2022-10-28, 00:07
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Det är du som borde hålla käften. Sluta leverera Moskvas lögner.
Länka till seriösa källor. Bara drygt var femte på FB stödjer Putler men ni är väldigt högljudda.
www.flashback.org/t3481355
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Nej inte var femte. Alla läser inte i den forumdelen och den drar ju såklart till sig många rysstroll.
Visst! Tänkte inte på det. Om man har en omröstning som alla som loggar in på forumet snubblar över skulle putinisterna vara försvinnande få.
Tack för påminnelsen. Pust
Citera
2022-10-28, 03:13
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
En viss person förutspår ukrainsk ekonomisk kollaps i slutet på november/i början på december. Det EU skänker dem räcker inte till och med republikansk seger i mellanårsvalet har Ukraina inget stöd därifrån heller. Vidare hör jag att Ukrainas behov av artilleri är så stort att USA och NATO kan inte hjälpa dem. Ukraina får hoppas att ryssarna får slut på sin ammunition.

Det här är bra nyheter. Det jag inte vill se är ett desperat väst som ger Ukraina klartecken att förgifta sin egen mark med en eller flera smutsiga bomber.

Det ser ut som republikanerna kommer att vinna och strypa pengarna till Ukraina, som redan är utan ström i större delen av landet som det ser ut nu. Men även om pengarna kommer fortsätta till Ukraina, så kommer de flesta att ha flytt innan vintern är slut. Det kommer vara för kallt och jävligt där, elen kommer inte tillbaka heller, och Star-Link kommer sluta fungera utan el eller Elons support, som de håller på att tappa. Ryssland har vunnit, det är onödigt att kasta mer pengar in i elden där, som bara tjänar till att få fler personer avrättade i ett meningslöst krig. Slakten stannar bara när Ukraina ger upp eller Ryssland tar allt som finns kvar, vilket bara är en tidsfråga.
Citera
2022-10-28, 06:23
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det ser ut som republikanerna kommer att vinna och strypa pengarna till Ukraina, som redan är utan ström i större delen av landet som det ser ut nu. Men även om pengarna kommer fortsätta till Ukraina, så kommer de flesta att ha flytt innan vintern är slut. Det kommer vara för kallt och jävligt där, elen kommer inte tillbaka heller, och Star-Link kommer sluta fungera utan el eller Elons support, som de håller på att tappa. Ryssland har vunnit, det är onödigt att kasta mer pengar in i elden där, som bara tjänar till att få fler personer avrättade i ett meningslöst krig. Slakten stannar bara när Ukraina ger upp eller Ryssland tar allt som finns kvar, vilket bara är en tidsfråga.

Enligt ryska källor har Ryssland upp till 80% förluster, de partiellt mobiliserade får köpa egen utrustning och de kastas ut för att täcka de 20%-ens reträtt med någorlunda stridsvärde kvar.

Detta meningslösa krig kan avslutas idag om Ryssland drar sig tillbaka helt.
Citera
2022-10-28, 07:16
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Givetvis finns det de som inte litar på dessa siffror vilket är fullt förståeligt, ni som hör hit får gärna hålla käften i denna tråd, för ni kommer inte att ha något att tillföra trådämnet mer än det vanliga gnällandet. Vi vet redan att de officiella siffrorna såklart är lägre ifrån den bevisat lögnaktiga Zelensky.

Varför är denna tråd inte i Papperskorgen än?

En massa tramspåståenden, och sen en uppmaning att man inte får ifrågasätta påståendena i denna tråd?

Eftersom det är allmänt känt att döda vs skadade soldater i ett krig förhåller sig som ca 1:3-4 så inser man lätt att dessa siffror är snömos. Skulle Ukraina ha 387K döda soldater, så skulle de ha upp mot 1.5 miljoner skadade och då är det svårt att se hur de kan trycka tillbaka ryssarna så bra som de gör, med minus en halv miljon soldater kvar.
Citera
2022-10-28, 07:17
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ryssland har vunnit, det är onödigt att kasta mer pengar in i elden där, som bara tjänar till att få fler personer avrättade i ett meningslöst krig. Slakten stannar bara när Ukraina ger upp eller Ryssland tar allt som finns kvar, vilket bara är en tidsfråga.

Du lever med djupa hallucinationer, eller hur?
Citera
2022-10-28, 07:36
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Du lever med djupa hallucinationer, eller hur?

Hen får nog betalt med en slurk vodka per inlägg.
Senast redigerad av Z.Topelius 2022-10-28 kl. 07:36. Anledning: .
Citera
2022-10-28, 07:46
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det finns fullt tillräckligt antal kärnstridsspetsar snabbt gripbara i USA/Väst för att klara det.

Då tror du inte Rysslands dryga 6000 kärnvapen inte utgör något större besvär för väst?
Citera
2022-10-28, 07:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Varför är denna tråd inte i Papperskorgen än?

En massa tramspåståenden, och sen en uppmaning att man inte får ifrågasätta påståendena i denna tråd?

Eftersom det är allmänt känt att döda vs skadade soldater i ett krig förhåller sig som ca 1:3-4 så inser man lätt att dessa siffror är snömos. Skulle Ukraina ha 387K döda soldater, så skulle de ha upp mot 1.5 miljoner skadade och då är det svårt att se hur de kan trycka tillbaka ryssarna så bra som de gör, med minus en halv miljon soldater kvar.
Givetvis har du rätt, med den storleken av förluster så hade UA tvingats hissa vit flagg och Ryssland hade kontrollerat större delen av Ukraina.
Nu har Ryssland tvingats till reträtt och pressas sakta ut från Ukraina.
Det ryska flygvapnet verkar nästan helt oförmöget att agera längre in i Ukraina och den ryska motoffensiven består av lv-robotar, gamla ballistiska robotar och iranska drönare.
Den ryska krigsledningen verkar ytterligt valhänt och ineffektiv samt störs ständigt av diverse kontraproduktiva order från politiskt håll.
Citera
2022-10-28, 08:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Då tror du inte Rysslands dryga 6000 kärnvapen inte utgör något större besvär för väst?
Hur många fungerar och hur många hinner man få iväg före det att USA/Natorobotar slår ut de ryska kärnvapenbaserna?
Citera
2022-10-28, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Jag är dock jävligt skeptisk till detta krig i sig. När biden säger skicka vapen, så hör jag:Skicka vapen bli ett mål vid ett eventuellt krig. Jag skiter i några territorium i Ukraina, där korruptionen är extremt hög och massakrar har pågått på ryssar av ukrainare innan 2014. Det är vare sig värt ett kärnvapenkrig eller vår delaktighet.

Roligt är att detta krig medfört att vi nu ska gå med i NATO. Att tro att Putin skulle göra samma sak med Sverige. Det skulle han aldrig ha gjort innan detta krig och beslut om att skicka vapen. Detta NATO medlemskap är att kasta pengarna i sjön, det handlar om 3 procent av vår BNP, bara runt 150 miljarder.
Så sant och NATO är skit i sig men om vi bränner lite BNP på egen militär är trevligt tycker jag. Fler fartyg, båtar och flyg tack
Citera
2022-10-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Ett till försök fegis. Vilka natoländer har ryssland anfallit? Vilka ickenatoländer har ryssland anfallit?
Räcker med siffror.

Om du berättar syftet med din frågeställning så ska jag svara på frågan, är det så svårt av förstå? Enbart för att jag själv kanske får en annan bild än den jag har och läsa på om just varför du ställer denna fråga.
Citera
2022-10-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Så sant och NATO är skit i sig men om vi bränner lite BNP på egen militär är trevligt tycker jag. Fler fartyg, båtar och flyg tack

Jo det är ju det exakt NATO anhängare resonerar. Jag anser att vi inte är ett hot för någon eller vara ett mål för Ryssland. Dock har vi grottat ner oss i detta genom att skicka vapen. Dock tycker jag alla dessa pengar ska behållas inom Sverige och lägga där det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in