Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,91%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,09%
630 röster
2022-10-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
När Ryssland accepterar att Ukraina finns så kan vi börja diskutera.

Eller så kan vi börja diskutera om några månader hur man gör med det lilla av Ukraina som finns kvar.

Jag antar att Polen kommer ta en del och Ryssland den andra sidan.
Citera
2022-10-18, 00:24
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det handlar väl snarare om att scenariot där den moderna, motiverade och vältränade armé som Ukraina har skulle förlora mot de försupna och eftersatta zigenare som Putin nu kallar in skulle ses som både osannolikt och närmast oförklarligt... Ta en titt själv:
https://www.youtube.com/watch?v=Dipol7KWMKA

https://twitter.com/Ukrainene/status...75756347252736
Nej, det handlar snarare om att båda länderna redan har förlorat enormt på kriget. Om man bortser från alla som är döda och fått men för livet så är även ofattbara mängder bostäder och infrastruktur förstörd i Ukraina.

Förlusterna kommer givetvis att öka för båda länderna ju längre kriget pågår.
Citera
2022-10-18, 00:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Eller så kan vi börja diskutera om några månader hur man gör med det lilla av Ukraina som finns kvar.

Jag antar att Polen kommer ta en del och Ryssland den andra sidan.

Varför Tror du att Polen vill ta över Ukraina? Ryssland kommer att försöka men få på näsan.
Citera
2022-10-18, 00:34
Medlem
Som vanligt, svart eller vitt. Jag stödjer en fri demokratisk värld och mitt land Sverige. Är vi ett fritt och ett oberoende demokratiskt land? Får våra ledare fritt säga vad dom tycker om händelser i världen eller ens inom landet? En fientliga makt sprängde en kritisk energiförsörjning från Ryssland till Tyskland och gav tyskarna fingret och sedan lägger vi locket på av rädsla för sanktioner ... är det frihet och demokrati? Många utanför väst vill också utvecklas och vara fria att välja handelspartners eller allianser utan problem från EU och USA. Dom har sina typer av demokratier eller styren men ska tvingas på våra och vår woke för att inte prata om verktyget "klimatkrisen".

Jag vet inte var era förenklingar beror på men dom är inte nyttiga. Man behöver inte stödja Ryssland men man kan förstå deras handlingar. Ukraina kan man heller inte stödja där råskinnen och hatet tagit över efter statskuppen 2014. Man har dock starka sympatier för det Ukrainska folket som ville ha fred och röstade fram Zelenskyj för han hade det som vallöfte. Mannen har nu tillsammans med USA helt förstört landet. Ryssland väntade år efter år att man skulle genomföra Minskavtalet och få till en ny säkerhetslösning för Europa och till slut gav man upp och tog saken i egna händer. Självklart blir man förbannad över att Ukraina används som proxy mot Ryssland. Ett Ukraina som tillsammans med sitt grannland kunde ha utvecklat sin industri och jordbruk enormt och varit ett rikt land nu. Man fick aldrig en ledare som Putin som tog hand om oligarkernas utsugningar av folket och den sovjetiska industrin, man fick något annat. Hatet i västra Ukraina utnyttjades av USA och här är vi idag, ytterligare ett land i raden av länder som USA plundrar och ödelägger (Tyskland och övriga Europa näst i tur).

Att prata om att stödja Ukraina idag med vapen och pengar till Kiev-regimen är egentligen att fråga om man stödjer USA:s handlingar och imperialism.
Citera
2022-10-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför Tror du att Polen vill ta över Ukraina? Ryssland kommer att försöka men få på näsan.

För miljontals människor från Ukraina flytt till Polen och Ryssland har mindre intresse av de västra delarna av Ukraina.

I de östra delarna av ukraina bor rysktalande människor som vill vara en del av Ryssland sedan är det en ekonomisk starkare del av landet och gränsar till svarta havet.

När Ukraina kollapsar ekonomiskt och politiskt ser jag det som ett alternativ att de som bor där skulle vilja integreras med polen.
Citera
2022-10-18, 00:42
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Jag stödjer Ryssland. De har haft rätten på sin sida hela tiden och det enda ställe där de är djävulen själv är i västerländsk medias propaganda. I verkligheten är det främst globaliststödda Ukraina som begått folkmord sen 2014 och som gör sjuka saker mot folk likväl som fienden. Att stödja Ukraina är att stödja globohomo-agendan och Bidens djävla pedofilnation som är den största skurkstat och de värsta mördare som världen någonsin skådat. I verkligheten är Ryssland ett rätt okej och kristet land med ganska hög grad av personlig frihet och låg beskattning. Inte perfekt. Men det har kommit bra långt sen Sovjet kraschade 1991.

Flytta? Nehej, inte det.
Citera
2022-10-18, 00:44
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Jag skiter i Ryssland.
Jag skiter i Ukraina.

Problemet är att jag får betala för skiten därför är den bästa lösningen att Ryssland bombar skiten ur Ukraina så kriget tar slut och jag slipper betala för det.

Hade Ukraina haft den starkare militären hade de gärna fått bomba sönder Ryssland men det är helt ologiskt eftersom de helt saknar möjlighet till det.

Med din logik, eftersom Ukraina har en betydligt fetare och mer aktiv sugardaddy än Ryssland så blir ju den enklaste lösningen ändå att de vinner.
Citera
2022-10-18, 00:46
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
För miljontals människor från Ukraina flytt till Polen och Ryssland har mindre intresse av de västra delarna av Ukraina.

I de östra delarna av ukraina bor rysktalande människor som vill vara en del av Ryssland sedan är det en ekonomisk starkare del av landet och gränsar till svarta havet.

När Ukraina kollapsar ekonomiskt och politiskt ser jag det som ett alternativ att de som bor där skulle vilja integreras med polen.

Vad har du för belägg för att rysktalande människor i Ukraina vill vara en del av Ryssland? Orkestrerade folkomröstningar? Halva Ukraina talar Ryska.
Citera
2022-10-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vad har du för belägg för att rysktalande människor i Ukraina vill vara en del av Ryssland? Orkestrerade folkomröstningar? Halva Ukraina talar Ryska.

En vild gissning är att deras egna regering bombat dem konstant i 8 år... men men.
Citera
2022-10-18, 00:50
Medlem
Laxermedels avatar
Ryssland måste krossas och förnedras på slagfältet. Att "save face" hör inte till diskussionen.

Efter det får man, speciellt för ryssarna, hoppas på regimskifte och faktiskt demokrati, i Ryssland, så att vi kan hjälpa varandra ta mänskligheten in i en bättre framtid.
Citera
2022-10-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Med din logik, eftersom Ukraina har en betydligt fetare och mer aktiv sugardaddy än Ryssland så blir ju den enklaste lösningen ändå att de vinner.

Finns ingen enkel lösning när det kommer till att vinna ett krig mot ett land som besitter kärnvapen.
Historiskt sett har något sådant aldrig inträffat.
Citera
2022-10-18, 00:52
Medlem
Folk vill ha fred! De som stödjer någon av de vill ha krig eller kaos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in