2023-11-18, 01:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ju nästan tur att Maja tog tag i de iskalla benen och hjälpte till att släpa Tove in under granen.

Hon förde utredningen framåt, hon var så duktig som öppnade käften först.
Bara nedre skalan ang grovt gravfridsbrott.

Nästan så man kan bortse från det hela i skuldfrågan och kvala in henne som medarbetare till polisväsendet kanske?

.

Varför denna, om än på dig så klädsamma, bitterhet?

Maja var den som avslöjade vad som hänt under natten, att Johanna strypt Tove och att de dumpat Tove ute i skogen. Hon förde utredningen framåt. Hon ska ha cred för det i klart mycket större utsträckning än Johanna som fortfarande ljuger om saker och ting.
Citera
2023-11-18, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åhörare och press sitter inte tillsammans

Nu var det så att någon live journalist minns inte fr vilken tidning sa det
En Christer fr Expressen hade uppfattat det fel eftersom han inte visste hur J pappa såg ut
Är nästan säker på också att denna Christer förklarade senare sitt misstag
Det här är sanningen och kom inte med någon mer bortförklaring och ändra på sanningen
Citera
2023-11-18, 01:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är oerhört märkligt att åklagarna inte pressade JJ och MH mer gällande "de försvunna 30-40 minuterna". Nästan vad som helst kan ha hänt då. I köket eller vardagsrummet. Hot, trakasserier, örfilar etc etc - och Tove blir till slut rädd och tänker gå hem, men hindras i hallen - fälls och övermannas.

Resten vet vi.

MH kan ha deltagit i detta, men inte i själva mordet. Men det vet man inte, inget sådant går att bevisa.
Det är lika underligt som att Maja åkte som på en räkmacka genom hela åtalet.

Eftersom Johanna inte pressas på dessa felaktiga uppgifter - som inte är en liten tidsrymd och noteras av både TR och HovR - så hamnar Maja i skymundan likaväl.

Är förvånad att J erkände, en biljett rakt in på Hinseberg. Eller som Hovrättsdomare (mycket märkligt) ventilerade offentligt efteråt dvs att hon nog kunde gått fri om hon använt Majas strategi.

J påstod i HovR att hon fått förtroende för Clea.
Om Johanna inte gjort ett erkännande inför rätten hade Clea behövt avsäga sig det uppdraget omgående så jag undrar om C är upphovskvinna till hur Js story ser ut.

Det är inte troligt att HD beviljar men det är nog mer risk att J åker upp i straffskalan om så skulle ske.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
FH: "Alla letar efter Tove, var hon finns".
MH: "Jag undrar lika mycket som ni gör".

Höjden av falskhet.
Minst sagt.
Citera
2023-11-18, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu var det så att någon live journalist minns inte fr vilken tidning sa det
En Christer fr Expressen hade uppfattat det fel eftersom han inte visste hur J pappa såg ut
Är nästan säker på också att denna Christer förklarade senare sitt misstag
Det här är sanningen och kom inte med någon mer bortförklaring och ändra på sanningen
Eh, jag vet vad som skrevs, jag följde det hela live.
Att du försöker förvrida Johannas sjuka beteende, fine, jag ska be att få återkomma.
Citera
2023-11-18, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja det var jag tänkte på. Så Maja fick också viss sk 'straffrabatt.'
Ja det undrar man varför det nämdes
Majas psykiska ohälsa som låg några år bakåt i tiden

Många unga killar som begår brott har varit med om trauma och har psykisk ohälsa
Vissa av dem kommer fr en trasig uppväxt
som tex alkoholiserade föräldrar
eller andra missbruk
Barn som får stryk
Barn som växer upp med en pappa som misshandlar mamman
Barn som misst en el båda föräldrar
Barn som har olika diagnoser
Det går att räkna upp hur mycket som helst och dessa killar får ingen sk straffrabatt pga av sin psykiska ohälsa
Deras psykiska ohälsa räknas inte in i någon dom

Enligt vissa här så levde Maja i en mycket kärleksfull familj med omtänksamma föräldrar
Så hur fasen fick HR till det där med psykisk ohälsa
Är det pastorn som lsgt sin näsa i blöt och påverkat?
Citera
2023-11-18, 01:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför denna, om än på dig så klädsamma, bitterhet?

Maja var den som avslöjade vad som hänt under natten, att Johanna strypt Tove och att de dumpat Tove ute i skogen. Hon förde utredningen framåt. Hon ska ha cred för det i klart mycket större utsträckning än Johanna som fortfarande ljuger om saker och ting.
Bitterhet?

Det var drypande ironi när du och vederbörande sitter i klass med Nicko och Pulver på en gärdsgård och svamlar om den rent heroiska Maja.

Faktum är att exakt alla med normalt vett begriper att hon både ljög och undanhöll sanningen för att rädda sin egen röv.

Hon höll ut i det längsta men gjorde bort sig när hon drog på sig offerkoftan inför samsittaren och sa för mycket.

