2023-11-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det gjorde hon, en månad efter att Maja hade berättat det.

Maja avslöjade sanningen. Maja berättade vad som hänt, hur Johanna mördade Tove, hur de transporterade bort kroppen och hur Johanna tände eld.

Johanna kunde ringt på ambulans, istället åkte hon tilllbaka till dumpningsplatsen dagen efter och eldade lite till.

Johanna kunde berättat var Tove fanns, men hon höll tyst i 76 dagar.

Du och dina Majahatarvänner är för patetiska med alla era genomskinliga lögner, smutskastning och förtal av en oskyldig Maja.
Maja fick ingen straffrabatt eftersom hon inte tillförde utredningen framåt
Däremot fick Johanna det
Citera
2023-11-17, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Johannas log mot sin pappa
Det var de journalister som körde live sändning som inte visste att det var J pappa som hon log till
Sen fanns det även ett tillfälle där J gråter
Så slutar framhäva Maja
Åhörare och press sitter inte tillsammans
Citera
2023-11-17, 22:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det stämmer kanske vad det gäller lögnerna och hittepå historien. Men hur stämmer hittepå historien med den verkliga händelsen?

Hur är du så säker på att Maja har berättat den verkliga händelsen?

Varför säger då domaren i Hovrätten att Maja ljuger och att det är i brist på bevis?

Det är inte svårt för mig att förstå eftersom jag inte tror på någon hittepå historia.

Du begriper väl att det är bara Maja och flashmaner som talar sanning, domaren i HR ljuger såklart och han är nog också en Maja hatare . precis som alla som inte håller med flashmaner och hans fårskock.
Citera
2023-11-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du begriper väl att det är bara Maja och flashmaner som talar sanning, domaren i HR ljuger såklart och han är nog också en Maja hatare . precis som alla som inte håller med flashmaner och hans fårskock.

🤣🤣😅😅 bra skrivet 👍🍷

Självklart är alla Maja hatare som inte tror på att Maja inte är delaktig till mord på Tove.

Jag är nog också en Mats Alm hatare då jag inte tror ett dugg på att han inte var inblandad i mordet på Linda Chens.

Jisses att utrycka ordet "oskyldig" då vederbörande har klarat sig undan genom att det inte finns juridiska bevis.

Maja är en mördare även om det inte är juridiskt fastställt.
Citera
2023-11-18, 00:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det stämmer kanske vad det gäller lögnerna och hittepå historien. Men hur stämmer hittepå historien med den verkliga händelsen?

Hur är du så säker på att Maja har berättat den verkliga händelsen?

Varför säger då domaren i Hovrätten att Maja ljuger och att det är i brist på bevis?

Det är inte svårt för mig att förstå eftersom jag inte tror på någon hittepå historia.

Hovrätten kallade Majas berättelse tänkbar och rimlig.

Domaren, som borde veta bättre som den hovrättsledamot han är, kräver att Maja skall förklara något hon inte vet, och menar att hon ljuger bara för att hon inte kan det. Det är lika tänkbart och rimligt att Johanna har flyttat Toves lik bort från toaletten innan hon väcker Maja.

Maja berättar sanningen, det är bara i din fantasi som det är en "hittepåhistoria".
Citera
2023-11-18, 00:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja precis
Det här tycker vissa i tråden är förlåtet och stackars Maja som har både Add och är hjärnvättad av J
De hittar på tusen ursäkter för Majas lögner
Jag gissar att hade det gällt deras egen barn som var mördad så hade de inte velat skydda Maja

Vissa människor lever i en fantasivärld.
Vi andra lever i realiteten. För oss är det enkelt att inse att Johanna mördade Tove, och Maja gjorde det inte. Det handlar inte om att skydda Maja, det handlar om att inte ljuga, förtala och smutskasta någon som är oskyldig, så som du håller på hela tiden.
Citera
2023-11-18, 00:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Maja fick ingen straffrabatt eftersom hon inte tillförde utredningen framåt
Däremot fick Johanna det

Maja avslöjade Johanna som Toves mördare. Men Maja dömdes inte för mordet, således fick hon inget straff för det och utan straff kan man inte få någon straffrabatt.

