Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,91%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,09%
630 röster
2022-10-18, 23:36
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Att man i USA får ställa sig på en gatuhörn och skrika att Biden är en senil djävul och att han ska sluta stödja korrupta Ukraina.

Försök göra samma sak i Ryssland och säg något om Putin och hans kriminella krig.
Jag har gjort det. Vad skulle vara problemet förutom att du är en hjärntvättad åsna?
Citera
2022-10-18, 23:44
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Ukraina är sannolikt nästan lika korrumperat som Ryssland
Ukraina är absolut korrupt.
Men det beror till stor del på Ryssland. Moskva finansierar korrupta politiker, och ryssar har fifflat där precis som de gör hemma.

Baltikum eller Polen var också korrupta förut. Men sedan de närmat sig Väst har de utvecklats mot det bättre. Ukraina hade kanske också kunnat utvecklas åt det hållet, om de inte tvingats försvara sig mot Ryssland sedan 2014.

Så även om Ukraina är korrupt, är Ryssland en stat som aktivt sprider korruption och visar noll ambition att bättra sig.
Citera
2022-10-18, 23:44
Medlem
Tintinikongos avatar
Alla normalt tänkande människor stödjer Ukraina.
Citera
2022-10-18, 23:46
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jag har gjort det. Vad skulle vara problemet förutom att du är en hjärntvättad åsna?
Eftersom alla vi i väst är hjärntvättade men ryssar tydligen inte är det,
är det vodkan som skyddar er, eller den låga intelligensen?
Citera
2022-10-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ditt resonemang faller i att en militär allians mellan Norge, finland och Kina, aldrig skulle hända
Nej, resonemanget faller inte på det, eftersom resonemanget inte var att det kommer att hända. Och jag håller med om att Finland och Kina vore en .märklig kombination. Ungefär lika konstig som USA och Ukraina.
Citera
2022-10-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
På vilket sätt är EU/USA/NATO den mörka sidan enligt dig?

Man skickar helt sinnessjuka mängder vapen och för att hålla kriget i gång.
Ukraina kämpar för ‘självständighet’ men styrs nu istället av Bryssel, London och Washington som tvingar unga män att dö i ett totalt meningslöst krig.
Citera
2022-10-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Stödjer du Ryssland eller Ukraina i den pågående konflikten?

Av kommentarerna här på Flashback kan få intrycket att minst hälften sympatiserar med Putin och Ryssland. Stämmer det?

Stämmer nog inte, däremot är de som endast sprider Kremls narrativ väldigt flitiga.. både här och på andra forum. Frågan är om de får lika bra betalt som de ryssländska (ja, det är inte bara ryssar) nyinskrivna..
Citera
2022-10-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arraqthemalamute
Stämmer nog inte, däremot är de som endast sprider Kremls narrativ väldigt flitiga.. både här och på andra forum. Frågan är om de får lika bra betalt som de ryssländska (ja, det är inte bara ryssar) nyinskrivna..
Det är väl snarare så att det är en närvaro här av konton ”arbetande” för statsmakten samt USA?

De som tar upp fanan för frihet och en värld i fred tycker jag verkar mest vara vanligt folk som fått nog av propaganda och fanatism. Sånna som inte kan hålla käften längre helt enkelt.
Åsiktskorridoren ska hållas smal, det är ju tydligt att det är en hjärtefråga för den svenska propagandamaskinen. De som verkar där i har inte varit en del av folket på decennier.

Vi har sett dem driva igenom lögn efter lögn med syftet att söndra och splittra. Hjälp dem inte. Det kommer vända.
Citera
2022-10-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Det är väl snarare så att det är en närvaro här av konton ”arbetande” för statsmakten samt USA?

De som tar upp fanan för frihet och en värld i fred tycker jag verkar mest vara vanligt folk som fått nog av propaganda och fanatism. Sånna som inte kan hålla käften längre helt enkelt.
Åsiktskorridoren ska hållas smal, det är ju tydligt att det är en hjärtefråga för den svenska propagandamaskinen. De som verkar där i har inte varit en del av folket på decennier.