Sen kom erkännandet kort efter samsittarens förhör där Maja beskrevs ha betydligt mer minne än hon gett sken av.
Citera
2023-11-18, 01:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det undrar man varför det nämdes
Majas psykiska ohälsa som låg några år bakåt i tiden

Många unga killar som begår brott har varit med om trauma och har psykisk ohälsa
Vissa av dem kommer fr en trasig uppväxt
som tex alkoholiserade föräldrar
eller andra missbruk
Barn som får stryk
Barn som växer upp med en pappa som misshandlar mamman
Barn som misst en el båda föräldrar
Barn som har olika diagnoser
Det går att räkna upp hur mycket som helst och dessa killar får ingen sk straffrabatt pga av sin psykiska ohälsa
Deras psykiska ohälsa räknas inte in i någon dom

Enligt vissa här så levde Maja i en mycket kärleksfull familj med omtänksamma föräldrar
Så hur fasen fick HR till det där med psykisk ohälsa
Är det pastorn som lsgt sin näsa i blöt och påverkat?
Ang ADHD (eller autism) kan det ses som förmildrande omständighet - det ska dock vara kopplat till försämring och sk impulsgenombrott och ger inte en fribiljett per automatik.

I andra domar klargör rätten mycket tydligt vad de baserar sin åsikt på.
I den här domen finns ingenting.
Senast redigerad av develi 2023-11-18 kl. 01:57.
Citera
2023-11-18, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Eh, jag vet vad som skrevs, jag följde det hela live.
Att du försöker förvrida Johannas sjuka beteende, fine, jag ska be att få återkomma.
Du ska inte förtala med att jag förvrider detta för jag är 💯 säker i denna fråga
Jag skiter i om du följde för det gjorde jag också på 2 olika sidor
Men du vill ju förvränga varenda liten detalj till fördel för Maja
Du är en Johannahatare och därför gärna ljuger lite extra om henne
Citera
2023-11-18, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ang ADHD (eller autism) kan det ses som förmildrande omständighet - det ska dock vara kopplat till försämring och sk impulsgenombrott och ger inte en fribiljett per automatik.

I andra domar klargör rätten mycket tydligt vad de baserar sin åsikt på.
I den här domen finns ingenting.
Tack för info!
Ja ADHD där finns det ju en stor problematik med impulskontrollen som är många gånger ett handikapp för dem
Handling går ofta före hjärnan

Maja har ADD så där förstår jag inte alls vad som skulle vara förmildrande?
Citera
2023-11-18, 02:06
Medlem
Citat:
Vissa människor lever i en fantasivärld.
Vi andra lever i realiteten. För oss är det enkelt att inse att Johanna mördade Tove, och Maja gjorde det inte. Det handlar inte om att skydda Maja, det handlar om att inte ljuga, förtala och smutskasta någon som är oskyldig, så som du håller på hela tiden.

Du har ingen aning om vad Maja är skyldig eller oskyldig till för du var inte där

Då kan du inte sitta och säga att Maja är oskyldig för då ljuger du 🤡
Citera
2023-11-18, 02:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för info!
Ja ADHD där finns det ju en stor problematik med impulskontrollen som är många gånger ett handikapp för dem
Handling går ofta före hjärnan

Maja har ADD så där förstår jag inte alls vad som skulle vara förmildrande?
Inte jag heller och ang detta så fanns ingen förklaring mer än att de nämnde terapeuten som pratade rent allmänt om Maja så vitt jag minns.
Vilket isf är undermåligt.

Sett till P7an så är det intet annat än stabilt.
Citera
2023-11-18, 02:11
Medlem
Citat:

➡ 1. ) Varför denna, om än på dig så klädsamma, bitterhet?

➡ 2. ) Maja var den som avslöjade vad som hänt under natten, ➡ att Johanna strypt Tove

och att de dumpat Tove ute i skogen. Hon förde utredningen framåt. Hon ska ha cred för det i klart mycket större utsträckning än Johanna som fortfarande ljuger om saker och ting.

➡ 1. ) Skribenten @develi är en högintelligent person som har mycket bakom sitt pannben till skillnad från dig.

Du har din vana trogen att sätta känslor och egenskaper på andra trådskribenter för att sålunda försvara ditt eget perspektiv då det handlar om Fröken Hellm*n:s totala oskyldigheter till precis allt ting. Du tycks inte klara ut av att vara saklig och bemöta eventuell kritik och därför lägger du problemet på andra trådskribenter. Du försöker att placera skuld och skam med hjälp av din härskarteknik som går ut på att alla andra har fel om Fröken Hellm*n och bara, och endast du själv, har rätt till punkt och pricka.

➡ 2. ) Frågan lyder: hur tusan kunde Fröken Hellm*n berätta för Rättsväsendet om att hennes kamrat Fröken Janss*n hade mördat den 21-åriga flickan T*ve T*nnies när Fröken Hellm*n påstod att hon var sovandes under den tiden som själva mordet ägde rum ?

Svara nu på frågan enligt ovan ställd eller undvik och i sådant fall bevisa att du inte kan stå för vad du tidigare skrivit om Fröken Hellm*n.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-11-18 kl. 02:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in