Citat:
Ursprungligen postat av
Vonsexron
Du har svårt att hålla dig till tydlig linje tycker jag. Första Irakkriget skickade vi stöd. Andra, inte så mycket. Och i afganistan var det fredsbevarande insatts. Vi kan skicka soldater med övriga vänner till ukraina nu om du tycker vi ska skicka samma typ av stöd. Militärer och militär utrustning.
Ge upp Putin nu. Han har hållit på och skapat för mycket lidande. Skjut alla ryssar med vapen på ukrainskt territorium. Det har varit så i flera år nu så det är dax. Låt alla rysktalande etniska ryssar som vill flytta till ryssland.
Skicka mer vapen och mer pengar.
Jag är dock jävligt skeptisk till detta krig i sig. När biden säger skicka vapen, så hör jag:Skicka vapen bli ett mål vid ett eventuellt krig. Jag skiter i några territorium i Ukraina, där korruptionen är extremt hög och massakrar har pågått på ryssar av ukrainare innan 2014. Det är vare sig värt ett kärnvapenkrig eller vår delaktighet.
Roligt är att detta krig medfört att vi nu ska gå med i NATO. Att tro att Putin skulle göra samma sak med Sverige. Det skulle han aldrig ha gjort innan detta krig och beslut om att skicka vapen. Detta NATO medlemskap är att kasta pengarna i sjön, det handlar om 3 procent av vår BNP, bara runt 150 miljarder.