Vi har sett dem driva igenom lögn efter lögn med syftet att söndra och splittra. Hjälp dem inte. Det kommer vända.
Om du som jag följt både ryska och de du tror bara ljuger alltså europeiska och amerikanska nyheter dagligen i runt 15 år hade du inte lika kategoriskt förlitat dig på tass.ru, pravda.ru och liknande.
Citera
2022-10-19, 00:45
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Alla normalt tänkande människor stödjer Ukraina.
Ukraina är en demokrati som försvarar sin självständighet mot en totalitär angripare - Det blir då väldigt tydligt vad det är för sorts människor som inte tål sådant och blir triggade av att människor står upp emot Putins mord och förtryck... Nämligen primitiva fascister:
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag skulle hoppas verkligen att Putins folk har nya unga vita patrioter som kan ta över och fortsätta Putins arbete och inte införa "demokratin" som väst (ZOG) vill tvinga på hela världen. För Ryssland är den vita människans sista hopp. Faller ett vitt patriotiskt Ryssland i händerna på judarna igen, så är det troligen kört för den vita rasen över hela världen. Ryssland är en betydande vit stormakt som genom historien skyddat Europa och vita människor mot muslimer, mongoler och judar. Övriga vita nationer är ockuperade av ZOG.
(FB) Varför tycker Ryssland att det är ok att attackera ett annat land
(FB) Vilka svenskar är det som stödjer Ryssland? (sammanslagen tråd)
Citera
2022-10-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arraqthemalamute
Om du som jag följt både ryska och de du tror bara ljuger alltså europeiska och amerikanska nyheter dagligen i runt 15 år hade du inte lika kategoriskt förlitat dig på tass.ru, pravda.ru och liknande.
Jag har på inget vis försökt påstå att det inte ljugs och förskönas även i våra grannländer i östs media.
Poängen är att de inte investerat i sin media likt de som idag styr i USA. Ej heller har deras ambition varit att bygga en mediamaskin för att dominera världen.

Ryssarna har stenkoll på deras egna media samt de mediabolag som verkar i deras nation. Men syftet är att hålla den amerikanska median borta, precis så som vi borde göra. Alla amerikanska plundringar de senaste decennierna har inletts med ett medialt angrepp.

Det är effektivt det de som styr i USA byggt. De har finslipat på det, och det vi har idag är ett nytt vapenslag som jag gissar är extremt kostnadseffektivt. Varje miljard spenderad på medialt övertag är en ren vinst sett till vad traditionella militära metoder kostar/kostade.

Har man som ambition att erövra så är det naturligt att satsa på detta långsiktigt. Våra journalistutbildningar och vår journalistkårs samarbetsorganisationer är tydligt ensidigt inriktade på att följa USA’s taktiska propaganda och vinklingar.

Du borde låta lite av din tid lagd på att läsa nyheter också kontemplera över vad som sen sker/har skett. Det blir snabbt ganska tydligt hur man jobbar med opinionsbildning och filtrering av information. Rättrogna mediekonsumenter av idag köper vad som helst, glömmer på en vecka, och använder Google när de söker ”egna svar”.
Senast redigerad av Iloveyousomuchfun 2022-10-19 kl. 01:08.
Citera
2022-10-19, 01:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Resten av världen sluter upp bakom Ryssland.

Nej.

Mars:
Citat:
General Assembly resolution demands end to Russian offensive in Ukraine

Known informally as the world’s “town hall”, the Assembly is where all 193 UN Member States have a voice. A total of 141 countries voted in favour of the resolution, which reaffirms Ukrainian sovereignty, independence and territorial integrity.

https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152
Oktober:
Citat:
FN:s generalförsamling fördömer Rysslands annektering

På onsdagen fördömde FN:s generalförsamling Ryssland annektering av de ukrainska regionerna Donetsk, Luhansk, Zaporizjzja och Cherson, skriver Reuters.

En majoritet i församlingen röstade också igenom en resolution för att bekräfta Ukrainas suveränitet, självständighet och territoriella integritet inom sina internationellt erkända gränser. 143 av 193 länder röstade för resolutionen. 35 länder, däribland Kina, avstod från att rösta och endast Ryssland, Nordkorea, Syrien, Nicaragua och Belarus röstade emot den.

https://www.dn.se/varlden/folj-det-s...aget-i-europa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in