2022-10-27, 20:41
Medlem
jhww82s avatar
En tråd skapad av en svensk rättshaverist och landsförrädare. Att tro på ryska källor är lika dumt som att pissa i motvind.
Citera
2022-10-27, 20:47
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
En viss person förutspår ukrainsk ekonomisk kollaps i slutet på november/i början på december. Det EU skänker dem räcker inte till och med republikansk seger i mellanårsvalet har Ukraina inget stöd därifrån heller. Vidare hör jag att Ukrainas behov av artilleri är så stort att USA och NATO kan inte hjälpa dem. Ukraina får hoppas att ryssarna får slut på sin ammunition.

Det här är bra nyheter. Det jag inte vill se är ett desperat väst som ger Ukraina klartecken att förgifta sin egen mark med en eller flera smutsiga bomber.

Du snackar så mycket skit. Inte nog med att du är en landsförrädare du talar även osanning och utan kunskap om hur maktfördelningen mellan kongressen, senaten och presidenten fungerar.

Ryssland behöver förlora om inte du ska få som du vill; ett fascistiskt lögnaktigt imperium i öst där pressfrihet och åsiktsfrihet är utraderat. Där ryssar sätts i fängelse för att hålla upp ett vitt papper på allmän plats.

Gör os en tjänst. Flytta hem till Ryssland igen. Du är en skamfläck i Sverige och hör hemma i öst.
Citera
2022-10-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Den är jättebra, en video visar hur 3 ukrainska soldater kryper på alla fyra och blir snipade av Ryssar.
jag tror det var fosforkulor,för soldaten börjar ryka när han blir träffad och sen blev ytterligare 3 ukrainska soldater satt på dödens lista.

Twitter är visst ingen källa

Du förstår inte vad jag säger. Du kan inte förvänta dig att hitta videos på döda ryska soldater på en sida som är rejält vinklad till rysk fördel. Om du använder mängden videos på döda ryska soldater på Bitchute som mått på ryska förluster så kommer du ganska långt från sanningen.

Twitter var ett exempel på var du kan hitta videos istället.
Citera
2022-10-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Feg för vad? När Irak anfölls av USA, första gången var det oljan. Andra var för att de skulle sig inneha kärnvapen och bekämpa terrorism som de själva hade skapat. Dessutom skriva kontrakt för att få ta del av den enorma kakan att bygga upp Irak.
Afghanistan var att leta efter Osama Bin Ladin. Ändå slutfördes det med ren terror mot landet och folket, som redan var riktigt trötta på amerikanarna. Sen ska vi gå i försvarsallians med USA.

Om det är frågan noll du är ute efter så vågar jag väl det, men vad är syftet med frågan. Vad har det med saken att göra? Tror du detta skulle vara skydd nog att försvara oss mot Ryssland, Kina, Indien så är det mer att vi blir ett mål vid ett eventuellt krig. Men varför tror du USA och Nato inte åker in och bombar skiten ur Ryssland nu då? Du ser inte att den amerikanska toppen vill ha detta krig. Först skapar de en ekonomisk problematik för att Europa ska leda till elbrist genom att sanktionera Ryssland. Ryssarna är inte dumma nog att hämnas genom att slå av gasen. Vi straffar allt och alla som går emot våra ideer. Du ser inte var detta är påväg? Ta inte ur en fråga ur ett sammanhang utan förklara vad syftet med frågan är.

När detta kriget är över, så komemr vi vara med i Nato. 150 miljarder, för skydd mot vad? Jag vet att du är en av dom som säger är att NATO är det bästa strandskyddet, eller hur? Ge fan i och skicka vapen till ett krig så behöver vi inget strandskydd, dessutom till ett baltland med extrem korruption. Azerbadjan anses vara en demokrati, precis som Ukraina. Är det demokrati i Azerbadjan tror du?

Ett till försök fegis. Vilka natoländer har ryssland anfallit? Vilka ickenatoländer har ryssland anfallit?
Räcker med siffror.
Citera
2022-10-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Indien och Iran kan vi avskriva direkt. Indien kommer inte att göra någonting annat än möjligen hötta ilsket med fingret och säga "sluta kriga nu, hörni!!!". Indien kommer att försöka hålla sig strikt neutralt och försöka balansera mellan de bägge sidorna. Iran är ett fattigt skitland som varit under sanktioner länge, och snart väntar ännu fler sanktioner. Det de kan göra är att försöka kränga taskiga drönare och dylikt till Ryssmongoliet samt hjälpa ryssmongolerna med transport av olja via iranskt territorium och dylikt.

