• 2
  • 3
2022-10-26, 21:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det beror på var du bor om du behöver tillsätta salt eller inte.
Har du hårt vatten så tillsätt salt enligt instruktionsboken, annars inte. Detta för att förhindra och ta bort kalkavlagringar.

3-i-1, all-in-one och allt vad dom heter innehåller oftast allt du behöver. Om inte vattnet är jättehårt just där du bor.
Väljer att svara dig men detta är mer generellt.

Hårdheten i vattnet dvs kalkhalten.

Gäller det också komunalt vatten? Eller avkalkas kommunalt vatten?

Skåne och Uppland har väldigt hårt vatten om man tar det ur marken (Antagligen Gotland med).

Har fritidshus i Uppland med grävd brunn och man ser hur kalkavlagringar växer kring otäta vattenkopplingar. Och kastruller man kokar vatten i får vit beläggning.

Motsvarande ser man inte hemma med kommunalt vatten.
Citera
2022-10-26, 22:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har en nyinköpt diskmaskin av märket Bosch. Jag vill ju gärna att den håller så länge som möjligt, så jag tänkte ta hand om den väl.

Något den klagar på i appen är att sköljglans- och saltbehållaren är tomma.

Vad exakt är detta? Inte varit med om att tidigare diskmaskiner haft det, utan det har räckt med diskmedelstabletter.

Är detta viktigt? Något man bör införskaffa? Gissar att man behöver gå till specialbutik, för vill inte minnas att jag sett något sådant i vanlig matbutik.

Min diskmaskin skiter i sånt, det finns ju i tabletten. Det den däremot vill ha är mer frekventa rengöringar av filter och grytprogram med rengöringstablett, jag slarvar tyvärr där.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in