• 1
  • 2
2022-10-24, 20:11
Medlem
Jag mår verkligen dåligt när jag är på jobbet.

Jag har en jättehög arbetsbelastning, men ledningen lyssnar inte på mitt problem noggrannt. De hittar på ineffektiva lösningar. Chefen påpekar istället mina misstag och bli skitsur. Ingen uppskattning över vad jag gör på jobbet. Riktigt dåligt arbetsmiljö.

Jag vill säga upp mig från jobbet, men jag behöver verkligen pengar för att överleva. Man blir ju dessutom avstängd av sin a-kassa under en viss tid om man gör en egen uppsägning. Man måste vara medlem hos a-kassa i 12 månader för att utnyttja den där inkomstförsäkringen, men jag har fortfarande 7 månader kvar på mig.

Vad fan ska jag göra? Jag orkar inte.
Citera
2022-10-24, 20:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myki7992

Jag har en jättehög arbetsbelastning, men ledningen lyssnar inte på mitt problem noggrannt. De hittar på ineffektiva lösningar. Chefen påpekar istället mina misstag och bli skitsur. Ingen uppskattning över vad jag gör på jobbet. Riktigt dåligt arbetsmiljö.

Jag vill säga upp mig från jobbet, men jag behöver verkligen pengar för att överleva. Man blir ju dessutom avstängd av sin a-kassa under en viss tid om man gör en egen uppsägning. Man måste vara medlem hos a-kassa i 12 månader för att utnyttja den där inkomstförsäkringen, men jag har fortfarande 7 månader kvar på mig.

Sök andra jobb, och säg upp dig när du får ett du tror på.
Citera
2022-10-24, 20:15
Medlem
jesussugers avatar
Citat:

Varför inte söka ett nytt jobb medans du är där?
Citera
2022-10-24, 20:16
Terrorisera eller sabotera din arbetsplats så att de inte kan annat än böja sig för dina krav. Gör det utan att det någonsin går att bevisa. Det är enda det raka. Vik dig inte. Var obarmhärtig.
Citera
2022-10-24, 20:18
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:

Ingen uppskattning? Du får väl lön? Är det lön eller uppskattning du vill ha som ersättning för din tid?

Om du inte har kvalificerat dig för akassa så har du ju ingen akassa att förlora?

Ibland beter sig arbetsgivare illa som en metod att bli av med folk. Är du fast anställd? Vilken uppsägningstid?

Du får lära dig stå ut och inte ta det chefen säger personligt, ta upp det med chefen så ni kan hitta en lösning ihop, eller dra därifrån. Finns inte mycket annat att göra.
Citera
2022-10-24, 20:26
Medlem
Citat:

Jag skulle aldrig kasta bort 7 månader av mitt liv. Jobb finns i överflöd så gör både dig och din chef en tjänst och säg upp dig
Citera
2022-10-24, 20:33
Medlem
Dziwnes avatar
Välkommen till vuxenvärlden, lille bubbis. Märks att det är ditt första jobb.

Hela tre månader på jobbet, och står inte ut Ingen uppskattning, och chefen blir arg när du (upprepade gånger) gör fel. Halledudande då.

Det kommer bli tufft för dig framöver. Att jobba är att äta bajs för en lön som aldrig är värd tiden/energin du lägger ner, vänj dig.
Citera
2022-10-24, 20:35
Medlem
Bizmarcks avatar
Försök få till en sjukskrivning för psykisk ohälsa, under ett par månader och säg upp dig i samma veva!
Citera
2022-10-24, 20:38
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sök andra jobb, och säg upp dig när du får ett du tror på.

Ja det känns som enda lösningen.
Citera
2022-10-24, 20:48
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Få intyg från psykiatrin sen kan du chilla
Citera
2022-10-24, 21:12
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Säg aldrig upp dig innan du har ett nytt jobb. Du får härda ut så länge, alternativt sjukskriva dig en tid. Men att byta jobb är ett måste, du ska inte behöva må skit på arbetet.
Citera
2022-10-24, 21:30
Medlem
Gör dina 8 timmar och gå sedan hem. Om det är en tillsvidareanställning finns det ingenting din arbetsgivare kan göra. Om din arbetsgivare redan ogillar dig finns det inget att förlora gällande framtida referens eller liknande så finns verkligen inget förlora för dig. Och börja söka nya jobb redan imorgon, för din mentala hälsas skull. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in