2022-10-26, 22:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Vadå andra gången?

Oj vad du förenklar georgien konflikten, raljerar värre än maggan.
Ryssland har 2014 ockuperat Krimhalvön som tillhör Ukraina. Detta är andra gången Ryssland anfaller sin granne och förhoppningsvis sista gången.
Citera
2022-10-26, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Fakta säger 32974 döda ukrainska soldater. Här har du faktan:

Då var det utrett. Min källa? Ja, min källa är en säker källa. Och OSINT har använts för datainsamling. Därför stämmer det.

Du kan göra en egen tråd med "dina" sanningar Den här tråden handlar om 400 000 döda ukrainska soldater,håll dig till ämnet.

Det enda som återstår för Ryssland är att rensa de sista motståndsfickorna och sen tillfångata zelensky och åtala han för folkmord terrordåd.
Citera
2022-10-27, 00:17
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Perverst att önska lidande för barn.

Och du, det finns ingen gud. Det är sagor.

Barnet/barnen kan ju alltid be sin far att inte bli en legosoldat. Kanske kan frugan/fästmön/flickvännen också övertyga vederbörande att inte åka och bli kanonmat åt globalismens elit. Jag fäller garanterat inga tårar för psykopater som beblandar sig i konflikter de inte har ett skit att göra med. Hoppas som sagt att det är många polacker bland de drygt 30,000 liken.

För övrigt så kommer den här konflikten att pågå i årtionden. Kanske för all framtid i olika faser och i olika intensitet. Det kommer bli mänsklighetens längsta militära konflikt och ingen levande idag kommer att få uppleva slutet på den.

Givetvis finns Gud eftersom det inte finns någon annan civilisation i universum. Människan är unik.
Senast redigerad av I-van-Toer 2022-10-27 kl. 00:23.
Citera
2022-10-27, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Du kan göra en egen tråd med "dina" sanningar Den här tråden handlar om 400 000 döda ukrainska soldater,håll dig till ämnet.

Det enda som återstår för Ryssland är att rensa de sista motståndsfickorna och sen tillfångata zelensky och åtala han för folkmord terrordåd.

”De sista motståndsfickorna” består av en aktiv frontlinje på 850 km bemannad av en miljon ukrainska soldater. Bakom dem står ett motiverat civilförsvar på 40 miljoner ukrainare. Lycka till!

Det är för övrigt kö av motiverade frivilliga ukrainare till armen så någon brist på nya rekryter har de inte.
Citera
2022-10-27, 06:11
Medlem
Neroxxs avatar
Dessa siffror tycker jag låter högt för någon sida av detta krig, däremot bör ryska förluster vara högre än Ukr. Nu har jag inte analyserat sifrror på ett rätt bra tag men spontant känns 400k soldater döda totalt (båda sidor tillsammans) väldigt högt. Mja, en mer opartisk källa (nej inte den ukr armens) krävs.
Citera
2022-10-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Vi skulle ha skickat stöd nu också, inte en massa vapen. Skälen var massor för krigen i Afghanistan och Irak, dessutom felaktiga. Den största anledningen till kriget i Irak andra gången var för att de beskylldes inneha kärnvapen, som det sedan inte visade sig ha. Den andra anledningen var också att de först beskylldes för 9/11 attackerna, och nu skulle USA kriga mot en terror. En terror de själva skapat med sina blodbad och invasioner av andra länder. Vi har ställt upp på många sätt i de andra krigen ja, med utrustning och öppna era hjärtan. Det jag menar att vi inte skickade stöd i form av vapen i krigen i Irak och Afghanistan? Men Ukraina vill ta denna fajt, låt de göra det. Men vi ska inte lägga oss i och dessutom i ett krig mellan Ryssland och ett baltland som är full av korruption och röstfusk likt Azerbadjan bland annat.

För att få fred skulle detta behövas:
Ukraina får inte gå med i NATO
Ge upp dessa territorium, pågått massakrar pågått där i flera år innan 2014, av Ukrainare på just Ryssar.
Ukraina får lösa denna konflikt, det behöver inte supportas av hela väst. Det roliga i denna sorgsna historia är hur media målar upp att Ryssarna har dålig teknik och vapen. Om så var fallet skulle väl detta krig redan vara slut. Det är slut med NATO och USAs bestämmande av vad som händer här i världen, de ska sluta lägga sig i. Precis som folket nu i USA påtalar.

I grund och botten så litar jag inte ett dugg på Zelensky, han är en skådespelare. Likt som jag inte gillar den dementa Biden, som hela tiden trycker på oss att skicka vapen.

Du har svårt att hålla dig till tydlig linje tycker jag. Första Irakkriget skickade vi stöd. Andra, inte så mycket. Och i afganistan var det fredsbevarande insatts. Vi kan skicka soldater med övriga vänner till ukraina nu om du tycker vi ska skicka samma typ av stöd. Militärer och militär utrustning.

Ge upp Putin nu. Han har hållit på och skapat för mycket lidande. Skjut alla ryssar med vapen på ukrainskt territorium. Det har varit så i flera år nu så det är dax. Låt alla rysktalande etniska ryssar som vill flytta till ryssland.

