2022-10-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag har hört mig för om denna kvinna i kålaboda, hon bor ej kvar där längre och hennes hund/hundar har iaf bitit 2 personer och en hann vända med cykeln då dom kom mot och ta sig i säkerhet. Dom med häst kunde inte rida/köra förbi där heller då hundarna kom och jagade dessa.
Men denna kvinna ska vara runt 40 år och tror hundarna avlivades/togs om hand innan hon bröt strömmen och flyttade i vintras, lär inte återvända då allt vatten/avlopp/värmesystem frös sönder.
Hon är ursprungligen från Skellefteå trakten sa den jag pratade med.

Hon har flyttat tillbaka för 1.5 mån sedan.
Hon blev av med alla hundar och fick djurförbud.
Men det hindrar inte henne, utan hon har nya hundar och bedriver avel som säljs via bulvaner i norr och västerbotten.
Citera
2022-10-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Framkom det inte precis att även den andra hunden nu är avlivad?

Om det är en schäfer som den ende vettige inläggsmakaren bollen00 här kategoriserade som extremt stor och kraftig och tillika aggressiv så kan det ju ha varit den eller båda hundarna.

Man undrar ändå över hur det kan ha gått till.

Om man struntar i alla hundhatare här så låter det ändå extremt ovanligt att hundar oprovocerat attackerar sin ägare.

Även om Amstaff (om det nu är det eftersom bollen00 hävdar att den vägde 50kg och var en stor hund) knappast är att betrakta som samma typ av vakthund som en schäfer så brukar det ju vara tvärtom.
Att de försvarar sin ägare.
40 kg... Hon sa de till mig. Därför släpps inte hunden ut när andra människor där . Men schäfern gick bra ha ute . .. skulle tro blev bråk mellan hundarna.
Citera
2022-10-24, 11:39
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Framkom det inte precis att även den andra hunden nu är avlivad?

Om det är en schäfer som den ende vettige inläggsmakaren bollen00 här kategoriserade som extremt stor och kraftig och tillika aggressiv så kan det ju ha varit den eller båda hundarna.

Man undrar ändå över hur det kan ha gått till.

Om man struntar i alla hundhatare här så låter det ändå extremt ovanligt att hundar oprovocerat attackerar sin ägare.

Även om Amstaff (om det nu är det eftersom bollen00 hävdar att den vägde 50kg och var en stor hund) knappast är att betrakta som samma typ av vakthund som en schäfer så brukar det ju vara tvärtom.
Att de försvarar sin ägare.

Var har du läst att även schäfern ska ha avlivats?
Citera
2022-10-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen00
40 kg... Hon sa de till mig. Därför släpps inte hunden ut när andra människor där . Men schäfern gick bra ha ute . .. skulle tro blev bråk mellan hundarna.

Jag tror som du att hundarna rykt ihop och hon skulle gå emellan och sära på dem. Har fått mig ett och annat bett själv i stridens hetta då jag särat på mina jyckar som gruffat med varandra.
Citera
2022-10-24, 11:43
Medlem
S@rmite Kr€gere (kallades bara Selm@)

https://www.hitta.se/sarmite+kregere/robertsfors/person/LzRswUbbbJ?vad=Sarmite%20Kregere%2C%20Långsjön%20R obertsfors
Citera
2022-10-24, 11:46
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Haha de är typ ingen som går på den vägen utom grannen längst upp i gula huset man i 70 års ålderns han brukar gå runt byn. Närmaste granne är väl 300 meter bort .

Är/var dessa människor Whitetrash, den tredje personen är det en dotter till den döda?
Citera
2022-10-24, 11:48
Medlem
Citat:
Hennes hundar va inte lek... Hon har själv blivit biten flera gånger..

Jag tror (till min förskräckelse) att schäfern är (var?) pappa till min schäfer. Vet du om han hette Toro?
Citera
2022-10-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
S@rmite Kr€gere (kallades bara Selm@)

https://www.hitta.se/sarmite+kregere/robertsfors/person/LzRswUbbbJ?vad=Sarmite%20Kregere%2C%20Långsjön%20R obertsfors

Intressant namn på tal om något helt annat... vart kom hon ifrån tro?

Dessutom bara en reggad hund på ratsit.
Citera
2022-10-24, 11:49
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Vikt Amstaff, 19 - 33 kg. Så det bör i så fall vara någon blandrasvariant.

En amstaff är normalt en väldigt social hund, älskar att vara med folk.

Att en hund angriper sin ägare är väl det som sticker ut då det är väldigt ovanligt.
Då det är ett faktum återstår att reda ut vilka faktorer som orsakat detta.

Var hunden psykiskt instabil eller hetsades den att anfalla?
Citera
2022-10-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Vikt Amstaff, 19 - 33 kg. Så det bör i så fall vara någon blandrasvariant.

En amstaff är normalt en väldigt social hund, älskar att vara med folk.

Att en hund angriper sin ägare är väl det som sticker ut då det är väldigt ovanligt.
Då det är ett faktum återstår att reda ut vilka faktorer som orsakat detta.

Var hunden psykiskt instabil eller hetsades den att anfalla?

Kan det varje en amstaff/rottweiler mix?
Eller något liknande.
Citera
2022-10-24, 11:52
Medlem
https://www.instagram.com/p/CkFHHUxI4D_/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Selmas dotter har lagt upp en instagrambild och sörjer sin mammas bortgång
Citera
2022-10-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Intressant namn på tal om något helt annat... vart kom hon ifrån tro?

Dessutom bara en reggad hund på ratsit.

Hon finns på Instagram, inkl Staffen. Fungerar inte länken så sök på S€lma Kr€gere

Hunden ser ju gullig ut… *host host*

När man koller hennes bilder på Facebook får jag en känsla av att hon har en dotter och en son som också bor uppe i dessa trakter.

https://instagram.com/selmakregere60?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in