• 1
  • 2
2022-10-25, 09:06
Medlem
Tjena, jag undrar om någon har handlat på nordichem.se är dom legit? Dom säger att dom har ps5 för 6000kr medans ingen annan säljer de för under 10.000kr. Så va tror folket? mvh
Citera
2022-10-25, 09:12
Bannlyst
Javisst, det är en jättelegit sida, ska du inte googla på penis enlargment pill också?
Citera
2022-10-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxglid
Javisst, det är en jättelegit sida, ska du inte googla på penis enlargment pill också?

Va menar du? Ställde en enkel fråga om ett företag som säljer ps5 va legit, pga jag inte fann något så därför frågade jag.
Citera
2022-10-25, 11:10
Moderator
HelgeBuks avatar
Företagande och företagsekonomi --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2022-10-25, 11:18
Moderator
HelgeBuks avatar
Om organisationsnumret som anges på hemsidan (559098-7318) stämmer så är det ett företag som åtminstone har funnits några år och säljer för några miljoner per år.

Låter konstigt att den kostar så mycket mindre.

Köpvillkoren verkar ha kopierats från "Fyndway" och så har de glömt att byta ut företagsnamnet på ett ställe. Amatörmässigt.

Felstavad Playstation i kategorierna. Ingen fakturabetalning. Jag skulle chansa om jag inte tyckte 6000 var mycket pengar.
Citera
2022-10-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Om organisationsnumret som anges på hemsidan (559098-7318) stämmer så är det ett företag som åtminstone har funnits några år och säljer för några miljoner per år.

Låter konstigt att den kostar så mycket mindre.

Köpvillkoren verkar ha kopierats från "Fyndway" och så har de glömt att byta ut företagsnamnet på ett ställe. Amatörmässigt.

Felstavad Playstation i kategorierna. Ingen fakturabetalning. Jag skulle chansa om jag inte tyckte 6000 var mycket pengar.

Okej, de lät lite konstigt. Kändes lite skumt att de inte finns faktura betalning osv oxå. Jag tror nog inte att jag chansar. Tack för ett vettigt svar
Citera
2022-10-25, 11:23
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes.1127
Okej, de lät lite konstigt. Kändes lite skumt att de inte finns faktura betalning osv oxå. Jag tror nog inte att jag chansar. Tack för ett vettigt svar

Det KAN ju också vara så att det är billigt för att de lyckades köpa in ett antal PS5 när det var billigare och nu vill locka kunder eftersom det är en rätt okänd shop. Det måste inte vara en bluff. Men som sagt, jag skulle nog inte chansa. Finns inte ens nåt telefonnummer på sidan.
Citera
2022-10-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det KAN ju också vara så att det är billigt för att de lyckades köpa in ett antal PS5 när det var billigare och nu vill locka kunder eftersom det är en rätt okänd shop. Det måste inte vara en bluff. Men som sagt, jag skulle nog inte chansa. Finns inte ens nåt telefonnummer på sidan.

Ja så kan de absolut va. Man blir lite försiktig när de inte finns några omdömen om företaget osv. Får se om man får svar från någon som kanske köpt tex ps5 därifrån
Citera
2022-10-25, 11:44
Medlem
Svintomans avatar
Inget telefonnummer, bara betalning med kort och inget klarna eller liknande.
Jag hade inte chansat!
Citera
2022-10-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Inget telefonnummer, bara betalning med kort och inget klarna eller liknande.
Jag hade inte chansat!

Nej jag hoppar de. Tack för alla svar!
Citera
2022-10-29, 22:02
Medlem
Vet inte hur det är med playstation men morsan köpte robotdammsugare för 2 månader sen och dom levererade det efter några dagar och hon verkar vara nöjd,
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes.1127
Tjena, jag undrar om någon har handlat på nordichem.se är dom legit? Dom säger att dom har ps5 för 6000kr medans ingen annan säljer de för under 10.000kr. Så va tror folket? mvh
Citera
2022-11-04, 09:49
Medlem
Min polare beställde PS5 därifrån för ca 3 veckor sedan. Hon har haft kontakt med dem via Mail och enligt dem skall det komma i nästa vecka. Mycket spännande!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in