Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,91%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,09%
630 röster
2022-10-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Det är ju samma sak som om vi skulle diktera rysslands självständighet och nationella affärer baserat på hot, krav och invasion. Eller som om nato skulle göra det.
Väst diskuterar ständigt vad Ryssland skall göra, hur det skall styras, vem som ska styra det, osv. När de inte får som de vill så expanderar de sin militärallians ända fram till ryska gränsen, organiserar statskupper och viftar med kärnvapen.
Citera
2022-10-18, 17:44
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
klart jag står på befriaren putins sida. han försvara dom utsatta minoriteten i ukraina från smutsiga ukronazigrisarna som mördat civila sedan 2014. och hoppas Ziegheilensky får smaka på bly så snart som möjligt och att kriget slutar snabbt med fred i ett land utan smutsiga nazistgrisar.

omröstingen ger en bra indikation på att det är många smutsiga ukronazitroll som runkar febrilt när Zieghailensky öppnar matintaget.
"fredligt" i detta fallet betyder ryssvänligt, eller hur? För Ukraina får absolut inte bestämma om sin egen framtid
Citera
2022-10-18, 18:05
Medlem
Hela invasionen bevisar att Putin och hans knähundar i Kreml lider av kraftiga Napoleon-komplex. Ukraina är sannolikt nästan lika korrumperat som Ryssland, men nu var det Ryssland som valde att invadera Ukraina och inte tvärt om.

Moder Ryssland ska ned på knä.
Citera
2022-10-18, 18:21
Medlem
Judgments avatar
Mother Russia såklart. Slava Rossii! USA måste kuvas, de små råttorna.
Citera
2022-10-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Mother Russia såklart. Slava Rossii! USA måste kuvas, de små råttorna.
Förutom att du uppenbarligen hatar USA, vad tycker du är så mycket bättre med Ryssland? Vore intressant att höra varför du tycker så.
Citera
2022-10-18, 18:25
Medlem
Bägge länderna har liknande problem, och med tanke på att jag inte vet sanningen så kan jag inte konkret välja något, men Ukraina förtjänar absolut inte att bli invaderade. Förstår dock bara varför inte de valde att inte fredsförhandla och istället tog kontakt med yttre parter som Ryssland uppfattar som ett hot.

Nazitroll kommer givetvis hata ryssarna, trots UA är inte oskyldiga i detta kriget heller, de har fört krig mot civila innan invasionen t.ex. och de har aldrig dementerat detta. Jag vet dock inget, men anser att Zelensky måste göra det rätta för medborgarnas skull, och förhandla, det innebär inte att man kapitulerar eller viker sig men kommer överens om något som funkar för bägge. Att blanda in väst och Nato funkar inte, vi har våra egna problem här och vi vet inte hela sanningen heller.

Tycker det är synd om bägge ländernas invånare som tvingas till denna situationen, splittras osv. Helt sjukt att de inte kan komma överens, men det finns andra parter som trycker på Zelensky (möjligen Putin också) för att fortsätta människoslakten.

De som ville ha detta kriget(och väljer att fortsätta det istället för att göra något annorlunda) har snart hundra tusentals människors blod på sina händer, varav flera tusen av dessa människor var barn.

Jag säger nej till krig, människor ska vara mer civiliserade än så och komma fram till någon mer vettig lösning.
Citera
2022-10-18, 18:33
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Bägge länderna har liknande problem, och med tanke på att jag inte vet sanningen så kan jag inte konkret välja något, men Ukraina förtjänar absolut inte att bli invaderade. Förstår dock bara varför inte de valde att inte fredsförhandla och istället tog kontakt med yttre parter som Ryssland uppfattar som ett hot.

Nazitroll kommer givetvis hata ryssarna, trots UA är inte oskyldiga i detta kriget heller, de har fört krig mot civila innan invasionen t.ex. och de har aldrig dementerat detta. Jag vet dock inget, men anser att Zelensky måste göra det rätta för medborgarnas skull, och förhandla, det innebär inte att man kapitulerar eller viker sig men kommer överens om något som funkar för bägge. Att blanda in väst och Nato funkar inte, vi har våra egna problem här och vi vet inte hela sanningen heller.

Tycker det är synd om bägge ländernas invånare som tvingas till denna situationen, splittras osv. Helt sjukt att de inte kan komma överens, men det finns andra parter som trycker på Zelensky (möjligen Putin också) för att fortsätta människoslakten.

De som ville ha detta kriget(och väljer att fortsätta det istället för att göra något annorlunda) har snart hundra tusentals människors blod på sina händer, varav flera tusen av dessa människor var barn.

Jag säger nej till krig, människor ska vara mer civiliserade än så och komma fram till någon mer vettig lösning.
"Nazitroll"herregud människa läser du bara aftonbladet o ser på 4ans nyheter...vad tkr du om dessa nazister?
https://youtu.be/HGdUtUefjCA
Citera
2022-10-18, 18:36
Avstängd
Det är dags att Ukraina fimpar Zelensky och hans regim. Annars blir det ännu tuffare framöver.
Citera
2022-10-18, 18:40
Medlem
Goulburns avatar
Anser att frågan är fel. Varken Ryssland eller Ukraina har någon åsikt som man kan stödja eller inte stödja.

Möjligtvis har Putin och Zelinski åsikter man kan stödja eller inte. Zelinski har väl sagt att han önskar att folkslakten i östra Ukraina ska fortsätta tills allt han anser är Ukrainsk mark är under hans kontroll även om det kommer att ta åtskilliga år.

Eftersom jag är emot fortsatt folkslakt stödjer jag inte Zelinski. Vad Putin tycker och tänker om kriget vet jag inte eftersom censuren i våra vanliga nyhetskällor om vad Putin kan tänkas tycka och tänka väl är total. Så vet jag inte om jag vill stödja honom eller inte.
Citera
2022-10-18, 19:00
Medlem
Conceptions avatar
Härligt omröstning och bra siffror. Lägger man då till att pro-ryssarna hellre hänger på detta forum än ute i verkligheten så är siffran för pro-ryssar här enormt överdriven. Jag älskar det.
Citera
2022-10-18, 19:25
Medlem
Stödjer alla som vågar stå emot globalisterna
Citera
2022-10-18, 19:26
Medlem
Jag är helt neutral och ser därmed på konflikten med objektiva ögon(precis som Kina, Indien och största delarna av resten av Asien, Afrika och Sydamerika- dvs nästan 90% av jordens befolkning).
Därför önskar jag att den korrupta skurkstaten Ukraina tillsammans med väst skulle ha låtit bli att bryta avtal genom att locka Ukraina att gå med i terrororganisationen NATO.
Men jag tycker samtidigt att Ryssland med dess skoningslösa mördardiktator borde skita i vilka kompis-klubbar deras grannländer väljer att vara med i och att låta bli att släppa lös varenda laglös serievåldtäktspedofil från Karelen till Kamtjatka över Ukrainas oskyldiga civilbefolkning.

Jag som är neutral kan också se hur dramatikern Zelenskyj gör det han är bäst på och spelar actionhjälte på bekostnad av dödade och våldtagna kvinnor, barn och unga män- trots att han hela tiden visste att det skulle bli resultatet av att agera krigshetsande marionett åt globalisteliten och dess intressen- såsom splittring mellan brödrafolk, ökad vapenförsäljning och världsdominans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in