2022-10-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hake80
Okej, ska utveckla lite mer. En 35-årig man i Stockholm har blivit dömd för att indirekt ha orsakat sin exflickväns död. Han har enligt uppgift skickat sms av sådan karaktär till henne att det anses ha påverkat henne i sitt beslut att ta livet av sig. Tjejen i fråga var lite av en halvkändis i Finland efter att ha deltagit i en realityshow där. Man får inte skriva ut namn här om ni undrar.
Mannen var ostraffad sen tidigare och domen blev en månads fängelse eller dagsböter. De kommer enligt uppgift att överklaga.
Det är väldigt svårt att hitta info om detta via media. Därför jag efterlyser mer info här.

Var fick du 1 månads fängelse ifrån?

Domen blev inte fängelse.

Det blev följande.
Uppmaning till självmord, 4 kap 7 a § 1 st brottsbalken, 2021-08-06, Sundbyberg

Påföljd
Villkorlig dom
40 dagsböter om 330 kr (13 200 kr)
Citera
2022-10-31, 10:55
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t00
Var fick du 1 månads fängelse ifrån?

Domen blev inte fängelse.

Det blev följande.
Uppmaning till självmord, 4 kap 7 a § 1 st brottsbalken, 2021-08-06, Sundbyberg

Påföljd
Villkorlig dom
40 dagsböter om 330 kr (13 200 kr)
Bra straff. Dessa pengar kan tjejen spendera på en ny handväska.
Seriöst, det ska vara fängelse i flera år.
Citera
2022-10-31, 11:06
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Tror tjejen dog så då hjälper inte en handväska.
Citera
2022-10-31, 11:11
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Tror tjejen dog så då hjälper inte en handväska.
Exakt!
Vad är det för jävla lågt straff. Vem ska få pengarna?
Citera
2022-10-31, 11:14
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Exakt!
Vad är det för jävla lågt straff. Vem ska få pengarna?

Böter tillfaller staten. Trodde det var krav på att känna till i varje fall något så grundläggande innan man skriver i ABoK...
Citera
2022-10-31, 11:14
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Okej, ska utveckla lite mer. En 35-årig man i Stockholm har blivit dömd för att indirekt ha orsakat sin exflickväns död. Han har enligt uppgift skickat sms av sådan karaktär till henne att det anses ha påverkat henne i sitt beslut att ta livet av sig. Tjejen i fråga var lite av en halvkändis i Finland efter att ha deltagit i en realityshow där. Man får inte skriva ut namn här om ni undrar.
Mannen var ostraffad sen tidigare och domen blev en månads fängelse eller dagsböter. De kommer enligt uppgift att överklaga.
Det är väldigt svårt att hitta info om detta via media. Därför jag efterlyser mer info här.

Vi undviker att skriva namn på BO, att däremot lägga namn på GM med * och *=x så det inte är sökbart är helt okej.
Citera
2022-10-31, 11:31
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Du har inte läst domen antar jag? Den här tjejen verkar ha kvaddat både sitt eget och mannens liv ganska grundligt och han har hjälpt och stöttat och varit där och ställt upp.

Men EN gång mailade han "Att du hoppar framför ett tåg" och nu är han brottsling.

Slutsats: Hjälp ALDRIG en psyksjuk partner / ex. Någonsin. Prata inte med dem. Ghosta totalt.
Citera
2022-10-31, 11:34
Medlem
Citat:
En man i 35-årsåldern i Stockholm har i dagarna blivit dömd för detta brott.
Mig veterligen den första domen i sitt slag.
Nån som vet mer och har tillgång till FUP?

Sicken sjuk historia. Har ni läst domen?
Bra att staten återigen hittat ett sätt att lägga skulden för kvinnans avvikande beteende, hysteriska utbrott och bakomliggande psykiska sjukdomar på en snäll och empatisk person. Män tar skadan och staten vinner på både friska och sjuka kvinnor. Vilket upplägg av staten.
Citera
2022-10-31, 11:38
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Du har inte läst domen antar jag? Den här tjejen verkar ha kvaddat både sitt eget och mannens liv ganska grundligt och han har hjälpt och stöttat och varit där och ställt upp.

Men EN gång mailade han "Att du hoppar framför ett tåg" och nu är han brottsling.

Slutsats: Hjälp ALDRIG en psyksjuk partner / ex. Någonsin. Prata inte med dem. Ghosta totalt.

Om din mamma är eller blir psykiskt sjuk och begår självmord så har du nog inte samma ton.
Slutsats, uppmana inte andra till att skada sig själva.
Citera
2022-10-31, 11:47
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Om din mamma är eller blir psykiskt sjuk och begår självmord så har du nog inte samma ton.
Slutsats, uppmana inte andra till att skada sig själva.
Du är alltså inte ett enda litet dugg läskunnig? Om du förhåller dig till vad jag skriver istället för att hitta på själv så kan vi föra ett samtal. Som det står nu, nej.
Citera
2022-10-31, 11:52
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Du är alltså inte ett enda litet dugg läskunnig? Om du förhåller dig till vad jag skriver istället för att hitta på själv så kan vi föra ett samtal. Som det står nu, nej.
Du tyckte att kvinnan förtjänade missödet så jag förstår inte dig. Du har möjligen inte sett The girl from Plainville? Hon som uppmanade sin kille att begå självmord för att få uppmärksamhet. Antingen så är du med, eller så är du inte det. Hade kvinnan som begått självmord försökt att döda exet så vore det en sak men så verkar det inte vara.
Citera
2022-10-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Vi undviker att skriva namn på BO, att däremot lägga namn på GM med * och *=x så det inte är sökbart är helt okej.

GM:
Vi*tor Wa**ander

* = c
** = ll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här