• 3
  • 4
2022-11-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
En 3:a på Kungsholmen hyrs ut på så kallat korttidskontrakt med garanterad botid till 2023-02-28. Botiden kan förlängas.

De som bokat sig och står först i kö har ställt sig i kö 1990.

Vad är detta? De måste vara som yngst 50 år, hur kan de vara bostadslösa?

https://bostad.stockholm.se/bostad/202217516/
Bara 32 år? Varför inte vänta i 100 år?
Citera
2022-11-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Ni hyrestorskar saknar medel och det är uppenbart att ni vill bli bolånetorskar. Som ”hyrestorsk” har du noll inflytande.

Allt är ej svart eller vitt.
Jag bor själv i en köpt lägenhet men står ändå i hyreskön jag har inget emot att bo i hyresrätt om hyran är låg etc.

Pengarna kan jag lika gärna placera på börsen alternativt andra tillgångar.
Citera
2022-11-01, 21:50
Medlem
Mikaelias avatar
Som många skriver tidigare så förlorar man inte sina ködagar på korttidsboende/kontrakt.
Antagligen är det någon som hyr ut den svart med engång för en hutlöst hög hyra till nån desperat stackare.
Citera
2022-11-01, 22:30
Medlem
ingen som funderar på varför de hyr ut på korttidskontrakt ?
jo de funderar på att ROT renovera fastigheten ock då slipper de ordna evakuerings bostad ock slipper flyttkostnaden sen kanske hyran går upp 50-100%
Citera
2022-11-02, 07:13
Medlem
Har en vän som håller på så här, äger en bostadsrätt. Står skriven hos föräldrarna och kan på så sätt få hyreskontrakt/ korttidsboende som han ser hur ut i 2 hand. Sjuk marknad. Hyra ut studentboenden i skrapan till dubbla priset har personen gjort också..
Citera
2022-11-02, 11:50
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ingen som funderar på varför de hyr ut på korttidskontrakt ?
jo de funderar på att ROT renovera fastigheten ock då slipper de ordna evakuerings bostad ock slipper flyttkostnaden sen kanske hyran går upp 50-100%

Utöver de du nämner kan jag tänka mig:

1. Slipper krav på underhåll etc. från hyresgästen då de är tacksamma och håller käften

2. Tomma lgh betingar ett högre värde vid en kommande ombildning eftersom just de lgh senare kan säljas till marknadspris på BR-marknaden

3. Planerad blockuthyrning till lägenhetshotellsföretag (=högre hyra)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in