Maja avslöjade också sig själv som delaktig i gravfridsbrottet, hon hade inte kunnat fällas för det utan sitt eget medgivande. Så där borde hon utan tvekan ha fått en straffrabatt på samma vis som Johanna fick en straffrabatt för mordet. Det är helt klart en mycket slarvig miss av hovrätten.
Citera
2023-11-18, 00:54
Medlem
Citat:
Maja avslöjade Johanna som Toves mördare. Men Maja dömdes inte för mordet, således fick hon inget straff för det och utan straff kan man inte få någon straffrabatt.

Maja avslöjade också sig själv som delaktig i gravfridsbrottet, hon hade inte kunnat fällas för det utan sitt eget medgivande. Så där borde hon utan tvekan ha fått en straffrabatt på samma vis som Johanna fick en straffrabatt för mordet. Det är helt klart en mycket slarvig miss av hovrätten.

Rullman sa bokstavligen till journalister att 18-åringen fört utredningen framåt. Det uttalandet är med även i Tove-dokumentären om inte jag minns fel. Vad som inte framgår i dokumentären är dock att Maja var den som först började att berätta.

Är inte 1,5 år i nedre skalan för grovt gravfridsbrott ? Nämnde HR inte något om hennes psykiska mående?
Citera
2023-11-18, 01:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Rullman sa bokstavligen till journalister att 18-åringen fört utredningen framåt. Det uttalandet är med även i Tove-dokumentären om inte jag minns fel. Vad som inte framgår i dokumentären är dock att Maja var den som först började att berätta.

Är inte 1,5 år i nedre skalan för grovt gravfridsbrott ? Nämnde HR inte något om hennes psykiska mående?

Ja visst, det var Maja som berättade allt, och Maja medgav dessutom det brott hon begått, det har inte Johanna gjort.

1,5 år är inom ramen för gravfridsbrott av normalgraden, som sträcker sig till 2 års fängelse. Grovt brott sträcker sig till 4 år. Så visst får man säga att det är på den nedre delen av skalan.

Jo, jag vill minnas att de även nämnde något om hennes mående.

EDIT: Jag ser nu att de skriver att hennes psykiatrisk problematik skall medföra ett lindrigare straff. Så det har de tagit i beaktande när de satt straffet till 1,5 år.
Citera
2023-11-18, 01:11
Medlem
Citat:
Ja visst, det var Maja som berättade allt, och Maja medgav dessutom det brott hon begått, det har inte Johanna gjort.

1,5 år är inom ramen för gravfridsbrott av normalgraden, som sträcker sig till 2 års fängelse. Grovt brott sträcker sig till 4 år. Så visst får man säga att det är på den nedre delen av skalan.

Jo, jag vill minnas att de även nämnde något om hennes mående.

EDIT: Jag ser nu att de skriver att hennes psykiatrisk problematik skall medföra ett lindrigare straff. Så det har de tagit i beaktande när de satt straffet till 1,5 år.

Ja det var jag tänkte på. Så Maja fick också viss sk 'straffrabatt.'
Citera
2023-11-18, 01:18
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är ju nästan tur att Maja tog tag i de iskalla benen och hjälpte till att släpa Tove in under granen.

Hon förde utredningen framåt, hon var så duktig som öppnade käften först.
Bara nedre skalan ang grovt gravfridsbrott.

Nästan så man kan bortse från det hela i skuldfrågan och kvala in henne som medarbetare till polisväsendet kanske?

.
Citera
2023-11-18, 01:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja det var jag tänkte på. Så Maja fick också viss sk 'straffrabatt.'

Ja, det är riktigt, det gjorde hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera