Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Letat runt efter delarana med rasbiologi och rymdvarelser men hittar inget, kanske är för trött. Var ska jag kolla?
Sorry det är mycket texter att öjna igenom, i en föreläsning från Sydney säger deras mästare bl.a.
Citat:
Raserna i världen tillåts inte att blandas ihop. Nu är raserna ihopblandade och det har medfört ett väldigt allvarligt problem. När väl raserna har blandats så har man inget motsvarande band till de högre nivåerna och har förlorat sin rot. Blandraser har förlorat sina rötter, vilket medför att ingen i paradisen kommer att ta hand om dem. De hör inte hemma någonstans och ingen plats skulle ta emot dem.
sidan 31 i worddokumentet nedan.
http://www.falundafa.org/Swedish/skrifter/1996_Sydney.doc
Ur
http://www.falundafa.org/Swedish/skrifter/99_01_Essentiella2_ny.htm
Citat:
Särskilt när moralen i det mänskliga samhället raseras fullständigt visar det Stora Universum återigen barmhärtighet mot människorna och ger människorna en sista chans. Detta är det hopp som mänskligheten borde värdesätta väldigt mycket, men människor saboterade, för sina själviska begär, det sista hoppet som universum har givit till mänskligheten, vilket har medfört att himmel och jord har blivit chockerat och ursinnigt. Okunniga människor kommer fortfarande att säga att alla sorters katastrofer är naturfenomen. Universum existerar inte för mänskligheten, människor är bara det lägsta lagret av livsexistensernas manifestationsformer, om mänskligheten förlorar måttstocken för att existera i det här lagret i universum, då elimineras de av universums historia.
Jag vet inte om detta ska tolkas som rymdvarelser, men det är det jag vill ha svar på.
Om att bli Gud hittade jag bl.a. följande:
Citat:
Sålunda måste du släppa dessa fasthållanden och denna smuts, såväl som det dåliga hjärtat i det vanliga mänskliga samhället. Endast då kan du stiga upp till ett sådant rike. Man kan komma dit genom kultivering eller genom tillit. Men efter bikten får man inte upprepa misstaget. På så vis blir du bättre och bättre. Endast efter att ha nått en gudoms standard kan du komma till himlen. Detta är i själva verket kultivering.
Även detta var från föreläsningen i Sydney, skulle bli väldigt tacksam om någon kunde förklara lite om Falun Gong/Dafa för mig.