• 1
  • 2
2022-11-02, 15:25
Medlem
Imalosers avatar
Dum som jag var såg jag en länk på facebook på en snygg jacka som jag beställde från denna sida som jag aldrig tidigare hört om. Leveransen tog tre veckor, orderbekräftelse och annat hamnade i skräpposten, de skulle skicka jackan med gratis hemleverans men den skickades till ombud. När jag sen öppnar den är det helt fel jacka, nån kinesisk skitkopia och allt har roligt nog även skickats utan retursedel.

Håll er borta från dessa skojare.

Gäller detta plagg:
https://herrtrends.se/products/bombe...age-och-fleece
Citera
2022-11-02, 15:38
Medlem
Det där är väl en skitsida som säljer saker från Wish?
Citera
2022-11-02, 15:39
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Det där är väl en skitsida som säljer saker från Wish?
Ja, verkar så. Skäms ju för att jag gick på det men... är nog inte ensam om det.
Citera
2022-11-02, 15:47
Medlem
NyaHenriksss avatar
Ofta blir det problem när man beställer från okända företag som dyker upp i annonser.
Citera
2022-11-02, 16:05
Medlem
Straminskys avatar
Intressant affärsidé ändå att man kan låtsas sälja något, skicka något annat och sen bara ta pengarna och forsätta som inget har hänt.

Behöver det ens vara samma typ av klädesplagg eller kan nån beställa en ullrock och så kommer det ett par strumpor?
Citera
2022-11-02, 16:19
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Det där var dock bland det bättre fejkade hemsidorna jag sätt iaf vid försäljning av kläder. Vanligtvis brukar man ju kunna ana om det är något lurt bara vid första anblick.
Citera
2022-11-02, 16:20
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Dum som jag var såg jag en länk på facebook på en snygg jacka som jag beställde från denna sida som jag aldrig tidigare hört om. Leveransen tog tre veckor, orderbekräftelse och annat hamnade i skräpposten, de skulle skicka jackan med gratis hemleverans men den skickades till ombud. När jag sen öppnar den är det helt fel jacka, nån kinesisk skitkopia och allt har roligt nog även skickats utan retursedel.

Håll er borta från dessa skojare.

Gäller detta plagg:
https://herrtrends.se/products/bombe...age-och-fleece

Oj, jag har kikat lite på exakt den jackan, men bestämde mig för att inte handla efter att ha gjort ett bildsök på den. Den dök upp på alla möjliga ljusskygga sidor. Synd.
Har du vidtagit någon åtgärd?
Citera
2022-11-02, 16:30
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Oj, jag har kikat lite på exakt den jackan, men bestämde mig för att inte handla efter att ha gjort ett bildsök på den. Den dök upp på alla möjliga ljusskygga sidor. Synd.
Har du vidtagit någon åtgärd?
Nja, ska göra ett returförsök. Betalade ju via klarna så har pratat med dem, de skulle försöka ordna en retursedel... Du var smartare än jag som sökte lite mer. Jag var alldeles för naiv.
Citera
2022-11-02, 16:31
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
Det där var dock bland det bättre fejkade hemsidorna jag sätt iaf vid försäljning av kläder. Vanligtvis brukar man ju kunna ana om det är något lurt bara vid första anblick.
Eller hur, ser proffsig ut.
Citera
2022-11-02, 16:36
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Nja, ska göra ett returförsök. Betalade ju via klarna så har pratat med dem, de skulle försöka ordna en retursedel... Du var smartare än jag som sökte lite mer. Jag var alldeles för naiv.

Äh, det är sånt som händer - tur att det inte handlar om några större summor pengar.

Om du vill veta vilka som ligger bakom hemsidan så hittar du de här (LFB Group AB): https://www.allabolag.se/5592247687/befattningar.
Citera
2022-11-02, 16:42
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Äh, det är sånt som händer - tur att det inte handlar om några större summor pengar.

Om du vill veta vilka som ligger bakom hemsidan så hittar du de här (LFB Group AB): https://www.allabolag.se/5592247687/befattningar.

Ja, det får ses som läropengar i värsta fall. Överlever förlust på 550:- men det är irriterande att bli lurad. Inga bra recensioner för det företaget Hur hittade du att det är de som ligger bakom?
Citera
2022-11-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ja, verkar så. Skäms ju för att jag gick på det men... är nog inte ensam om det.

Bättre isf att beställa direkt från orginalet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in