2022-11-04, 16:56
Medlem
B´stards avatar
Två positiva omdömen om företaget från konton som inte varit aktiva på flera år...
Citera
2022-11-06, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hottieass
Min polare beställde PS5 därifrån för ca 3 veckor sedan. Hon har haft kontakt med dem via Mail och enligt dem skall det komma i nästa vecka. Mycket spännande!

Jasså? Ja Du får gärna skriva om/när din vän får de
Citera
2022-11-09, 10:25
Medlem
Min upplevelse av Nordichem.se
Beställde innan jag insåg att något var shady. Mailade för att kolla status. Fick något undvikande svar om att det ”mycket på lagret just nu” så de kunde inte säga hur lång tid det skulle ta. Kanske under 3 veckor men de kunde inte lova.

Kollade sedan upp org.nr. som förut fanns på sidan. Mailade VD för det företaget som svarade att de inte hade något med den sidan att göra.

Jag mailade nu igen till nordichem och påtalade detta och bad om omedelbar leverans och trackingnummer annars ville jag makulera ordern. Fick ett drygt svar att ordern var makulerad och att jag inte var välkommen som kund längre. Fick dock tillbaka mina pengar efter 3 bankdagar, vilket jag inte trodde.

Hursomhelst, mycket shady företag. Organisationsnumret togs bort samma dag som VD:n för det företaget svarade. Jag antar att han kontaktade nordichem om deras otillåtna användande av deras org.nr.
Citera
2022-11-10, 06:40
Medlem
https://swebay.com/varning-for-nordichem-se/
Citera
2022-11-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurtoW
Beställde innan jag insåg att något var shady. Mailade för att kolla status. Fick något undvikande svar om att det ”mycket på lagret just nu” så de kunde inte säga hur lång tid det skulle ta. Kanske under 3 veckor men de kunde inte lova.

Kollade sedan upp org.nr. som förut fanns på sidan. Mailade VD för det företaget som svarade att de inte hade något med den sidan att göra.

Jag mailade nu igen till nordichem och påtalade detta och bad om omedelbar leverans och trackingnummer annars ville jag makulera ordern. Fick ett drygt svar att ordern var makulerad och att jag inte var välkommen som kund längre. Fick dock tillbaka mina pengar efter 3 bankdagar, vilket jag inte trodde.

Hursomhelst, mycket shady företag. Organisationsnumret togs bort samma dag som VD:n för det företaget svarade. Jag antar att han kontaktade nordichem om deras otillåtna användande av deras org.nr.

Fan va tråkigt, tur du fick tillbaka pengarna iaf. De trodde jag inte. Men jag har nu bestämt att jag tänker inte handla där så tack för alla svar!
Citera
2022-11-15, 21:41
Medlem
Citat:

Jag beställde ps5 i slutet av okt.. mailade dom dagen efter eftersom det stod att det fanns i lager och frågade om dom skickat. Fick samma svar som du.. ”mycket att göra nu men inom tre veckor lovade dom leverans”… givetvis har detta inte skett så nu har jag mailat dom och bett dom makulera ordern och ge tillbaka pengarna… får se om det sker… det verkar även nu som dom stängt ner sin sida så det känns ju hoppfullt 🙄
Citera
2022-11-17, 00:22
Medlem
Röv. Hade bevakning på diverse sidor på PS5. Nordichem var nån tim före alla andra mail jag fick. Nu är sidan nere och man kan väl se sig som besegrad för första gången. Jävla äckel. Finns det nåt att göra i ett sånt här läge?
Citera
2022-11-17, 06:54
Bannlyst
Inget orgnummer och telefon nummer ingen order , är det som gäller
Citera
2022-11-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DimebagDarrell
Röv. Hade bevakning på diverse sidor på PS5. Nordichem var nån tim före alla andra mail jag fick. Nu är sidan nere och man kan väl se sig som besegrad för första gången. Jävla äckel. Finns det nåt att göra i ett sånt här läge?

Jag har inte fått svar på mina två senaste Mail så jag gör väl en polisanmälan imorgon och sen så ska jag kontakta min bank och se om dom kan göra något
Citera
2022-11-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue28
Jag har inte fått svar på mina två senaste Mail så jag gör väl en polisanmälan imorgon och sen så ska jag kontakta min bank och se om dom kan göra något

Var själv på banken idag och fick se hur man skulle makulera transaktionen. Problemet är att det står att det ska ha gått 15 dagar efter beställningen. Det är väl bättre att det undersöks direkt kan tyckas
Citera
2022-11-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DimebagDarrell
Var själv på banken idag och fick se hur man skulle makulera transaktionen. Problemet är att det står att det ska ha gått 15 dagar efter beställningen. Det är väl bättre att det undersöks direkt kan tyckas

Logga in på din bank app och välj hantera kort och sen kortreklamation. Så fyller du i allt som behövs så kommer säkert din bank hjälpa dig.
Citera
2022-11-18, 09:46
Medlem
Citat:

Har även jag kontaktat dom. Det orgnummer som tidigare stod på sidan stämmer inte och VD har polisanmält ägaren av nordichem.

Dom hade genom registreringen på hemsidan fått fram att företaget bakom nordichem.se heter cloonys AB 559310-3806. Det handlar alltså om bedrägeri och där man visat upp ett annat företags organisationsnummer. Kortbetalningen borde vara kopplad till cloonys ab så anmäl hos banken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in