Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-14, 20:21
  #1
Medlem
emil.ss avatar
Nu har bindningstiden på mitt ADSL 0.5Mbit/s för 279Kr månaden gått ut. Och nu kan jag ha många flera leverantörer än vad jag kunnat förut.
Enligt teracom så kan jag ha:

* Bahnhof
* Bitnet
* Bredband2
* Bredbandsbolaget
* Calypso Internetservice AB
* Glocalnet AB
* Ithuset
* Kringdata
* NetIT
* Rix|Port80
* TDC
* Tyfon Svenska AB
* Universal telecom

Universal Telekom och Glocalnet kan ju skita ner sig.

Men vilka av ovan är prisvärda? Minst 8Mbit/s och en STABIL lina vill jag ha.
Citera
2006-07-14, 21:00
  #2
Medlem
...

jag har universal telecom, och jag är väldigt nöjd med dom.
har inte strulat alls med dom, förutom när jag ringde och ville uppgradera till 28mbit (har 8 nu), då måste man tydligen säga upp sitt abb. och sen vänta på att dom kopplar in 28mbit, och det skulle ta 2-6 veckor enligt dom. det orkade jag inte, så jag behöll min 8mbit lina istället.
Citera
2006-07-14, 21:30
  #3
Medlem
soderbergs avatar
om jag inte misstar mig allt för mkt, så ska väl bbb (bredbandsbolaget) vara stabilt och bra
Citera
2006-07-16, 02:20
  #4
Medlem
jockelos avatar
Allting, och jag menar allting beror i princip på vart man bor. Det är därför alla tycker så olika vad gäller olika bredbandleverantörer. För mig fungerar BBB skitbra, men för folk som bor på andra sidan stan är det mycket sämre.

Kolla hur långt i från telestationen du bor, och hör med dina grannar vad dom har för leverantör och ifall dom är nöjda!
Citera
2006-07-16, 04:09
  #5
Medlem
Redmarks avatar
Bahnhof skulle jag nog satsa på om jag var du eller BBB (beror på uppkopplingen) då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback