Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,91%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,09%
630 röster
2022-10-19, 09:34
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag hade gärna röstat för ett neutralt / fredsvänligt alternativ, som många andra i tråden påtalat.

Däremot har jag följt den stora tråden om kriget här och många som är Pro-Ukraina verkar fira när även civila ryssar dör (nu senast med informationen att ett militärflygplan kraschade i ett bostadshus).

Dessutom så har jag i samma tråd försökt belysa information som inte kommit fram i Västmedia och då skriver man att att jag är ryss. När jag efterfrågat mer neutrala källor har jag blivit bemött med tystnad. Detta skriver man till mig, en person som i våras ringde runt och frågade hur man som frivillig skulle göra för att kriga på Ukrainas sida.

Otroligt låg och oseriös nivå i diskussionen, som medfört att jag fått mer sympati för Rysslands sida. Grattis till er! Detta alltså samtidigt som jag tycker både Ryssland och Ukraina har brist på demokrati, men folket i båda länderna är otroligt vettiga.

I vilket fall, av anledningar jag motiverat här ovan, så valde jag till slut att rösta för Rysslands-alternativet, inte minst för att piska dessa oseriösa och osympatiska personerna på fingrarna.

Med andra ord så är det ok att heja på när ryssen terrorbombar civila i Ukraina dagligen?
Snacka om låg och oseriös retorik.

Ukraina borde fan skjuta en Pershing kryssningsmissil på Moskva för varje missil/drönare som träffar Kiev. 100% rättvist och ett sunt uppvaknande för den ryska befolkningen vad de utsätter sitt grannland för.
Citera
2022-10-19, 09:43
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Inget som stör oss, är du arab eller?
Återtåget.
Krig skapar massor med problem, bla flyktingar som tex. Ukrainska flyktingar. Med det sagt, du inser väl att usas demokratikrig och sanktioner de senaste 50 åren har gjort så att miljontals människor sökt sig till europa och bla. Sverige?

Men det stör säkert inte dig
Citera
2022-10-19, 09:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Krig skapar massor med problem, bla flyktingar som tex. Ukrainska flyktingar. Med det sagt, du inser väl att usas demokratikrig och sanktioner de senaste 50 åren har gjort så att miljontals människor sökt sig till europa och bla. Sverige?

Men det stör säkert inte dig
"USA för bara krig i shithole countries med färgade människor, och mot korrupta diktatorer" tycker dumhögern, men om tre ukrainare dör under en bombning i KIiev så är det folkmord, för det säger Zelensky (och västmedia efter honom).
Citera
2022-10-19, 09:55
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"USA för bara krig i shithole countries med färgade människor, och mot korrupta diktatorer" tycker dumhögern, men om tre ukrainare dör under en bombning i KIiev så är det folkmord, för det säger Zelensky (och västmedia efter honom).
Folkmordet och den etniska rensningen består i tiotusentals dödade civila, tusentals barn förflyttade från sina föräldrar i Ukraina till "adoptivföräldrar" i Ryssland (det vi brukar kalla kidnappning) och fördrivning av miljoner från sina hem. Detta är inte en fråga om USA, det är en fråga om huruvida du ger ditt stöd till Ryssland eller Ukraina. Vill du påstå att det inte pågår ett folkmord i de ockuperade delarna av Ukraina och ett försök till folkmord mot det ukrainska folket som helhet?
Citera
2022-10-19, 09:57
Medlem
Bostonroses avatar
Stödjer ingen av dem, men måste jag välja så ryssland.
Citera
2022-10-19, 09:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Folkmordet och den etniska rensningen består i tiotusentals dödade civila, tusentals barn förflyttade från sina föräldrar i Ukraina till "adoptivföräldrar" i Ryssland (det vi brukar kalla kidnappning) och fördrivning av miljoner från sina hem. Detta är inte en fråga om USA, det är en fråga om huruvida du ger ditt stöd till Ryssland eller Ukraina. Vill du påstå att det inte pågår ett folkmord i de ockuperade delarna av Ukraina och ett försök till folkmord mot det ukrainska folket som helhet?
Du och din sida känns aldrig vid folkmord, massakrer och allvarliga krigsförbrytelser begångna eller uppmuntrade av USA. *

Och nej, det som pågår i Ukraina är inte folkmord, inte så här långt.
Citera
2022-10-19, 09:59
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!US A!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA! USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!US A!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA! USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!US A!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!USA!
Det blir fasen lite sorgligt när Putins beundrare, apologeter och rövslickare inte ens har några riktiga argument längre utan ständigt bara försöker tjata om något helt annat... Och när de knappt själva tänkt igenom sina långsökta och ganska oärliga "liknelser"?
https://www.nytimes.com/2022/07/26/o...ine-putin.html
Citat:
Ukraine Is the Next Act in Putin’s Empire of Humiliation
Valentyna told me that not long after Russian troops arrived in Yahidne, her village in northern Ukraine, a tall, blond soldier came to use her bathroom. She asked him what the Russians were doing in Ukraine. “We want you to be with us,” he told her, “for you to be with Russia.”

In Yahidne, the reality of being “with us” meant the following: The Russian soldiers herded some 300 villagers into a cellar underneath a school next to their artillery, turning them into human shields. The oldest villager was 96. “We are here to protect you,” the Russian soldiers told them. But they held the villagers in the cellar for about a month, and 10 died after Russians did not provide proper medical care. Others, including Valentyna, a pensioner who lives alone, stayed in their homes, which Russian soldiers ransacked, looking for money and loot.
Kan inte alla nyttiga idioter och schizos som ser upp till ryzzarnas våldtäktsman-tänkande bara flytta dit istället, så de får vad de längtar efter, snarare än att försöka sabotera och rasera sina egna fosterländer inifrån? Då hade hela det här kriget kunnat undvikas!
Citera
2022-10-19, 10:08
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Skrämmande att 25% har röstat på Ryssland, inte konstigt att världen håller på att gå åt hrlvete.
Lugn, detta är Flashback och inte gemene mans åsikt. Andelen som håller på Ryssland i befolkningen i stort är näst intill försvinnande liten.

Citat:
Hur denna skara idioter gång på gång lyckas rationalisera en invasion och annektering av grannländer, år 2022, är för mig helt bisarrt. Genom mental gymnastik och whataboutism, så lyckas man gång på gång landa vid att Ryssland gör rätt.
Åter igen, det är Flashback, andelen rysstroll/hjärntvättade/anti-sitt-eget-land är ovanligt större här.

Citat:
"Jag vill inte ha ett tredje världskrig". Vi vet att du är en ryggradslös ynkrygg. Att du likt den cuckold du är både offra ditt egna rövhål och din fru, framgår tydligt. Så hur många länder och invasioner är okej för Ryssland att begå, och du trots det hela väljer att vara den mindre mannen? Skall Ryssland få annektera Gotland och Finland också?
Ingen vill väl ha ett tredje världskrig antar jag, förutom vissa extrema troll här... Det betyder ju inte att man ska vika ned sig för Ryssland.

Citat:
"Ukraina började kriget genom sitt närmande mot USA, kapitalism, fria marknader och rättigheter istället för att leva som råttor och ryska slavar. Globalism = dåligt". Kapitalism och fria marknader är idag det sätt som skapar mest mervärde för befolkningen. Ser man på samtliga kommunistländer, så har det gått åt helvete. Befolkningen är i mångt och mycket extremt fattigt, man erhar en låg levnadsstandard utan mänskliga rättigheter, allt för "the greater good".
Diktaturvurmandet är starkt bland de som förespråkar rysk seger och detta samtidigt som man sitter i trygghet här hemma i Sverige, utan större risk för att lida brist på något av livets nödtorft.

Citat:
Att Ryssland skall kunna bestämma över ett annat land, som uppenbarligen ville ha mer än de hade idag, där man ville få utländska investeringar som skall komma in och göra det bättre för gemene man. I slutändan så skall Ukraina, uppenbarligen, ha sista ordet kring allt som rör Ukraina. Att det på något sätt skulle vara kontroversiellt påvisar ju den enorma idioti som råder här på flashback bland rysscucksen.
Det hotar deras världsbild av att vi väst är onda och de i diktaturerna är goda, detta trots att de aldrig någonsin skulle kunnat uttrycka motsvarande åsikter (alltså negativa mot det egna landet) i något av dessa diktaturer utan att hamna i arbetsläger några år och för att därefter aldrig mer vara anställningsbar annat än som gatsopare.

Citat:
Skönt att de flesta människor idag trots allt har en kognitiv kapacitet för att förstå vad som är rätt och fel i situationen, men ändå skrämmande att en relativt stor del har ett såpass bristfälligt moraliskt ramverk.
Återigen, detta är Flashback och du kan inte jämföra det med något som liknar samhället i övrigt...
Citera
2022-10-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det blir fasen lite sorgligt när Putins beundrare, apologeter och rövslickare inte ens har några riktiga argument längre utan ständigt bara försöker tjata om något helt annat... Och när de knappt själva tänkt igenom sina långsökta och ganska oärliga "liknelser"?
https://www.nytimes.com/2022/07/26/o...ine-putin.html

Kan inte alla nyttiga idioter och schizos som ser upp till ryzzarnas våldtäktsman-tänkande bara flytta dit istället, så de får vad de längtar efter, snarare än att försöka sabotera och rasera sina egna fosterländer inifrån? Då hade hela det här kriget kunnat undvikas!

Ryssen spretar utåt hela tiden, det är ju problemet
Citera
2022-10-19, 10:10
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du och din sida känns aldrig vid folkmord, massakrer och allvarliga krigsförbrytelser begångna eller uppmuntrade av USA. *

Och nej, det som pågår i Ukraina är inte folkmord, inte så här långt.
Släpp USA och svara i stället på vad du tycker i denna fråga.
Citera
2022-10-19, 10:13
Avstängd
Citat:
Släpp USA och svara i stället på vad du tycker i denna fråga.
Det har jag redan gjort; du och din sida silar mygg och sväljer kameler.
Citera
2022-10-19, 10:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Har du ens varit i Ryssland? Eller Ukraina?
Ukraina hade inte blivit osams med Ryssland om inte USA hade tagit över styret i Kiev 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in