Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-02, 16:55
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Hur tänkte du när du la beställningen? Att det skulle ta 3veckor för jackan att komma hade du nog räknat ut om du läst leveransinformationen på hemsidan. Där står det klart klart och tydligt att det tar ”Herrtrends” 2-3 arbetsdagar innan de lämnar över beställningen till ”leveranspartnern” vilket tar ytterligare 5-12 arbetsdagar men ibland längre tid än så pga förseningar.

Sen är det ju lite kul att läsa vad de skriver om sina olika produkter. Kollade exempelvis på en ”läderjacka”. Storleken var visst EU-standard men är man osäker ska man visst ta en storlek större för perfekt passform. Vet inte riktigt vad det betyder visserligen. Smart affärsidé sålänge man har ett riktigt jobb vid sidan om, finns säkert många att blåsa…
Citera
2022-11-02, 16:59
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Hur tänkte du när du la beställningen? Att det skulle ta 3veckor för jackan att komma hade du nog räknat ut om du läst leveransinformationen på hemsidan. Där står det klart klart och tydligt att det tar ”Herrtrends” 2-3 arbetsdagar innan de lämnar över beställningen till ”leveranspartnern” vilket tar ytterligare 5-12 arbetsdagar men ibland längre tid än så pga förseningar.

Sen är det ju lite kul att läsa vad de skriver om sina olika produkter. Kollade exempelvis på en ”läderjacka”. Storleken var visst EU-standard men är man osäker ska man visst ta en storlek större för perfekt passform. Vet inte riktigt vad det betyder visserligen. Smart affärsidé sålänge man har ett riktigt jobb vid sidan om, finns säkert många att blåsa…

Tänkte inte så mycket. Hemsidan såg proffsig ut, tyckte jackan var snygg. I värsta fall kan man returnera tänkte jag. Men de försöker göra det besvärligt. Jag kommer kolla noggrannare i framtiden...
Citera
2022-11-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Dum som jag var såg jag en länk på facebook på en snygg jacka som jag beställde från denna sida som jag aldrig tidigare hört om. Leveransen tog tre veckor, orderbekräftelse och annat hamnade i skräpposten, de skulle skicka jackan med gratis hemleverans men den skickades till ombud. När jag sen öppnar den är det helt fel jacka, nån kinesisk skitkopia och allt har roligt nog även skickats utan retursedel.

Håll er borta från dessa skojare.

Gäller detta plagg:
https://herrtrends.se/products/bomberjacka-med-turn-down-krage-och-fleece

Finns miljoner av dom via Facebook och instagram. Man ser det tydligt på hur hemsidan är utformad om det är scam eller inte. Är den nästan tom på information, ja då är det en scamsida och det såg man att denna va, tyvärr. Eftersom dom skicka riktigt jacka till dig även om det var skit så åker dom inte dit på det heller och även om du varnar för dom så, kommer skrota denna sida efter ett tag och sen starta upp en liknande sida och fortsätta.

Otroligt fult gjort av dom, för dom lockar med fina kläder och den jackan såg snygg ut så jag förstår att du blev intresserad.

Att det ska vara så svårt för dessa att bli en riktigt aktör och sälja bra grejor, det finns ju ett stort intresse för snygga kläder.
Citera
2022-11-02, 17:10
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Tänkte inte så mycket. Hemsidan såg proffsig ut, tyckte jackan var snygg. I värsta fall kan man returnera tänkte jag. Men de försöker göra det besvärligt. Jag kommer kolla noggrannare i framtiden...

Lätt att göra misstag och det är såklart trist. Vad var det för jacka du fick?
Citera
2022-11-02, 17:13
Man är väl i princip vattentät om man köper genom klarna?
Bara pausa och bestrida.
Citera
2022-11-02, 17:22
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Lätt att göra misstag och det är såklart trist. Vad var det för jacka du fick?
En kinesisk skräpkopia.
Citera
2022-11-02, 17:23
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Man är väl i princip vattentät om man köper genom klarna?
Bara pausa och bestrida.
Dum som jag är (som sagt) så betalade jag direkt och inte på faktura...
Citera
2022-11-02, 17:30
Medlem
Websiten är olagligt - inget org nummer fast det är svenskt företag.

Vad heter originalet?

Vaffor gör du inte som mig - går in i Bossbutiken o köper det du vill ha efter att ha klämt känt o
provat
Citera
2022-11-02, 17:46
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Websiten är olagligt - inget org nummer fast det är svenskt företag.

Vad heter originalet?