Skicka mer vapen och mer pengar.
Citera
2022-10-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Du har svårt att hålla dig till tydlig linje tycker jag. Första Irakkriget skickade vi stöd. Andra, inte så mycket. Och i afganistan var det fredsbevarande insatts. Vi kan skicka soldater med övriga vänner till ukraina nu om du tycker vi ska skicka samma typ av stöd. Militärer och militär utrustning.

Ge upp Putin nu. Han har hållit på och skapat för mycket lidande. Skjut alla ryssar med vapen på ukrainskt territorium. Det har varit så i flera år nu så det är dax. Låt alla rysktalande etniska ryssar som vill flytta till ryssland.

Skicka mer vapen och mer pengar.

Jag är dock jävligt skeptisk till detta krig i sig. När biden säger skicka vapen, så hör jag:Skicka vapen bli ett mål vid ett eventuellt krig. Jag skiter i några territorium i Ukraina, där korruptionen är extremt hög och massakrar har pågått på ryssar av ukrainare innan 2014. Det är vare sig värt ett kärnvapenkrig eller vår delaktighet.

Roligt är att detta krig medfört att vi nu ska gå med i NATO. Att tro att Putin skulle göra samma sak med Sverige. Det skulle han aldrig ha gjort innan detta krig och beslut om att skicka vapen. Detta NATO medlemskap är att kasta pengarna i sjön, det handlar om 3 procent av vår BNP, bara runt 150 miljarder.
Senast redigerad av Kalasboll 2022-10-27 kl. 09:11.
Citera
2022-10-27, 09:08
Medlem
.
Citera
2022-10-27, 09:46
Medlem
Citat:
Jag är dock jävligt skeptisk till detta krig i sig. När biden säger skicka vapen, så hör jag:Skicka vapen bli ett mål vid ett eventuellt krig. Jag skiter i några territorium i Ukraina, där korruptionen är extremt hög och massakrar har pågått på ryssar av ukrainare innan 2014. Det är vare sig värt ett kärnvapenkrig eller vår delaktighet.

Roligt är att detta krig medfört att vi nu ska gå med i NATO. Att tro att Putin skulle göra samma sak med Sverige. Det skulle han aldrig ha gjort innan detta krig och beslut om att skicka vapen. Detta NATO medlemskap är att kasta pengarna i sjön, det handlar om 3 procent av vår BNP, bara runt 150 miljarder.

Enkel fråga. Vilka länder har ryssland krigat mot och vilka länder har varit med i nato som ryssland krigat mot.
Citera
2022-10-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Enkel fråga. Vilka länder har ryssland krigat mot och vilka länder har varit med i nato som ryssland krigat mot.

Enkel fråga tillbaka. Hur många länder Har Ryssland invaderat jämfört med USA? Att inte vilja ha NATO's missiler riktade mot sig där USA tror sig kunna styra världen, skulle göra mig väldigt nervös.

Kan vi backa bandet till 2013. Vad hände på Krim halvön innan Putin invaderade denna del? Det pågick massakrar på ryssar av ukrainare och sedan ska nu Ukraina gömma sig bakom NATO. Det är hyckleri.

Denna situation har försökt att lösas av Putin men med motstånd av väst. Det slutade med att de frös ut Putin. Dock tar jag inte han i försvar utan väst vill ju ha denna konflikt likt Ryssland
Senast redigerad av Kalasboll 2022-10-27 kl. 10:00.
Citera
2022-10-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Anser du dig besitta en någorlunda normal intelligensnivå?

Det som är rätt skrämmande är att väst censurerar Rysslands nyheter. Vi kan aldrig komma med några andra siffror än vad som matas ut från våra medier. Jag ifrågasätter dock våra medier, som har en förmåga att hjärntvätta en hel del av befolkningen. Allt annat som inte kommer från Väst kanaler är felaktiga och missvisande enligt er.

Hur många gånger har inte media haft fel? Det är väldigt få media som faktiskt ifrågasätter hur det går.
Citera
2022-10-27, 11:55
Medlem
Citat:
Enkel fråga tillbaka. Hur många länder Har Ryssland invaderat jämfört med USA? Att inte vilja ha NATO's missiler riktade mot sig där USA tror sig kunna styra världen, skulle göra mig väldigt nervös.

Kan vi backa bandet till 2013. Vad hände på Krim halvön innan Putin invaderade denna del? Det pågick massakrar på ryssar av ukrainare och sedan ska nu Ukraina gömma sig bakom NATO. Det är hyckleri.

Denna situation har försökt att lösas av Putin men med motstånd av väst. Det slutade med att de frös ut Putin. Dock tar jag inte han i försvar utan väst vill ju ha denna konflikt likt Ryssland

nu svarade du inte alls. Du bara fortsatte orera att Usa är så hemska och civilbefolkningen led på krim.

Så kom igen nu, hur många länder har ryssland anfallit de senaste 20 åren? Och hur många av dem är natoländer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in