2022-10-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag tror polisen har ett gediget arbete framför sig! Jag tror det måste komma ut konkreta sanningar i form av en pressträff. Så alla vet vad som har hänt , skrivit och sagts. Så man kan starta om från början. Nu är allt huller om buller .

Du tycker inte att polisen har annat för sig än att informera? Och har du hört talas om förundersökningssekretess? Dom har ingen skyldighet att vitt och brett rapportera uppgifter i en pågående utredning.
Citera
2022-10-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Har du några belägg alls för den extremt osannolika teori du pushar mer än att din väninna ska ha blivit trakasserad av en kille löst kopplad till omständigheterna?

Nu framstår det endast som du försöker skydda någon som är skyldig eller sätta dit någon som inte är det. Självklart kan vi spekulera om din teori men i så fall kan vi ju dra in nästan vem som helst i fallet. Det håller inte med så lite.

Jag har ingen inblandning och känner ingen av dem .
Jag har skrivit mina misstankar och där har jag inte varit på MH eller JJs sida heller kring misstänkta droger och langning .
Jag vet inte mer än ni . Jag ger mina tips lika mycket som ni….
Jag måste få uttala mig på samma sätt som resten av er får & kommer oxå fortsätta med det tills allt fastställs och är klart och tydligt!
Citera
2022-10-27, 19:49
Medlem
Kommer åklagaren väcka åtal även om ingen kropp hittas? Vad tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag undrar lite också och om någon kan säga något om antal sidor. 115. Är det lite? Mycket? Normalt? Förstår att det inte kanske säger så mycket. För en bild kan ju betyda mer än 5 andra osv..

Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Pga av maskningen kan jag tyvärr inte se mer än att det är PM från polisutredningen. Ser inte ens datum/tid.

Som jag tolkar det finns det två bildbilagor, 3 resp 5 sidor. Utifrån maskningens storlek skulle jag säga att det är max 2 bilder per sida. Men detta var ju i samband med häktningen, så har säkert tillkommit mer.

Då är vi ändå uppe i ca 16 bilder, det är bra.
Kan hoppas det framkommit något av värde från Jj's lägenhet.
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
You’re welcome! 😁

Jag tyckte det skiljde lite i storleken på förhören och maskningen, kan ha fel.
Testa att skriva ut och lägg dem bredvid varandra 😜

Det har jag INTE grottat ner mig i. Och istället för att göra det väljer jag att skylla det på tingsrättens maskare i så fall. Nä men, det är ju en viktig iakttagelse hur som helst.
Citera
2022-10-27, 19:52
Medlem
Citat:
GW sa att det är extremt ovanligt och nästintill omöjligt att två kvinnor dödar nån och lyckas få bort alla bevis . Det kräver ett helt nytt mönster . GW tror inte på att gmg kan ha lyckats själva vad jag kan förstå . Eller alls skyldiga.

Vilket borgar för att är de skyldiga så är de unikt sjuka/störda.
Borgar också för att de kommer få svårt komma undan med detta om de är skyldiga…
Citera
2022-10-27, 19:53
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Snyggt jobbat, den sista Förordnande P7 JJ strular åtminstone här, stannar på 99%

Då får du en alternativ länk:
Förordnande P7 JJ
Citera
Medlem
Det har ju stått massor av ggr att i sista samtalet med pojkvännen uppfattade inte han henne orolig utan som ”vanligt”.
Fler som kommer ihåg detta ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberwolf
Det är en ravin mellan Lemnhult och Nye

Missat vad du svarar på men antar ni skriver om helvetes håla?
Citera
2022-10-27, 19:54
Medlem
Någon som vet om JJ haft/har egna hästar och ifall hon hyrt in sig i något stall eller om hon haft hästarna hos sin pappa ?
Citera
2022-10-27, 19:54
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
JJ umgås i drogmiljöer. Nöjet sägs drogning förekomma, både eget intag och för att droga någon ovetande?!
Kan JJ och MH på jävelskap bjudit TT på spetsad drink först på Nöjet och sen en riktigt farlig blandning hemma hos JJ?
Om det skulle visa sig att folk faktiskt har blivit drogade den kvällen som nån skrev så ser jag det inte som helt uteslutet.
Citera
2022-10-27, 19:55
Medlem
Citat:
Att TT Var på fel plats vid fel tidpunkt . Jag tror oxå att TT har varit i JJ S lägenhet på natten efter krogen . Dit är jag med er .
Men sen tror jag på att TT åkte hem oxå när hon hörde av sig till sin pojkvän 02.30 och sa att hon var på väg hem .
Och dem andra åkte till mc d med grannen som uppenbarligen grannen vittnar om .
Och vad som hände TT efter att hon lämnat lägenheten vet vi inget om . Men jag tror inte att två st unga tjejer lyckas döda en tjej utan att polisen hittar spår , lyckas ta ut henne från lägenheten mitt i natten efter att grannar observerat ljud & dessutom åker och njuter av mat på donken ?!!!
Hade oxå någon sett tjejerna i en immar bil vid illharjen på morgonen i baksätet på en bil vilket låter konstigt så var dem ju inte och lastade bort liket från natten
Det skulle va intressant att veta vilka två killar JJ pratade med i bilen vid mc d och vad det var för bil .
Har läst o följt tråden, att skribenter här dras med i nåt som liknar masspsykos är ju sorgligt men sant.
Kan inte bidra med nån egen fantasi-spekulation, men de två flickoorna kan inte vara skyldiga till att Tove försvann, måste vara någon annan -för Tove kan inte bara ha " sjappat" själv..
Orsaken till att jag inte tror så- kan vi lämna.
Det är inte av personliga skäl - jag känner ingen av dessa personer.
Har som närmast bekanta i Vaggeryd- alltså ingen koppling t Vetlanda.
De två flickorna kanske har hemligheter sinsemellan men som inte rör Toves försvinnande.
Tror inte heller att J.J är ett monster redo att bränna dörrar, mörda och som antyds ha sin kompis som villig slavflicka. Nej.
Om man tänker till ang uppgiften om bilen med immiga rutor, när skulle detta ha skett, vilken tid...
J.j var hos sin far vid nio-tiden morgon o fixade annonsering.
Borde inte J.J faktiskt ha sovit några timmar den här natten,
men jag kan tänka mig att flickorna kanske varit tex påverkade/ berusade under natten,
och de vill inte tillstå detta.
så vem körde den där bilen, imma på rutan tyder på att många fanns i bilen med fuktiga kläder -el var imman
kanske rök... alltså de kanske rökte 5-6 personer-
det blir ingen imma av två personer i en bil med vanlig ventilation-
Och inte heller lär pingstvänspappan eller J.J,s pappa varit inblandad i denna mystiska historia- de två avfärdar jag- inget tyder på att dessa pappor är ulvar i fårakläder. Inte ens för en natt när Tove försvinner.
Vill verkligen tro att Tove dyker upp så detta blir löst.
Senast redigerad av moshes 2022-10-27 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in