Det du avfärdar som "taskiga drönare" räckte för att effektivt slå ut en tredjedel av den ukrainska elförsörjningen och snabbt slunga landet in i en akut energikris precis när vintern är på väg in. De överlistade dessutom det nyupprustade ukrainska luftvärnet och radarn och hittade effektivt fram till sina mål. Inte illa pinkat, skulle jag nog säga.

Vad Indien (eller Kina) säger officiellt är en sak, vad de i verkligheten gör är en helt annan sak. Bägge länderna har anledning att vilja se ett slut på USA:s dominans över världsekonomin, eftersom det skulle ge dem själva mera utrymme. Därför kommer de sannolikt att fortsätta stödja Ryssland.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-10-27 kl. 21:06.
Citera
2022-10-27, 21:04
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det du avfärdar som "taskiga drönare" räckte för att effektivt slå ut en tredjedel av den ukrainska elförsörjningen och snabbt slunga landet in i en akut energikris precis när vintern är på väg in. De överlistade dessutom det nyupprustade ukrainska luftvörnet och radarn och hittade effektivt fram till sina mål. Inte illa pinkat, skulle jag nog säga.

Vad Indien (eller Kina) säger officiellt är en sak, vad de i verkligheten gör är en helt annan sak. Bägge länderna har anledning att vilja se ett slut på USA:s dominans över världsekonomin, eftersom det skulle ge dem själva mera utrymme. Därför kommer de sannolikt att fortsätta stödja Ryssland.

Visst, och jag skulle vilja vinna storvinsten på Lotto. Det skulle ge mig mer ekonomiskt utrymme. Önsketänkande och den krassa verkligheten är inte samma sak. USA kommer att vara den dominerande makten i minst 100 år till.
Citera
2022-10-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Visst, och jag skulle vilja vinna storvinsten på Lotto. Det skulle ge mig mer ekonomiskt utrymme. Önsketänkande och den krassa verkligheten är inte samma sak. USA kommer att vara den dominerande makten i minst 100 år till.
Hur då? Genom att bomba resten av planeten till stenåldern om de (vid olika tillfällen) inte lyder USA:s minsta vink?

Ukraina är en korrupt bananrepublik med en fullständigt hopplös politisk ledning. Ju snabbare de neutraliseras desto bättre.
Citera
2022-10-27, 21:21
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Feg för vad? När Irak anfölls av USA, första gången var det oljan. Andra var för att de skulle sig inneha kärnvapen och bekämpa terrorism som de själva hade skapat. Dessutom skriva kontrakt för att få ta del av den enorma kakan att bygga upp Irak.
Afghanistan var att leta efter Osama Bin Ladin. Ändå slutfördes det med ren terror mot landet och folket, som redan var riktigt trötta på amerikanarna. Sen ska vi gå i försvarsallians med USA.

Om det är frågan noll du är ute efter så vågar jag väl det, men vad är syftet med frågan. Vad har det med saken att göra? Tror du detta skulle vara skydd nog att försvara oss mot Ryssland, Kina, Indien så är det mer att vi blir ett mål vid ett eventuellt krig. Men varför tror du USA och Nato inte åker in och bombar skiten ur Ryssland nu då? Du ser inte att den amerikanska toppen vill ha detta krig. Först skapar de en ekonomisk problematik för att Europa ska leda till elbrist genom att sanktionera Ryssland. Ryssarna är inte dumma nog att hämnas genom att slå av gasen. Vi straffar allt och alla som går emot våra ideer. Du ser inte var detta är påväg? Ta inte ur en fråga ur ett sammanhang utan förklara vad syftet med frågan är.

När detta kriget är över, så komemr vi vara med i Nato. 150 miljarder, för skydd mot vad? Jag vet att du är en av dom som säger är att NATO är det bästa strandskyddet, eller hur? Ge fan i och skicka vapen till ett krig så behöver vi inget strandskydd, dessutom till ett baltland med extrem korruption. Azerbadjan anses vara en demokrati, precis som Ukraina. Är det demokrati i Azerbadjan tror du?

Inte fan bryr sig INDIEN om vad som händer i Europa. De har fullt upp med sina egna interna oroligheter som då och då eskalerar till våld, såsom konflikter mellan hinduer/muslimer och sikher/hinduer m.m, plus att de har ett minst sagt ansträngande förhållande till sina grannar Kina och Pakistan.

