2022-11-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labilegreger
Oj vilket sammanträffande att något från 23 år sedan råkar komma fram efter valet så här.
Man måste gräva längre och längre tillbaka nu på alla som har SD kopplingar och som bara är misstanke men av vänstern tolkas som dom.
Citera
2022-11-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
NT skriver

Det blev alltså inget åtal. Alltså har inget brott kunnat påvisas. Alltså har han inte "riskerat rikets säkerhet". Är inte detta förtal?

Hur kommer det sig förresten att NT helt plötsligt börjat gräva i en förhållandevis obskyr SD-profils förflutna? Har de haft span på honom längre? I så fall, varför?

I artikeln framgår det att försvarsmakten begravde det under konstiga omständigheter, där Christoffer var inblandad. De ändrade sin bedömning om skyddsvärdet på uppgifterna för att skydda upphandlingen.

Det är väl inte så konstigt att de börjar gräva i nya kommunalråd och deras förflutna.
Citera
2022-11-01, 22:40
Citat:
Hur kommer det sig förresten att NT helt plötsligt börjat gräva i en förhållandevis obskyr SD-profils förflutna? Har de haft span på honom länge? I så fall, varför?

NT står för "Norrköpings Tidningar". Jarnvall är kommunalråd i Norrköping. Du sätter igång med damage control direkt utan att kunna nåt om situationen. Stolpskott.
Citera
2022-11-01, 22:42
Medlem
Citat:
Oj vilket sammanträffande att något från 23 år sedan råkar komma fram efter valet så här.
Till skillnad om det hade råkat komma fram före valet menar du?
Citera
2022-11-01, 22:45
Medlem
Labilegregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Till skillnad om det hade råkat komma fram före valet menar du?

Eller typ någon annan månad av de 276 månader sedan det påhittade fiaskot inträffade.
Citera
2022-11-01, 22:47
Medlem
Citat:
Eller typ någon annan månad av de 276 månader sedan det påhittade fiaskot inträffade.

Är väl knappast konstigt att lokalmedia granskar sina nya kommunalråd?
Citera
2022-11-01, 22:49
Medlem
Labilegregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Är väl knappast konstigt att lokalmedia granskar sina nya kommunalråd?

Nej det märkliga är att man lyfter fram en 23 år gammal historia. Tyder på en agenda.
Citera
2022-11-01, 22:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pablofes
NT står för "Norrköpings Tidningar". Jarnvall är kommunalråd i Norrköping. Du sätter igång med damage control direkt utan att kunna nåt om situationen. Stolpskott.

Medges att jag borde ha gjort kopplingen. Men jag hävdar ändå att NT:s påstående att han riskerat rikets säkerhet är väl magstarkt.
Citera
2022-11-01, 22:54
Medlem
Citat:
Medges att jag borde ha gjort kopplingen. Men jag hävdar ändå att NT:s påstående att han riskerat rikets säkerhet är väl magstarkt.

NT är väl inte ensamma om den bedömningen, åklagaren och must gjorde samma bedömning länge fram till att försvarsmakten begravde ärendet. Men du har ju helt rätt i att det inte finns någon dom.
Citera
2022-11-01, 22:56
Medlem
Citat:
Nej det märkliga är att man lyfter fram en 23 år gammal historia. Tyder på en agenda.

Tyder på bra grävande journalistik. Det stora i sammanhanget är ju att han är kommunalråd, inte SD. Om jag har förstått det här rätt så är grävet ett resultat av att nya KSO har valt att pausa alla säkerhetsprövningar av de förtroendevalda, vilket resulterade i en del följdfrågor från media och allmänheten.
Citera
2022-11-01, 22:58
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Tyder på bra grävande journalistik. Det stora i sammanhanget är ju att han är kommunalråd, inte SD. Om jag har förstått det här rätt så är grävet ett resultat av att nya KSO har valt att pausa alla säkerhetsprövningar av de förtroendevalda, vilket resulterade i en del följdfrågor från media och allmänheten.

Kan man anta att kommunalråd med annan politisk hemvist också granskats då?
Citera
2022-11-01, 23:01
Medlem
Citat:
Kan man anta att kommunalråd med annan politisk hemvist också granskats då?

Det antar jag. Sedan är ju Christoffer ny i sammanhanget, medan många andra har varit oppositionsråd eller haft tunga poster k nämnderna. Som nytt namn finns det såklart ett större intresse i att undersöka hans bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in