Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodKamrat
Det är väl ok att vara men OK, kombinationen är kanske inte så lyckad om man ska hålla på att kaxa mot killarna.
En del killar förtjänar en sarkasm. En del tjejer förtjänar en sarkasm.
Jonas kan också lära sig att hålla sig inom rimliga gränser med sin aktivism, därför att en man som 2022 börjar jiddra med personalen på Frantzen över sin sexualpraktik har tagit ett glas för mycket. Detta därför att jag vet att då gör man antaganden om personalens sexualitet som kanske bäst passar i en extremt rik människas gnälltext över att inte få stå i centrum på en plats där alla kanske har helt egna anledningar att befinna sig. Människor med mindre pengar än Jonas som vill njuta av mat och inte tänka på politik alls.
Men OK enligt Jonas har en Guide Michelin krog tagit ställning mot honom i egenskap av bög. Detta är mycket sällsynt på den typen av restauranger så jag förväntar mig givetvis att Jonas följer upp med en polisanmälan för att stärka sitt case om att han inte bara är en fjant som provocerar med att sitta och vara högljudd om sitt privatliv.
Matsalen på NK drivs av Frantzén. Det är ett helt OK ställe men har inga ambitioner att vara stjärnkrog.
Kanske lite stroppigt men inte oävet som ett hyfsat ställe att äta lunch på.
Personalen brukar vara hövliga och helt OK. Restauranger som har personal som är otrevlig eller snobbig är verkligen vidrigt.
NKs restaurang lider inte av den åkomman.
Gissningsvis gjorde Gardell ett stort nummer av att skrika och störa de andra gästerna.
Helt plötsligt så kunde han få bitcha men nån som kanske hade sagt nåt dumt och dessutom få content till nån krönika..
Hela historien känns konstruerad och osann.
Han gör så, när han förlorar en diskussion eller han inte kan få stöd i sin otrevliga retorik av de andra i ett rum.
Jonas rasar.
Han springer ut och gråter.
Världen rasar.
Allt är förgjort.