2022-11-02, 13:31
Medlem
Van Nostrands avatar
Det har gått 23 år. Nästan ett kvarts sekel. Vi kan inte ha livslånga skamstraff.
Citera
2022-11-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Det har gått 23 år. Nästan ett kvarts sekel. Vi kan inte ha livslånga skamstraff.
23, 25, 27? 27-årsklubben, tänker du på Hendrix, Cobain, Winehouse, m fl som dog vid 27? Oftast lever dock folk mycket längre än så.
Citera
2022-11-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Christoffer Jarnvall (SD) är kommunalråd i Norrköpings kommun och känt ansikte i SD riks. Idag avslöjade NT att han 1999 år blev utredd av både SÄPO och MUST efter att ha sålt försvarshemligheter kring upphandlingen av nya helikoptrar.

Hur länge tror ni att han får sitta kvar? Känns ju knappast stabilt att ha kommunalråd som har en sådan mörk historia. Snacka om lik i garberoben. Om ministrar får gå för att inte ha betalat tv-avgiften så borde han knappast få sitta kvar länge. Typexempel på korruption.

https://nt.se/nyheter/norrkoping/art...spion/j8zgg0yj

Fast detta har ju inget med hans roll i att SD att göra. Viken idiotisk nyhet bara för att smutskasta SD. SD satt ju inte ens i riksdagen.
Citera
2022-11-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du säger ”officiella”. Stoffe SJÄLV säger ju att han fattat senare att uppgifterna var sekretessbelagda.

”– Jag kan säga så här, hade jag känt till att det var sekretessbelagt hade jag inte lämnat ut det. Jag hade inte en aning om att det här var känslig information, säger han till tidningen.”

Här ljuger han ju uppenbarligen.
Citera
2022-11-02, 13:44
Bannlyst
Jag litar mer på Christoffer Jarnvall än nån annan politiker i Sveriges riksdag.
Undantaget SD’s riksdagsgrupp.
Han var en klippa i Riks och gjort mycket för SD’s framgångar.
Flashback har blivit ett sorgligt forum för vänstern, AFS och nazzar.
Citera
2022-11-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavrigata
Det är besynnerligt hur SD fanatiker försvarar fel begångna av partiets representanter. Hade det varit någon ur ett annat parti hade de varit snabba med att kalla personen för landsförrädare.

Även om det han gjorde inte var straffbart så var det naturligtvis ett felaktigt agerande. Detta minimala övertramp bleknar dock i jämförelse med de enorma övergrepp som S och M under Reinfeldt utsatte befolkningen för. Väljarna inser numera detta och väljer parti utifrån vilket som är minst skadligt.
Citera
2022-11-02, 13:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labilegreger
Oj vilket sammanträffande att något från 23 år sedan råkar komma fram efter valet så här.

Det blev inte relevant förrän han blev en representant för SD. Skulle det komma fram att strandhäll firar jul varje år med Putin så skulle de inte rapporteras om förrän det har en betydelse för politiken
Citera
2022-11-02, 13:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mavrigata
Det är besynnerligt hur SD fanatiker försvarar fel begångna av partiets representanter. Hade det varit någon ur ett annat parti hade de varit snabba med att kalla personen för landsförrädare.

De kan komma med helt galna bortförklaringar, som i fallet med teckningen som hittades efter SD-kvinnors utbildningshelg i Kalmar. Läsare vände sig till tidningen ”och påpekat att symbolen lika gärna kan vara hinduisk, då högtiden Diwali just varit”.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...er-sd-kongress

Vore mer intressant att veta vad Christoffer röstade på när det skedde
Citera
2022-11-02, 13:56
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Vad i helvete?

Hade dock velat läsa hela, det kan vara ren smutskastning. Ungefär som presskonferensen då Ygeman kallade SD ryska agenter i princip.

Detta är värre än att han heilat eller skrivit i nazistisk media, anser jag. Att ta betalt för hemlig information är landsförräderi.

Att han inte blivit åtalad är inget försvar.
Citera
2022-11-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Du röstade inte på SD. Hade du gjort det hade du uttryckt dig på ett annat sätt.

Fortsätt leva i dina vanföreställningar. Om du fortfarande tror SD och tidbögavtalet kommer göra något. Så är det för att du inte vill inse att ditt hopp kommer försvinna om du tänker på ett annat sätt. Jag röstade på SD och det var inte första gången heller.
Citera
2022-11-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Intressant. Själv litar jag inte så mycket på Jarnvall.

Tycker han borde ordna någon form av uttalande i frågan för att klargöra en del saker och hur det ligger till.

Sen kanske det finns detaljer som är sekretessbelagda som gör att han inte kan uttala sig i frågan.

Ja då är frågan hur långt skall han gå för att skydda uppgifter som kan vara komprometterande för andra (fd) högdjur om drevet blir nog hårt för honom. Med tanke på att det blev nedlagt tror jag han sitter på mycket känslig info rörande andra höga personer på den tiden. Blir intressant att följa hur det här utvecklar sig.
Citera
2022-11-02, 14:02
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Detta är värre än att han heilat eller skrivit i nazistisk media, anser jag. Att ta betalt för hemlig information är landsförräderi.

Att han inte blivit åtalad är inget försvar.

Ställ dig då frågan varför Jarnvall inte blev åtalad och fälld när han som du påstår sålt hemlig information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in