2022-10-27, 19:14
Medlem
Av det jag hört av för mig förtroendegivande personen, men somsagt fortsatt rena spekulationer för vi vet ju faktiskt inte vad som hänt än. Är iaf att Z och M gått upp tillsammans. På fb, Instagram kan man se att Z har festat under kvällen tillsammans med sitt fotbollslag. Varför Z och M gick upp tillsammans är oklart, har inte förstått det riktigt. Vad som exakt händer i lägenheten är också något oklart, men av det jag hört ska M gått på C. Och det hela slutar med att M hittas död. Har även hört att det var Z mamma som larmade polis.

Och återgår vi till bilden så har M någon typ av skada vid huvudet, vilket för mig indikerar på att det inte var en naturlig död.

Däremot ska man väll poängtera och säga att vi vet ju inte riktigt vad som har hänt, det kan ju varit nödvärn, en misshandel som gick överstyr eller mord. Det återstår ju att se. Men något vi alla kan komma överens om är att C, Z och M var på platsen, något galet hände och M dog pga det.
Senast redigerad av hejsanjvejsan 2022-10-27 kl. 19:16.
Citera
2022-10-27, 19:14
Medlem
Hur lång tid brukar det ta innan obduktionen är klar, och eventuellt fup ifall det här leder till en rättegång?
Citera
2022-10-27, 19:20
Medlem
Och var C och Z fortfarande ett par? Jag har fattat det som att de har gjort slut, dessutom skrev Z ut på Instagram eller facebook för ett tag sen att hon skulle få egen lägenhet snart.
Citera
2022-10-27, 19:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missjapp
C var inte med vid dödsmisshandeln av J, utan M.
Bra tack, då släpper jag det. Någon liten klok sa att C
Inte kände M, men att han hade vart med vid J:S död.
Citera
2022-10-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekul1231
Det är boxholm vi pratar om, det kommer att komma ut!
M familj kommer ju få reda på det iallafall och det räcker att dem säger det till en person så vet alla det sen

Du snackade knappast upp , incesthålan med det där inlägget iallafall .😅
Citera
2022-10-27, 20:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjvejsan
Däremot ska man väll poängtera och säga att vi vet ju inte riktigt vad som har hänt, det kan ju varit nödvärn, en misshandel som gick överstyr eller mord. Det återstår ju att se. Men något vi alla kan komma överens om är att C, Z och M var på platsen, något galet hände och M dog pga det.
Ja, det kan vi helt klart enas om.
Citat:
Hur lång tid brukar det ta innan obduktionen är klar, och eventuellt fup ifall det här leder till en rättegång?
Ett par månader, kan till och med ta upp till ett år.
Citat:
Och var C och Z fortfarande ett par? Jag har fattat det som att de har gjort slut, dessutom skrev Z ut på Instagram eller facebook för ett tag sen att hon skulle få egen lägenhet snart.
Ja det undrar man, det är ganska relevant i frågan.
Citera
2022-10-27, 22:45
Medlem
krakkels avatar
Är det någon som känner till Boxholm mer ingående som stad (by)? Har kört igenom några gånger och tänkt att det är en riktigt risig håla. Finns väl bara en livsmedelsaffär och systembolaget i centrum?
Citera
2022-10-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Är det någon som känner till Boxholm mer ingående som stad (by)? Har kört igenom några gånger och tänkt att det är en riktigt risig håla. Finns väl bara en livsmedelsaffär och systembolaget i centrum?

Coop, Ica, systembolag finns! Sen en del frisörer samt två pizzerior! Det är typ det
Citera
2022-10-27, 22:50
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Coop, Ica, systembolag finns! Sen en del frisörer samt två pizzerior! Det är typ det

En riktig tätort ju! Är väl några alkisar som råkat i luven på varandra.
Citera
2022-10-27, 23:42
Medlem
Hacka inte på Boxholm, de gör så gott de kan

(FB) Misstänkt våldsbrott har inträffat i Boxholm. (2022-10-23)
(FB) Misstänkt våldtäktsman sprejades och fängslades av polis i Boxholm
(FB) Mordförsök: Man svårt skadad, två män gripna, Boxholm 2020-05-29 (avliden)
(FB) Död hittad i brinnande bil i Boxholm
(FB) Vapenlarm i Boxholm
(FB) Sjöfylla, båt upp på golfbana i boxholm.
(FB) Rån på Coop i Boxholm
(FB) Fyra greps efter polisinsats Strålsnäs/Boxholm
(FB) 43-årige Peter Jakobsson mördad och styckad i Boxholm 4/5 -13. 22-åring åtalad 31/7 -13
(FB) Kidnappning i Boxholm
(FB) Två efterlysta män gripna i Boxholm + en tredje man.

Noterar att en LB och en TS förekommer i kidnappningstråden. En TS avled i vevan runt mordet på JB. Samband? Koppling LB-JB?
Citera
2022-10-27, 23:50
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja, det kan vi helt klart enas om.
Ett par månader, kan till och med ta upp till ett år.
Ja det undrar man, det är ganska relevant i frågan.
Obduktionen brukar inte dröja mer än någon eller några veckor när det just är ett misstänkt brott bakom dödsfallet. Däremot kan analyser som skickas vidare ta några månader att få tillbaks, exempelvis för att se vilka substanser han eventuellt hade i kroppen. Att vi däremot inte får ta del av obduktionsprotokollet förrän eventuell förundersökning släpps när åtal väcks kan göra att vi får vänta ett tag på att själva kunna läsa om skadorna.
Citera
2022-10-28, 00:07
Medlem
Citat:
Finns ingen direkt koppling mellan TS och mordet på JB, TS dog av en överdos.
Mycket sånt som går nu. Jag var mer ute efter om det var samma TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in