2018-05-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Jonas Gardell tycker att minst fyra av ledamöterna i Svenska Akademien, och troligen ännu flera, borde avgå. "De ska ut. Punkt slut!"

https://www.expressen.se/kultur/slut...ng-de-aderton/

Jag utgår från att han har förslag på efterträdare. Kanske någon framgångsrik svensk homosexuell författare, dramatiker, komiker, hedersdoktor och artist. Hm.

Det visade sig alltså att Jonas Gardell var framsynt, det han föreslog börjar nu realiseras
Citera
2018-05-25, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Skrev en hälsning i hans gästbok på hemsidan angående att han tydligen blivit hedersdoktor, undra hur länge den kommer att få ligga kvar?
nå, så här löd den:

Hur går det med dina hälsningar när Jonas Gardell nu fick sitt 3:e hedersdoktorat?
Citera
2018-05-25, 18:15
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Hur går det med dina hälsningar när Jonas Gardell nu fick sitt 3:e hedersdoktorat?

Är dåligt uppdaterad hör jag om Riksbögens göranden och låtanden. men detta säger väl hur djupt rötan nått i Moder Sveas svartnande kadaver. Börjar känna mig som Laurent LeClaire i Thérèse Raquin då han vandrar runt i bårhuset, bara en massa ruttnande lik och ett av de värsta kadavren blir hedersdoktor. Fattas bara att bögen sätter sin uppkörda röv på en av Svenska Akademins stolar så har tragedin övergått i fars.
Citera
2018-08-26, 10:29
Medlem
Jonas Gardells nya roman ”Till minne av en villkorslös kärlek” har formen av en släktkrönika, men främst är den ett porträtt av Jonas Gardells mor.
Här berättar han om känslorna som har rörts upp under skrivandet, syskonens reaktioner och det tunga året som fått honom att skriva sitt testmente.
– Jag fattar att jag har ett kort liv och att det snart är slut. Men under tiden jag lever vill jag leva ett liv värt att dö för, säger han.

https://www.expressen.se/noje/jonas-...-om-sin-mamma/
Citera
2018-09-06, 14:40
Medlem
Arne Bajses avatar
Jonas Gardell och maken Mark har talat om att flytta till Kanada, föra ut sitt bohag och tillgångar ur Sverige och emigrera för gott.
Gayparet för diskussionen på allvar, och de är inte heller ensamma om att göra det. Gardell berättar att deras judiska vänner även gör det, icke-vita, andra homos.

Gardell berättar att han har träffat flera vänner som är homosexuella eller judiska som tänker i samma banor. Jonas Gardell fruktar Jimmie Åkessons SD och Gustaf Kasslerstrands AFS de tillhör den högernationalistiska vågen som hatar bögar. Jonas Gardell resonerar kring att just utsatta grupper som homosexuella och judar är de första som känner vittring av fara.
Citera
2018-09-06, 14:49
Medlem
StigAllans avatar
AJ AJ Gardell vilket totalt feltänk!
Hur många bögar har blivit kastade från tak av nazister eller SD-folk de senaste 50 åren?

Det är nog en annan totalitär livsinriktning som är värre än nazister, ISLAM som egentligen är orsaken till skräcken som får dig att flytta till ett annat land.
Judar och bögar får fan skylla sig själva då dem medverkat till dagens situation!
Citera
2018-09-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jonas Gardells nya roman ”Till minne av en villkorslös kärlek” har formen av en släktkrönika, men främst är den ett porträtt av Jonas Gardells mor.
Här berättar han om känslorna som har rörts upp under skrivandet, syskonens reaktioner och det tunga året som fått honom att skriva sitt testmente.
– Jag fattar att jag har ett kort liv och att det snart är slut. Men under tiden jag lever vill jag leva ett liv värt att dö för, säger han.

https://www.expressen.se/noje/jonas-...-om-sin-mamma/
En äldre dam som jag kände och som umgicks med JG familj påstod att JG tog mycket illa vid sig
när hans föräldrar skiljde sig och utåtagerade och kom ut som bög. Hon trodde det var i protest.
"Se mig!".
Citera
2018-09-06, 16:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Jonas Gardell och maken Mark har talat om att flytta till Kanada, föra ut sitt bohag och tillgångar ur Sverige och emigrera för gott.

Ha ha, brukar vara mycket snack och liten verkstad när "kändisar" gråtande hotar med att flytta om inte de politiker de gillar vinner. Bu hu!

Låt mig gissa: De kommer inte att flytta sina utnötta rövar en millimeter utanför Sveriges gränser.

Skulle Jonas Ponas flytta till Kanada där ingen känner igen honom på gatan? Muahaha, inte en chans, det skulle inte hans lilla bräckliga ego klara. Han skulle förtvina av törst på uppmärksamhet och få en stroke efter mindre än en vecka.

Enda orsaken till att de yppar detta är för att få ytterligare uppmärksamhet av hen-vänstern: Neeeej, snälla Jonas stanna!! Jooonas!!

Patetiskt.
Citera
2018-09-09, 12:53
Medlem
negrofobens avatar
Ja han har ju gjort en Kinnaman och lovat att han ska emigrera till Kanada om SD blir större!
Då känns det ju som väskorna borde vara packade. Inte ens en dåre som Jonas kan väl tro på att de inte kommer att öka rejält.
Idioten kommer säkert att bli kvar här. Vill Kanada överhuvud taget ta emot denne varelse?
Citera
2018-09-09, 13:03
Medlem
BadMFs avatar
Citat:
Gayparet för diskussionen på allvar, och de är inte heller ensamma om att göra det. Gardell berättar att deras judiska vänner även gör det, icke-vita, andra homos.

Gardell berättar att han har träffat flera vänner som är homosexuella eller judiska som tänker i samma banor. Jonas Gardell fruktar Jimmie Åkessons SD och Gustaf Kasslerstrands AFS de tillhör den högernationalistiska vågen som hatar bögar. Jonas Gardell resonerar kring att just utsatta grupper som homosexuella och judar är de första som känner vittring av fara.

Amen Gud vilken verklighetsförankrad analys Jonas gjort här alltså.
Har han gjort nån reaseartch hur Kanada ställer sig till en dylik invandring Sverige haft på senare år?

Hursomhelst är mitt svar på hans hot; Jassåjahaja
Citera
2018-09-09, 13:09
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:

Toppen, hoppas kanadickerna gillar att få en gapig jävel?
Han blir garanterat utslängd inom ett år?
Citera
2018-09-09, 13:15
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Gayparet för diskussionen på allvar, och de är inte heller ensamma om att göra det.

JG med make vill flytta till Kanada.
Kan man Swisha en bidragspeng till biljetten så att de kommer iväg illa kvickt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in