2013-05-04, 06:29
Medlem
Fitnessgirls avatar
Enligt Östgöta Correspondenten och Norrköpingstidningar har en död man hittats på mindre ort i Östergötland och misstankar om mord finns. Nån som vet mer om mannen och vilken ort det handlar om?

http://www.corren.se/ostergotland/ma...8-artikel.aspx

Tydligen är två män redan gripna också. Vilka kretsar kan det handla om?

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8536383
Senast redigerad av Fitnessgirl 2013-05-04 kl. 06:34. Anledning: mer info
Citera
2013-05-04, 06:44
Medlem
Bor väldigt nära trapphuset och har inte hört något eller om just vilken familj. Orten är boxholm
Försökt gå ut och fråga vad som hade hänt men dom kom upp och jag gav dom ett "förhör".
Senast redigerad av Chunkey 2013-05-04 kl. 06:52.
Citera
2013-05-04, 06:55
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chunkey
Bor väldigt nära trapphuset och har inte hört något eller om just vilken familj. Orten är boxholm
Försökt gå ut och fråga vad som hade hänt men dom kom upp och jag gav dom ett förhör.

Vad menar du med
"Försökt gå ut och fråga vad som hade hänt men dom kom upp och jag gav dom ett förhör."

Du gick ut och möttes av frågor från polisen?
Citera
2013-05-04, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vad menar du med
"Försökt gå ut och fråga vad som hade hänt men dom kom upp och jag gav dom ett förhör."

Du gick ut och möttes av frågor från polisen?
Ja precis, Men dom ville inte säga något om vad som hade hänt, så fick berätta vad jag hade hört/sett under kvällen. Det var en lugn fredags kväll någon hade en fest men inte i det huset. Och under natt hörde jag inget "liv". Det var när polisen hade gripit dom misstänkta jag upptäckte polisen var där, kunde inte se vilka dom hade gripit tyvärr.
Citera
2013-05-04, 07:16
Medlem
Typ av människor som bor runtomkring?
Citera
2013-05-04, 07:27
Medlem
Invandrare, svensson(WT) och någon enstaka Alkoholist, mestadels WT. I det trapphuset vet jag bor minst 2 invandrarfamiljer.
"Hyfsat" lugnt område och blir lite livat med alkisförsamling under sommaren dock

Edit: Om det är det huset jag tror. Just nu sitter polisen i bilar och väntar nog på SKL tror jag. Verkar som det har hänt något på baksidan av ett annat trapphus mot skogen
Senast redigerad av Chunkey 2013-05-04 kl. 07:33.
Citera
2013-05-04, 10:01
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Invandrare, svensson(WT) och någon enstaka Alkoholist, mestadels WT. I det trapphuset vet jag bor minst 2 invandrarfamiljer.
"Hyfsat" lugnt område och blir lite livat med alkisförsamling under sommaren dock

Edit: Om det är det huset jag tror. Just nu sitter polisen i bilar och väntar nog på SKL tror jag. Verkar som det har hänt något på baksidan av ett annat trapphus mot skogen

Gå ut och ta en bild

Vad för husnummer tror du det rör sig om? Har inte sett någon bild i tidningarna så man kan lista ut adressen.
Citera
2013-05-04, 10:05
Medlem
Rör sig om dalgårdsgatan 5A eller 7D lite osäker. Blev väckt av polis nyss och fråga om jag hade blivit förhörd...
Citera
2013-05-04, 10:07
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Rör sig om dalgårdsgatan 5A eller 7D lite osäker. Blev väckt av polis nyss och fråga om jag hade blivit förhörd...

Verkar ju väldigt bra att dom har koll på vem/vilka dom har förhört.
Ska kolla lite närmare på dom personerna som bor på adresserna du uppgav.
Citera
2013-05-04, 10:25
Medlem
Aftonballes avatar
Det va en a-lagare som dom döda! Dom hade huggit honom med kniv i ryggen och skurit i halsen. Vilka gm är vet jag inte, men den ena hade skrikit att han skulle skära av halsen på honom.
Citera
2013-05-04, 10:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Orten bekräftas av Expressen: Två misstänkts för mord i Östergötland
Citat:
Natten mot lördagen larmades polis och ambulans till en lägenhet i Boxholm i Östergötland.

I lägenheten fann de en död man.
Citera
2013-05-04, 10:29
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Det va en a-lagare som dom döda! Dom hade huggit honom med kniv i ryggen och skurit i halsen. Vilka gm är vet jag inte, men den ena hade skrikit att han skulle skära av halsen på honom.

Bodde offret på 5A?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16719038.ab
Senast redigerad av DirtyJob 2013-05-04 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in