Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Riktigt skrämmande att 25% stödjer Ryssland. Men att avarter samlas på Flashback är ju inget nytt.
Det som ansamlats här (de som ser ut att vara de 75%’en ”för” Ukraina för tillfället) är ett antal som gått ”all in” på att vara duktiga undersåtar, och som vill försäkra sig om sin plats i flocken. Visst finns det säkert en och annan som bara har fått fnurra på faktan, och verkligen tror att ryssarnas ledare Putin är en ond man och att allt ryskt bör fördömmas, men de flesta tycks bara vara kapabla att rapa upp vad som de matas med via Reuter, SVT, Schibsted, Bonnier och övriga som går i ledet efter USA’s Warner Media.
Jag tror att de flesta normala svenskar vid det här laget inser att de matas med lögner, och att det inte är en konflikt mellan Ukraina och Ryssland, utan en konflikt mellan USA och verkligheten.
De försöker rädda sin dollar från kollaps, inget ont i det egentligen, men de medel de tar till är vidriga, och fördömdes av majoriteten av världens länder.
USA har spelat ett högre spel än de är kapabla till. Och de har gjort det länge. De stödjer sig på sin mediala krigsmaskin, vilket jag inte kan säga annat om än att den tyvärr är imponerande.
Lögnerna om vad som utspelar sig i vår omvärld tar absurdare och absurdare former, och man får intrycket av att USA tror sig samtidigt kunna angripa både Kina, Indien, Ryssland och EU utan att de ska våga säga stopp. De har övertro på vad de kan åstadkomma med desinformationen och hets. Den kan göra mycket, uppenbarligen, men jag tror inte det räcker med att skrämmas och skambelägga motstånd. Allt för många kan fortfarande tänka själva, och det kommer inte gå att stänga ned all möjlighet till fri dialog. Än så länge finns FB kvar t.ex., och när de stänger ner (eller tar över) det här stället så kommer det komma nya.