2022-10-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Vet vi att JJ hade sin egen mobil med sig till McD?
Jag fattar det som att mgm JJ betalade maten med sin mobil.
Citera
2022-10-28, 21:31
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jo jag tar till mig det som BEKRÄFTAS av polis för annars är ju det mesta trådsanningar . H
Har polisen gått ut med uppgiftar polis tex bekräftat podden ? er kring cykeln som dem ber om att få . Polisen ber om att få mer tips och att allt är av värde , det har inte hittats en telefon än , TT har inte hittats än, inget är färdigt än . Så släng inte skit på mig förrän dagen det står klart hur det gick till .
Hur kan ni va så säkra på er teori när inte ens polisen vet hur det gått till och var det hamnar .
Så var ödmjuk till andras idéer . Vi hjälps ju åt för samma syfte hoppas jag & det är att hitta TT , levande eller omkommen .
Är du helt verklighets frånvarande, varför skulle polisen bekräfta podden?
Jo jag slänger 2 ton med hästskit på dig med hjälp av en grepp jag köp på nätet.
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hör man upp till 10 dunsar av att möbler flyttas, går man oftast inte upp och knackar på. Men är det 10 dunsar i väggen så är ju sannolikheten större att man går upp och knackar på.

Och ändå är det grannen under som reagerar?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag haft en fundering kring dessa dunsar.
Vi haft än så länge bara hört redogörelse från grannen mitt emot. Han hörde ljud, men jåmför det med möblering eller hamrande. Inget oroväckande.

Grannen under hörde också detta, men måste ha uppfattat det på ett helt annat sätt. De kan inte tänkt möbler eftersom dom knackar på. Och efteråt ta kontakt i trappen för att fråga hur det är och erbjuda hjälp.
Också att JJ lägger till att hennes kompis har trillat, det känns som en nödlögn för att täcka upp eventuella ljud (skrik?)

Något måste ha låtit för att göra grannarna under, oroliga.
Det är nog därför polisen/åklagare kan sätta tiden från 02.30.

Min teori är alltså att det var mer än några dunsar.
Men dunsarna var ju kl 3?
Citera
2022-10-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Den heter Försvunnen och finns på podcaster

<Va är Podden "Försvunnen", försvunnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det tror jag inte.

Jag tror att man har sett att JJ:s och T*oves mobiler har kopplats upp mot master i samma område samtidigt, och då under samma tid, och förflyttats till nästa mast vid samma tid. Man kan alltså de att de färdats i bilhastighet från den plats som är JJ:s lägenhet (kanske konstaterat via Snap och WiFi) till McD (där det också finns WiFI som deras mobiler finns registrerade mot). Sedan ser man då att mobilerna åker hem "tillsammans" till JJ:s lgh.

Detta har man sett, det finns bevis.

Ett mycket tungt indicium för JJ att hon har med T*oves försvinnande att göra.
Det finns ingen naturlig förklaring för henne att ha T*oves mobil med sig, särskilt inte som att T*ove nyligen ringt till sin kille och sagt att hon är på väg hem.

Hem kom hon aldrig.

Ska se imorgon hur många ”mastbyten” det blir på de olika rutter som diskuteras i tråden.

Uppkopplingar i rörelse mot Biltemahållet och även mot McD och de olika bostäderna är högintressanta.
Hur lång räckvidden är ungefär på en mast vid Biltema är bland de mest intressanta saker att försöka avgöra imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Vilken jävla tur dom har haft som har lyckats isf få ner henne genom trappuppgången i ett trapphus som lyser dygnet runt på första våning och sedan lassa in i en bil och köra iväg.
Det måste ju ha vart ganska nära i tidsfönstret efter det att hon och grannen har åkt fram och tillbaka, innan det blir ljusare ute och folk börjar vakna.
Hade grannen som nyss var ute o kört och hans familj som bor med honom äns hunnit somna om innan JJ måste bära ut TT till sin bil och köra iväg utan att ngn i huset som ju har vart lite oroliga under natten , missat just detta tillfället när TT förs ut, bara ngr timmar senare.... ?
Du har en poäng där. Men vad jag tror som styr det hela är att det blir tyst i kåken. Grannar tycker att faran så att säga är över. Man återgår då till sängen för att somna om. Då är det då själva uthasningen av TT till bilen hur mycket buller har detta orsakat? tydligen inte så högt att grannarna observerat vad som händer. Observera svensk tid, när är du som tröttast jo mellan 04:00-06:00. Jag tror att grannarna gick och lade sig och somnade om efter allt oväsen. Då passade man på att fullföra den djävulska planen.
Senast redigerad av leosurvey 2022-10-28 kl. 21:35.
Citera
Medlem
Nya uppgifter i AB låst artikel så kan inte läsa OM DEN förbenade cykeln..... låst vid staket? Den stod ju mot husvägg?
Citera
2022-10-28, 21:33
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Men dunsarna var ju kl 3?

Skulle du vara angelägen och fråga hur någon mår om du hör din granne möblera om på natten?

Det skulle inte jag och inte heller WH.

Men grannen under har blivit oroliga, det kan vara så att dom har hört annat än vad WH hört.
Citera
2022-10-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Mycket bra skrivet. Jag håller med i allt, förutom att jag vill påpeka att uppgiften om att JJ skulle burit med sig TT's mobiltelefon fortfarande borde vara att betrakta som obekräftad information, då den kommer från en anonym källa och chefen för grova brott inte ville kommentera uppgiften. Den kan ses som trovärdig, men inte bekräftad.

Hur kan ni tycka jag sprider desinformation ? Oj jag råkade skriva att bilen var vinröd när den är röd & jag råkade skriva att dem satt i baksätet på den bil som var igen immad
Och där har inte ens trådskrivaren talat om VAR dem satt i bilen om dem nu såg tjejerna där , vilket är vesäntligt . Men jag skrev inte att det var en annan bil osv osv . Det är ju ändå huvudsaken , att dem satt i bilen i Ilharjen . Men det fanns tydligen inget svar på . Så att påstå att jag ljuger är bara ett sätt att se på det .
Trådskrivaren får gärna svara på VAR tjejerna satt i bilen och källa på det .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
JJ skulle ju inte köpa mat från början utan ni tror att det var någonting hon kom på när grannen mötte henne i trappen . Ett alibi från hennes sida. Och dem kanske trodde TT tog cykeln. För inte står det någonstans att dem följde TT ut till cykeln & såg att hon cyklade iväg . Dem tog kanske för givet att hon cyklade hem som planerat & då frågade inte JJ om hon ville åka med . Men JJ åkte ju inte direkt när dem påstår att TT lämnade heller . TT ville hem den tiden. Och efter en stund kom JJ på att hon ville äta

Men för h-e!
220 inlägg på två dagar utan att tillföra någonting med substans!
Ta åtminstone en paus och lär dig detta enkla, som du tidigare fått länktips om!
https://curiousmind.se/kunskapsbank/sprak-copy/de-eller-dem-vad-galler/
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Nya uppgifter i AB låst artikel så kan inte läsa OM DEN förbenade cykeln..... låst vid staket? Den stod ju mot husvägg?
Den var låst i ett staket när den var utanför JJs lägenhet som jag fattade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in