Tänkte också på avsaknaden av organisationsnummer. Sen är det ju lite gulligt att det här företaget som är grundat för nästan 15år sedan nu planerar att öppna två fysiska butiker i både Göteborg och Stockholm för sina 21 produkter. Det ser man fram emot.

Sen är det lite kul att läsa köpevillkoren. Bland annat står: ”Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.”. Kanske det som drabbat Ts.
De tar heller inget ansvar vid utebliven leverans och jag tolkar det som att de inte ens betalar tillbaks pengar. Tack och lov hänvisar de till allmänna reklamationsnämnden med länk och allt, synd bara att inga av deras produkter kostar över 1000kr så ARN lär ju inte starta någon utredning.

Undrar hur Klarna ser på att vara delaktiga till att blåsa folk?
Citera
2022-11-02, 17:56
Medlem
Citat:
Tänkte också på avsaknaden av organisationsnummer. Sen är det ju lite gulligt att det här företaget som är grundat för nästan 15år sedan nu planerar att öppna två fysiska butiker i både Göteborg och Stockholm för sina 21 produkter. Det ser man fram emot.

Sen är det lite kul att läsa köpevillkoren. Bland annat står: ”Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.”. Kanske det som drabbat Ts.
De tar heller inget ansvar vid utebliven leverans och jag tolkar det som att de inte ens betalar tillbaks pengar. Tack och lov hänvisar de till allmänna reklamationsnämnden med länk och allt, synd bara att inga av deras produkter kostar över 1000kr så ARN lär ju inte starta någon utredning.

Undrar hur Klarna ser på att vara delaktiga till att blåsa folk?

Du reagerar inte på att Herrtrends inte har några egna grejer - då köper man inte av denne mellanhandskrämare
Citera
2022-11-02, 18:00
Medlem
Imalosers avatar
Haha, här har ni jackan som jag fick:
https://imgur.com/5So9t7V

Borde nästan be mod flytta tråden till humor... Har väldigt låga förhoppningar om att ens få tillbaka pengarna. Men ja, lyfter nog ärendet hos Klarna i alla fall och principerna kräver ändå att man strider lite, även om chanserna är små att man åstadkommer något. Dumt som fan av mig att betala direkt. Hade ju bara tvärvägrat annars om de propsade.
Citera
2022-11-02, 19:12
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Du reagerar inte på att Herrtrends inte har några egna grejer - då köper man inte av denne mellanhandskrämare

Haha, reagerade snarare på det motsatta. Alltså att Herrtrends tycks vilja påskina att det är deras egna produkter. Fattar inte hur man kan gå på bluffen. Finns väldigt mycket jag reagerat på men orka skriva allt.

Hemsidan i sig är bedrövlig och för mig är det en gåta att man köper något från dom. 21 produkter varav 9st är ”prissänkta” typ 50% eller mer samtidigt som man skriver att man inom kort ska öppna minst två fysiska butiker låter lite sisådär.

Sen har vi ju köpevillkoren… Det är väldigt, väldigt tydligt att de fullständigt skiter i nöjda kunder då de i stort sett skriver rakt ut att de inte tar ansvar för minsta lilla. De tar ta mig fan inte ens ansvar för uteblivna leveranser. Riktigt absurt för att inte säga efterblivet.
Nu är väl inte köpevillkoren något man normalt lusläser när det kommer till ”billiga” varor, folk är naiva på gott och ont.
Men säg att man ska köpa en fabriksny bil för 300.000kr? Finns det en enda människa i världen som skulle acceptera de villkor Herrtrends har?? Finns det en enda seriös företagare som skulle kunna få för sig att ha samma villkor för sina kunder?

2-3 arbetsdagar innan ”leverantören” kontaktas är skevt bara det. Att sedan skriva att de inte tar ansvar om produkten ändrat utseende eller funktion är komiskt. Sen att de förbehåller sig rätten att justera priset beroende på sina ”leverantörers” pris är direkt löjligt, lika löjligt som att jag skriver de då det låter som att det är ett företag vi talar om vilket det uppenbart inte är. Vidare ska de ha betalt för eventuella import/tullavgifter.

Ska ta mig fan starta en webshop också… Hehe, hitta lite prylar på Wish och saluföra på egen hemsida. Finns mycket där som man kan höja priserna på med några hundra procent. Är bara att skriva att leveranstiden är 5-12 arbetsdagar men ibland längre såsom Herrtrends. Nån idiot lär ju lägga en beställning och man ska inte förakta en krona som det heter.
Tror inte man blir rik på detta men en gratis tvåveckors i Thailand kan man nog få ihop med minimal ansträngning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in