2018-09-24, 23:57
Medlem
Drozds avatar
Läste i en gammal intervju att Jonas enligt egen utsago bara varit otrogen en gång mot Mark. Det var när han blev uppraggad av en "lång, stilig, mörklockig och framgångsrik författare med rötter i Tunisien" på bokmässan i Göteborg.

Kan det ha varit Jonas Hassen Khemiri? Han är väl bi?
Senast redigerad av Drozd 2018-09-25 kl. 00:00.
Citera
2018-09-29, 17:10
Medlem
Högst troligt, finns väl inte så många att välja på. Om ens nån. Då vet vi att Khemiri är gravt synskadad också.
Citera
2018-09-29, 21:02
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Läste i en gammal intervju att Jonas enligt egen utsago bara varit otrogen en gång mot Mark. Det var när han blev uppraggad av en "lång, stilig, mörklockig och framgångsrik författare med rötter i Tunisien" på bokmässan i Göteborg.

Kan det ha varit Jonas Hassen Khemiri? Han är väl bi?
Jag tippar att han drar ett skämt, ett internskämt för sina vänner.
Citera
2018-11-08, 10:20
Medlem
Gardell är ju känd för att äga det offentliga rummet och man undrar om han har ambitionen att fortsätta med det även efter sin död ...
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...te-radd-langre
Citera
2018-11-08, 12:09
Medlem
123....s avatar
Glömmer aldrig när han var med på stjärnorna på slottet och blev tvingad att spela nått instrument och blev kinkigt sur som en liten femåring.
Trams och flams är bara ok när det sker på hans villkor tydligen.

Mark kan inte haft det lätt genom åren med en sådan rabiat dramaqueen vid sin sida....
Citera
2019-02-05, 09:47
Medlem
Jag har bara stött på honom en gång, och det räckte. Jag pluggade i Malmö, och JG skulle hålla en lektion, specialinbjuden.

Det var lite absurt. 95% av lektionen upptogs av hans överskattade stand up, utan pauser eller kommentarer alls. Sen avslutade han med en kort frågestund, totalt ostrukturerad.

Totalt värdelöst som undervisning, men lätta pengar såklart.

Min minimala respekt försvann där.

Under de där 45 minutrarna fattade man en del.

Att ML och JG lever ihop framstår fö som en gåta.
Citera
2019-02-05, 12:13
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har bara stött på honom en gång, och det räckte. Jag pluggade i Malmö, och JG skulle hålla en lektion, specialinbjuden.

Det var lite absurt. 95% av lektionen upptogs av hans överskattade stand up, utan pauser eller kommentarer alls. Sen avslutade han med en kort frågestund, totalt ostrukturerad.

Han är en självgod " Kalle stropp" vet och kan allt, men i verkligheten tror jag att han är jävligt osäker och en blötskit
Citera
2019-02-05, 15:33
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Vad var det undervisning i? Jag undrar var det skulle vara relevant.
Citera
2019-02-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Vad var det undervisning i? Jag undrar var det skulle vara relevant.

Det skulle vara undervisning, men JG lärde inte ut nåt alls. Respektlöst, oproffsigt o divigt tyckte jag. Lätta pengar, som sagt var... Jag uppfattar JG som olidligt självupptagen, men han döljer sig bakom en massa humanistiskt blaj.
Citera
2019-03-22, 00:23
Medlem
Troians avatar
Gardells bolag omsatte 267 miljoner det senaste året. Av det plockas 179 miljoner ut i vinst.

Får inte alls ihop det. Hur kan han omsätta såna summor, en kvarts miljard? Sålt alla framtida rättigheter på ett bräde?

Som en jämförelse så omsattes 20 miljoner året innan.

https://www.allabolag.se/5564631611/...ion-aktiebolag

Också anmärkningsvärt att dela ut 179 miljoner.

Andra kändisar som rimligen får in en del på tv, böcker etc. (Läckberg, GW, Guillou...) kommer inte alls i närheten. Där talar vi kanske några tiotals miljoner, på sin höjd. Långt under 100 miljoner iaf.
Senast redigerad av Troian 2019-03-22 kl. 00:26.
Citera
2019-03-22, 08:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Gardells bolag omsatte 267 miljoner det senaste året. Av det plockas 179 miljoner ut i vinst.

Får inte alls ihop det. Hur kan han omsätta såna summor, en kvarts miljard? Sålt alla framtida rättigheter på ett bräde?

Som en jämförelse så omsattes 20 miljoner året innan.

https://www.allabolag.se/5564631611/...ion-aktiebolag

Också anmärkningsvärt att dela ut 179 miljoner.

Andra kändisar som rimligen får in en del på tv, böcker etc. (Läckberg, GW, Guillou...) kommer inte alls i närheten. Där talar vi kanske några tiotals miljoner, på sin höjd. Långt under 100 miljoner iaf.
Obegripligt mycket,kan han ha aktieinvesteringar som realiserats i bolaget?
http://www.dagensps.se/privat-ekonom...-for-miljoner/
Enligt senaste bokslutet 2008 var bolagets portfölj värd 49 miljoner.

Kan ha ökats på rejält under 10 år?
Citera
2019-03-22, 09:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Förra året så sålde han in ännu en tv-serie kallad "De dagarna som blommorna blommar" till SVT. Lägg sedan till att "Torka aldrig tårar utan handskar" såldes internationellt (ovanligt för en svensk tv-serie) så kan de även ha sålt rättigheterna till denna utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in