
Du reagerar inte på att Herrtrends inte har några egna grejer - då köper man inte av denne mellanhandskrämare
Haha, reagerade snarare på det motsatta. Alltså att Herrtrends tycks vilja påskina att det är deras egna produkter. Fattar inte hur man kan gå på bluffen. Finns väldigt mycket jag reagerat på men orka skriva allt.
Hemsidan i sig är bedrövlig och för mig är det en gåta att man köper något från dom. 21 produkter varav 9st är ”prissänkta” typ 50% eller mer samtidigt som man skriver att man inom kort ska öppna minst två fysiska butiker låter lite sisådär.
Sen har vi ju köpevillkoren… Det är väldigt, väldigt tydligt att de fullständigt skiter i nöjda kunder då de i stort sett skriver rakt ut att de inte tar ansvar för minsta lilla. De tar ta mig fan inte ens ansvar för uteblivna leveranser. Riktigt absurt för att inte säga efterblivet.
Nu är väl inte köpevillkoren något man normalt lusläser när det kommer till ”billiga” varor, folk är naiva på gott och ont.
Men säg att man ska köpa en fabriksny bil för 300.000kr? Finns det en enda människa i världen som skulle acceptera de villkor Herrtrends har?? Finns det en enda seriös företagare som skulle kunna få för sig att ha samma villkor för sina kunder?
2-3 arbetsdagar innan ”leverantören” kontaktas är skevt bara det. Att sedan skriva att de inte tar ansvar om produkten ändrat utseende eller funktion är komiskt. Sen att de förbehåller sig rätten att justera priset beroende på sina ”leverantörers” pris är direkt löjligt, lika löjligt som att jag skriver de då det låter som att det är ett företag vi talar om vilket det uppenbart inte är. Vidare ska de ha betalt för eventuella import/tullavgifter.
Ska ta mig fan starta en webshop också… Hehe, hitta lite prylar på Wish och saluföra på egen hemsida. Finns mycket där som man kan höja priserna på med några hundra procent. Är bara att skriva att leveranstiden är 5-12 arbetsdagar men ibland längre såsom Herrtrends. Nån idiot lär ju lägga en beställning och man ska inte förakta en krona som det heter.
Tror inte man blir rik på detta men en gratis tvåveckors i Thailand kan man nog få ihop med minimal ansträngning.