Citat:
Ursprungligen postat av
GurtoW
Min upplevelse av Nordichem.se
Beställde innan jag insåg att något var shady. Mailade för att kolla status. Fick något undvikande svar om att det ”mycket på lagret just nu” så de kunde inte säga hur lång tid det skulle ta. Kanske under 3 veckor men de kunde inte lova.
Kollade sedan upp org.nr. som förut fanns på sidan. Mailade VD för det företaget som svarade att de inte hade något med den sidan att göra.
Jag mailade nu igen till nordichem och påtalade detta och bad om omedelbar leverans och trackingnummer annars ville jag makulera ordern. Fick ett drygt svar att ordern var makulerad och att jag inte var välkommen som kund längre. Fick dock tillbaka mina pengar efter 3 bankdagar, vilket jag inte trodde.
Hursomhelst, mycket shady företag. Organisationsnumret togs bort samma dag som VD:n för det företaget svarade. Jag antar att han kontaktade nordichem om deras otillåtna användande av deras org.nr.
Har även jag kontaktat dom. Det orgnummer som tidigare stod på sidan stämmer inte och VD har polisanmält ägaren av nordichem.
Dom hade genom registreringen på hemsidan fått fram att företaget bakom nordichem.se heter cloonys AB 559310-3806. Det handlar alltså om bedrägeri och där man visat upp ett annat företags organisationsnummer. Kortbetalningen borde vara kopplad till cloonys ab så anmäl hos banken