• 1
  • 2
2022-10-31, 14:27
Medlem
Ta inte livet av dig. Det är det enda du har, och när det är slut har du all tid i världen att vara död. Ta till vara på åren du har här istället, även om det känns hårt just nu.

Jag har själv en anhörig som försökte ta livet av sig för några år sedan, men överlevde mirakulöst. Just då kände hon bara ett oändligt mörker, men i dag är hon otroligt glad över att hon inte lyckades med självmordet och njuter verkligen av livet.

Du är inte ensam. Massor av människor känner som du och lyckats faktiskt till slut övervinna det. Stå på dig gentemot psykiatrin och se till att du blir tvångsinlagd så att du kan få hjälp på allvar.
2022-10-31, 14:30
Medlem
mdlbs avatar
Om du verkligen bestämt dig, kom ihåg att göra allt du velat göra först. Roliga, konstiga eller destruktiva saker, spelar ingen roll, se till att tömma allt du vill få ut av livet. Depression är en dödlig sjukdom och det är så här den ter sig som värst. När jag mådde som sämst gick jag över en sjö med relativt tunn is mitt i natten. Det gick bra, även om det i stunden var skit samma. Nu 13 år senare är jag väldigt glad att jag är kvar i livet, men jag har förståelse för de som inte ser någon annan utväg och tar det beslutet.
2022-10-31, 14:38
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Flyttar, frågan om substansers dödlighet kan tas i (FB) Självmordstråden (olika substansers dödlighet) .

Övriga droger --> Psykisk hälsa
/Moderator
Tack men vi hanterar inte diskussioner rörande självmordsmetoder. TS får dock mer än gärna starta en tråd om sitt mående men frågan huruvida man ska ta liver av sig eller på vilket sätt är inte en fråga för psykologi.

Vill även meddela TS att kika på våra klistrade trådar samt att man alltid kan kontakta 112 eller www.mind.se
//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in