• 1
  • 2
2022-10-31, 12:25
Medlem
Nu har jag bestämt mig. Jag orkar inte ligga vaken om nätterna och planera längre, det dröjer bara ut på helvetet.

Vilken eller vilka mediciner kan man få utskrivet hyfsat lätt av farbror doktorn som man kan ta för en smärtfri död? Är inskriven på psykiatrin men har fått dom tro att jag är stabil så borde kunna få något bra utskrivet eller? Hur går man tillväga för att lura till sig mediciner med eventuell död som biverkning?

Jag är alldeles för feg för ALLA andra självmordsmetoder så inga tips om hängning, skjuta sig i huvudet eller hoppa framför tåg. Det är väl den fegheten som gjort att jag hamnat i denna svarta jävla bubbla som jag är i också.
2022-10-31, 12:31
Medlem
Brajias avatar
Nu ringer du 112 och kräver att bli tvångsinlagd. Sedan tar du det därifrån.
2022-10-31, 12:35
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylovelylocksss
Nu har jag bestämt mig. Jag orkar inte ligga vaken om nätterna och planera längre, det dröjer bara ut på helvetet.

Vilken eller vilka mediciner kan man få utskrivet hyfsat lätt av farbror doktorn som man kan ta för en smärtfri död? Är inskriven på psykiatrin men har fått dom tro att jag är stabil så borde kunna få något bra utskrivet eller? Hur går man tillväga för att lura till sig mediciner med eventuell död som biverkning?

Jag är alldeles för feg för ALLA andra självmordsmetoder så inga tips om hängning, skjuta sig i huvudet eller hoppa framför tåg. Det är väl den fegheten som gjort att jag hamnat i denna svarta jävla bubbla som jag är i också.

Hej

Hoppas du inte gör det.

Tänk dig att du lever fler liv i evighet.
Och att allt du gör i det här livet påverkar hur ditt nästa liv kommer bli.

Om du tar livet av dig nu kanske ditt nästa liv blir 1000 gånger värre eller kanske till och med ännu värre.

Bättre isåfall att försöka vara så snäll och trevlig mot andra i det här livet som du bara kan så kanske du får ett helt fantastiskt liv i ditt nästa liv.

Tänk goda tankar och utför goda tankar för andra människor i det här livet efter hur du känner att du klarar av det givetvis.

Dessutom. Ge inte upp föränn du provat allt som man kan prova på jorden.

Vad sägs om att bli luffare och luffa runt hela jorden 10 gånger.

Någonstans på andra sidan jorden kanske du finner ditt livs kärlek och skaffar barn och lever ett fantastiskt liv som fattig bonde till exempel.

Hoppas du fortsätter orka

Det kan hända att ditt liv vänder på en 5-öring och blir till något helt magiskt.

Hoppas det går bra för dig

Prova att försöka hjälpa andra människor efter egen förmåga.

Du kanske väcker någonting inom dig som du glömt

Lycka till
Senast redigerad av FlyboySeven 2022-10-31 kl. 12:39.
2022-10-31, 12:39
Medlem
LeCastles avatar
Hur länge har du känt såhär?
Tänk på hur bra det har varit innan och att det kommer bli bättre. Det du känner är temporärt. Du behöver mer stöd och det går att få hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Hej

Hoppas du inte gör det.

Om du tar livet av dig nu kanske ditt nästa liv blir 1000 gånger värre eller kanske till och med ännu värrt.

Bättre isåfall att försöka vara så snäll och trevlig mot andra i det här livet som du bara kan så kanske du får ett helt fantastiskt liv i ditt nästa liv.

Tänk goda tankar och utför goda tankar för andra människor i det här livet efter hur du känner att du klarar av det givetvis.

Någonstans på andra sidan jorden kanske du finner ditt livs kärlek och skaffar barn och lever ett fantastiskt liv som fattig bonde till exempel.

Det kan hända att ditt liv vänder på en 5-öring och blir till något helt magiskt.

Lycka till
Det går inte att beskriva hur mycket jag gillar dina inlägg. Kudos.
2022-10-31, 12:40
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Hur länge har du känt såhär?
Tänk på hur bra det har varit innan och att det kommer bli bättre. Det du känner är temporärt. Du behöver mer stöd och det går att få hjälp.
Det går inte att beskriva hur mycket jag gillar dina inlägg. Kudos.

Tack tack
2022-10-31, 12:53
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Hej

Hoppas du inte gör det.

Om du tar livet av dig nu kanske ditt nästa liv blir 1000 gånger värre eller kanske till och med ännu värre.

Lycka till

Ta till dig av detta TS, det ligger oerhört mycket i det.

Kan relatera till dina känslor TS och det hjälper genuint mig att hjälpa andra, ge det ett försök, du har inget att förlora.

Det kommer inte lösa alla dina problem eller få dig att nå Hollywoods bild av lycka, men det kan faktiskt hjälpa dig att må lite bättre och få ditt liv att kännas lite drägligare.

Sen tycker jag du är modig som faktiskt vågar påtala hur dåligt du mår, det tog mig över 25 år att ens våga skriva det på internet, du är troligtvis en starkare människa än mig på det sättet.

Jag tror på dig TS, det går att må bättre även om vägen dit är fylld med både fallgropar och snårskog, det går.

Kram på dig TS.
2022-10-31, 13:08
Medlem
Varför ska du ta livet av dig när du kan gå ut i naturen och andas frisk luft, kela med kattungar eller smaska på ett gott äpple? Dö ska du göra ändå. Du har fått denna lilla stund på jorden som en gåva - ta vara på den. Glöm inte att någon kommer att bära sorgen efter dig resten av sitt liv.

Varför vill du dö?
2022-10-31, 13:24
Medlem
Pieceess avatar
Vi har en kort tid på jorden, stå ut den lilla tid som är kvar.
Ta en dag i taget, det låter som en klyscha men är effektivt.
Våga ta hjälp, många är redo att lyssna och hjälpa dig!
2022-10-31, 13:24
Medlem
Bob-Dylans avatar
Kära du ,

En nära familjemedlem tog livet av sig i våras, den smällen det gett mig och övriga i familjen önskar jag ingen. Det är en obeskrivlig sorg när någon utöver det våldet mot sig själv och alla runtomkring tar på sig ångesten över att det kunnat hända.

Jag har själv har t o m gått i tankarna efter det ! Men varför ? Vi ska alla dö ! Gör något av tiden du blivit given som du själv önskar göra? Så försöker jag tänka.
Finns inga måsten längre, finns saker jag Bör göra.
Vad mår du bra av att göra?

Förstår hur det är att vara i dessa mörka tankar. Det är en ond spiral. Finns det någon du kan vända dig till och öppna dig inför ?

PS . Kan upplysa om att det är olagligt att uppmana till självmord så ingen skriver något idiotiskt förslag.
Senast redigerad av Bob-Dylan 2022-10-31 kl. 13:27.
2022-10-31, 13:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar, frågan om substansers dödlighet kan tas i (FB) Självmordstråden (olika substansers dödlighet) .

Övriga droger --> Psykisk hälsa
/Moderator
2022-10-31, 13:48
Medlem
MASSAGATTIs avatar
När allt är som värst så kan det bara bli bättre.. Självmord löser inte problemen utan du förstör X antal andras liv.
2022-10-31, 14:08
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylovelylocksss

Testa psykedeliska substanser, i vissa fall tillfrisknar man faktiskt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in