USA vill förstås inte riskera en direkt konfrontation med Ryssland och ett eventuellt kärnvapenkrig. Kärnvapen är allt Ryssland har att hota med. Deras konventionella armé är skit jämfört med USA/NATO/Väst. Den ryskmongoliska orch-armén skulle ha stora problem med att ens klå lilla Finland. USA kan nu i stället sätta sig lugnt tillbaka och kränga vapen till Ukraina och sina allierade samtidigt som de försvagar en fiende som riktat kärnvapen mot dem i 75 års tid. Det är ingen hemlighet att USA:s ekonomi till stora delar är uppbyggd kring vapenindustrin, så krig är bra för business. Och i detta krig är det ju inga amerikanska soldater som dör heller, så inga arga röster från hemmaopinionen om fallna amerikanska soldater. Efter kriget kommer amerikanska/västerländska företag att tjäna stora pengar när det blir dags att bygga upp skiten igen. Europeiska och amerikanska skattebetalare kommer dock nog att knorra lite.
Citera
2022-10-27, 21:37
Medlem
Citat:
Tveksamt att de inte skulle ha en chans. Jag har svårt att se att länder som inte står på USA:s sida skulle bara titta på. När Kina, Indien, Iran och de länderna lägger sig i detta, och det kommer de göra, så är det galet att tro att NATO har överhanden. Detta är ändå länder som rustat i decennier medan Europa har avrustat. Dock om de inte skulle lägga sig i, ja då är möjligen NATO en vinnare.

Givetvis är det svårt att sia om hur ett krig mellan USA/Nato vs Ryssland skulle sluta. Om man enbart jämför USA och Ryssland är styrkeförhållandet mellan respektive lands militärbudgetar ca 12- 1 till USA:s fördel. Och den relationen har varit ganska intakt från år till år. Gamla Sovjet med en befolkning på ca 300 miljoner att jämföra med Rysslands ca 145 miljoner invånare. USA har ca 350 miljoner. Sovjet var större och starkare än dagens Ryssland men föll ihop när landet försöket hänga med USA i vapenrustningen.

Rysslands militärbudget är nästan 4% av landets BNP och ändå knappt större än Italiens militärbudget. Det land som kan utmana USA efter några är Kina med en militärbudget på ca 250 miljarder USA. Om landet skulle satsa lika många procent som USA på militären skulle landet ha en militärbudget på ca 550 miljarder USD. Om USA fruktar något land som utmanar så är det Kina. Tidigare fruktade USA Sovjetunionen och numera Kina, inte Ryssland. Men för säkerhets skull är USA villiga att förse Ukraina med vapen så att de till slut vinner kriget och försämrat Rysslands kapacitet så mycket som möjligt utan att offra egna soldater.
Citera
2022-10-27, 21:45
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hur då? Genom att bomba resten av planeten till stenåldern om de (vid olika tillfällen) inte lyder USA:s minsta vink?

Ukraina är en korrupt bananrepublik med en fullständigt hopplös politisk ledning. Ju snabbare de neutraliseras desto bättre.

Ja, det är ju förstås ett alternativ...

Samtidigt så är USA inte bara våld. USA har ett betydligt större kulturellt kapital och så kallad "soft power" än vad Ryss(mongo)land har.

Ja, jag har hört så många gånger nu att Ukraina är korrupt och dåligt och borde krossas m.m. Ändå så har de krigat tappert i åtta månader nu för att försvara sitt korrupta skitland. Inte som de degenererade Flashback-mongona här på forumet som ibland slänger ur sig kommentarer som "jag skulle aldrig försvara detta fucking multkultiglobohomo-Sverige, blir det krig flyr jag utomlands" och dylikt. Ni är samhällets bottenskrap. Finns väl några sådana i Ukraina också, kantänka.

Ryssvänlig ukrainsk motsvarighet till foliehatts Flashback-mongo: "Vad bra att ni är här. Jag håller stenhårt på moder Ryssland, ska ni veta. Död åt väst och deras lakejer i Kiev!!!"

Ryskmongolisk militär befälhavare: "Vad bra att du känner så. Du är härmed rekryterad till folkmilisen i LPR/DPR. Vi kommer nu att utrusta dig med lite gammal skit från andra världskriget. Det kommer bli en ära att få strida sida vid sida med dig, lojala medborgare och patriot."

Ryssvänligt mongo: "Va?! Men NÄÄÄ...?! Så kan ni väl inte göra...?!".
Senast redigerad av M_A_R 2022-10-27 kl. 21:48.
Citera
2022-10-27, 21:45
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hoppas du har rätt!

Tror det kommer att sluta med en härdsmälta när ryssarna tar till kärnvapen, dock troligen det sista vi ser av dem efter det. Varenda spets i västvärlden är nu riktad mot Moskva.

Jo men Ryssland är ett väldigt stort land och har sina spetsar utspridda, att slå ut Moskva är ju inte att tysta Ryssland..
Citera
2022-10-27, 23:05
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Jo men Ryssland är ett väldigt stort land och har sina spetsar utspridda, att slå ut Moskva är ju inte att tysta Ryssland..

Det finns fullt tillräckligt antal kärnstridsspetsar snabbt gripbara i USA/Väst för att klara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in