• 1
  • 2
2022-10-31, 08:27
Medlem
En man i 35-årsåldern i Stockholm har i dagarna blivit dömd för detta brott.
Mig veterligen den första domen i sitt slag.
Nån som vet mer och har tillgång till FUP?
Citera
2022-10-31, 08:31
Moderator
blomvattnares avatar
Du borde väl veta något mer, TS, eftersom du vet att domen har fallit? Kan du exempelvis länka till någon tidningsartikel (inklusive ett mindre citat från texten)?
Citera
2022-10-31, 08:31
Medlem
b00b00s avatar
Fenomenalt usel trådstart. Källa? Citat?
Citera
2022-10-31, 08:47
Medlem
Okej, ska utveckla lite mer. En 35-årig man i Stockholm har blivit dömd för att indirekt ha orsakat sin exflickväns död. Han har enligt uppgift skickat sms av sådan karaktär till henne att det anses ha påverkat henne i sitt beslut att ta livet av sig. Tjejen i fråga var lite av en halvkändis i Finland efter att ha deltagit i en realityshow där. Man får inte skriva ut namn här om ni undrar.
Mannen var ostraffad sen tidigare och domen blev en månads fängelse eller dagsböter. De kommer enligt uppgift att överklaga.
Det är väldigt svårt att hitta info om detta via media. Därför jag efterlyser mer info här.
Senast redigerad av hake80 2022-10-31 kl. 08:50.
Citera
2022-10-31, 08:58
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hake80
Okej, ska utveckla lite mer. En 35-årig man i Stockholm har blivit dömd för att indirekt ha orsakat sin exflickväns död. Han har enligt uppgift skickat sms av sådan karaktär till henne att det anses ha påverkat henne i sitt beslut att ta livet av sig. Tjejen i fråga var lite av en halvkändis i Finland efter att ha deltagit i en realityshow där. Man får inte skriva ut namn här om ni undrar.
Mannen var ostraffad sen tidigare och domen blev en månads fängelse eller dagsböter. De kommer enligt uppgift att överklaga.
Det är väldigt svårt att hitta info om detta via media. Därför jag efterlyser mer info här.
Ok, länka domen istället tack.
Citera
2022-10-31, 09:05
Bannlyst
Citat:
En man i 35-årsåldern i Stockholm har i dagarna blivit dömd för detta brott.
Mig veterligen den första domen i sitt slag.
Nån som vet mer och har tillgång till FUP?

Grundas väl på det hände på Flashback för många år sedan. ( (FB) Hängning ) , nu har det blivit olagligt att uppmana till självmord.
Citera
2022-10-31, 09:17
Medlem
Citat:

Kan du inte skriva hennes namn maskat ?
Citera
2022-10-31, 09:18
Medlem
Jag har nu laddat ner domen via lexbase. Vet inte om det går att dela den här men domen har detta nummer: B 8201-21
Citera
2022-10-31, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan du inte skriva hennes namn maskat ?

Hur gör man det? Domen har detta nummer: B 8201-21
Citera
2022-10-31, 09:25
Medlem
Citat:
Hur gör man det? Domen har detta nummer: B 8201-21

Du kan ladda upp dokumentet på en sån här sida där man delar filer
Sedan klistra in länken här

https://delafil.se/
Citera
2022-10-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Du kan ladda upp dokumentet på en sån här sida där man delar filer
Sedan klistra in länken här

https://delafil.se/

Okej här kommer nedladdningslänk:
https://delafil.se/66d0cd1cf10ad609/B8201-21.PDF
Citera
2022-10-31, 10:22
Medlem
Detta måste ju vara ganska vanligt bland yngre människor. Finns nog ett stort mörkertal i detta.

Extremt tragiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in